Toon posts:

Printknop op webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik heb op een website een printknop staan:
<a href="#" onClick="window.print()">print</a>

dat werkt wel, maar nu wil ik ipv die html pagina een word document printen, omdat die er wat netter uit ziet.

nu kan je met CSS het volgende doen:

<link rel="alternate" media="print" href="word.doc">

en inderdaad hij print het word document uit.
vraag alleen niet hoe. ten eerste is alles gecentreerd en ten tweede valt de rechterhelf compleet van het blaadje af omdat het document in zijn geheel naar rechts verschoven lijkt te zijn.

weten jullie misschien hoe dit komt en wat ik er aan kan doen, of hebben jullie misschien een andere manier om het word document te printen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-04 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

en voor de zoveelste keer:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
<h3>HTML, JAVASCRIPT en FLASH moeten in W&G!</h3>

PW -> WG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Je mag ook wel een beetje normaal reageren :r

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 07 januari 2003 @ 18:55:
en voor de zoveelste keer:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
<h3>HTML, JAVASCRIPT en FLASH moeten in W&G!</h3>

PW -> WG
jij bent goed in je beroep!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:01:
Je mag ook wel een beetje normaal reageren :r

en sommige users mogen ook wel eens de quickstart guide en faq doorlezen voor ze een topic openen, doen ze toch ook niet
idd, nu jij nog :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 07 januari 2003 @ 19:10:

[...]

en sommige users mogen ook wel eens de quickstart guide en faq doorlezen voor ze een topic openen, doen ze toch ook niet

[...]

idd, nu jij nog :Y)
ga je nog een beetje ontopic vanavond of blijf je bijdehand doen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik reageer slechts op jouw opmerking, en aangezien het jouw eigen topic is help je het zelf om zeep :)

maar goed, ik hou mijn mond verder wel

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2003 19:16 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hoe ziet die pagina eruit die je wilt printen? Volgens mij vind MS Word het niet zo fijn als daar allemaal tabellen enzo opstaan.

Maak bijvoorbeeld is een cleane printversie van de pagina, en probeer die met MS Word te printen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
erm dude; daar is een link href _NIET_ voor gemaakt. Leuk dat 't werkt en zo, maar op deze manier hoort er dus een CSS page achter te zitten. Maak je page via CSS printervriendelijk en zet het url van deze _CSS_ file (gééén word-doc!) in die link href.

En een beetje normaler reageren voor iemand die nog de moeite doet jouw (door jou!) verkeerd geplaatste topic te moven ipv gewoon dicht te kleumen (had je ook kunnen overkomen aangezien je dus duidelijk géén FAQ's hebt gelezen). Doe ff redelijk of zo.

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op 07 January 2003 @ 19:20:
Hoe ziet die pagina eruit die je wilt printen? Volgens mij vind MS Word het niet zo fijn als daar allemaal tabellen enzo opstaan.

Maak bijvoorbeeld is een cleane printversie van de pagina, en probeer die met MS Word te printen.
de pagina die ik wil printen is al een word document, alleen de printknop staat op een html pagina.

de javascript functie print() drukt alleen de huidige frame af. de link media=print href="word.doc" zorgt dat het word document wordt afgedrukt, maar dat gaat dus niet helemaal goed.
|HunterPro| schreef op 07 January 2003 @ 19:24:
erm dude; daar is een link href _NIET_ voor gemaakt. Leuk dat 't werkt en zo, maar op deze manier hoort er dus een CSS page achter te zitten. Maak je page via CSS printervriendelijk en zet het url van deze _CSS_ file (gééén word-doc!) in die link href.
het probleem is dat je met html geen achtergrondplaatjes van tabellen kan printen plus nog wat andere lastige dingetjes, dus er moet echt een word document worden geprint.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:29 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Maak een knop "printer friendly" doe daar met javascript die print knop op,

en geef eens wat meer respect aan iemand die je alleen maar probeert te helpen :|

edit::

Beter is om dan de tekst uit dat word document op een printer friendly site te gooien :)

[ Voor 29% gewijzigd door supakeen op 07-01-2003 19:28 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 17:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Of een PDF doen, aangezien niet ieder MS Word heeft... maar ik geef ook de voorkeur aan HTML, want dat gaat een stuk sneller en werkt overal zonder externe programa's en plug-ins.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Optie1:
Laat mensen het Word (of pdf) document downloaden zodat ze het zelf kunnen bekijken, en eventueel afdrukken. (ik wil graag zelf bepalen wat ik afdruk of niet)

Optie2.
Zet een linkje naar een nieuwe pagina die je afdrukvriendelijk maakt (zonder veel kleuren en achtergronden (dat kost alleen maar een zoot inkt), en laat mensen die vervolgens afdrukken met een printknop.

Optie3.
Als je Website met css en layers hebt opgebouwd zou je ervoor kunnen zorgen dat bepaalde layers onzichtbaar zijn (bijvoorbeeld de navigatie en header) voor de printer. De content kan je vervolgens paginavullend maken, en geheel clean uitprinten zonder achtergrond en dergelijke.
Dit kan je doen door een nieuwe css-file te maken voor de pagina zoals je hem graag uit de printer wilt hebben. deze kan je dan aan de pagina hangen door middel van de volgende code
HTML:
1
2
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print" />
zoiets probeerde je zelf ook maar die methode ken ik zelf niet en ik denk ook niet dat het zal werken.
Maar goed de bovenste is dus de css file die zorgt voor de schermweergave de onderste is voor het printen.

Je kan eventueel hier kijken hoe ik dit zelf heb toegepast (mischien heb je er wat aan en anders zou ik voor de eerste of tweede optie gaan) als je het printvoorbeeld van die pagina bekijkt zie je alleen de content van de pagina zonder naviatie, header en achtergrondafbeelding die op het scherm wel zichtbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Civil op 08-01-2003 16:01 ]

Pagina: 1