Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] klein vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen ik heb een mooi betaalbaar lcdtjes gevonden op www.crystalfontz.com maar er staan absoluut geen maten bij en ze reageren niet op me mailtje van een paar week terug. het is een grafisch display

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

google naar dat type lcd?
er zal wel "ergens"een pdf file van zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door ThaHandy op 07-01-2003 18:54 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01
hier moet je zijn

Verwijderd

die doet het niet
bij mij niet tenminste

nu doet hij het ineens wel :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 19:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:52:
hey mensen ik heb een mooi betaalbaar lcdtjes gevonden op www.crystalfontz.com maar er staan absoluut geen maten bij en ze reageren niet op me mailtje van een paar week terug. het is een grafisch display
Je bent net te laat voor een inkoopactie.. als je nu daar bestelt moet je ook nog een berg aan verzendkosten betalen :(

Als ik jou was zou ik echt fff wachten.. Er zal binnenkort vast wel weer een inkoopactie starten... En er gaat in NL op LCD gebied binnenkort een hele hoop gebeuren ;) Helaas kan ik hier ivm de spam policy niet meer info over kwijt.. dus mail maar voor meer informatie ;)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik jou email adres dan verkrijgen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Check z'n profile:

Klik op het Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/profile.gif icoontje in 1 van z'n posts

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

lees ook even de FAQ van OCE en van GoT in zijn algemeen? :/

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

wel flauw XNDR dat je niet meer wilt vertellen het wordt ook al een hele tijd erg stil gehouden rond een bepaald project en de geruchten die daarvan naar buiten komen zijn niet al te positief...... 8)7

maar ik mail je wel wil nu wel wat meer details hebben ..... :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Der_Rudy op 07-01-2003 20:45 ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 07 januari 2003 @ 20:35:
wel flauw XNDR dat je niet meer wilt vertellen het wordt ook al een hele tijd erg stil gehouden rond een bepaald project en de geruchten die daarvan naar buiten komen zijn niet al te positief...... 8)7

Zie mail!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

heb nog niks.........

oooow s..t xs4all is bezig met een MX verwijzing ik ben bang dat de mail nu even niet werkt ga wel even alternatief ophalen.....

[ Voor 77% gewijzigd door Der_Rudy op 07-01-2003 21:38 ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 07 January 2003 @ 21:34:
heb nog niks.........

oooow s..t xs4all is bezig met een MX verwijzing ik ben bang dat de mail nu even niet werkt ga wel even alternatief ophalen.....
Sorry.. er mailde ook iemand anders.. dacht dat jij dat was 8)7

Hij is er nu net uit ;)

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 07 januari 2003 @ 20:35:

Niet positief... pas op he... vertel ... 8)7

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Als je een LCD hebt gevonden op de site van Crystalfontz dan klik je daarop. Vervolgens opent een nieuwe pagina en komt er boven de LCD een klein menu'tje te staan. Daartussen staat ook de optie: Dimension. Staan gewoon alle maten bij, tevens kan je de data sheet downloaden :)

• enriqueeeee
  • Laatst online: 26-11 21:56

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

zouden jullie mij kunnen vertellen of dit lcd iets is
http://213.221.104.186/pc...b=articles&id=6679&page=3

het is een 40 X 2 LCD >:)

Afbeeldingslocatie: http://213.221.104.186/pcmax/images/anleitungen/40x2-lcd/12.jpg

voor een kleine 10€ :9

[ Voor 40% gewijzigd door enriqueeeee op 08-01-2003 18:40 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 08 January 2003 @ 18:17:

[afbeelding]

Het is maar wat je zelf wilt, er zit geen backlight in dus s avonds zie je niets... Maar voor die prijs is het zijn geld wel waard....

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 08 januari 2003 @ 18:17:

[afbeelding]

leuk schermpje en zeker niet duur voor 10 euro
hopen dat er niet teveel extra kosten bij komen

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

het gaat er mij om dat ik er iets op kan zien dus winamp enzo :)

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 18:40:
[...]

Het is maar wat je zelf wilt, er zit geen backlight in dus s avonds zie je niets... Maar voor die prijs is het zijn geld wel waard....
jij hebt als heel wat lcd's in elkaar gezet enzo weet jij of er waar schijnlijk een backlight achter te zetten is ?

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 08 januari 2003 @ 18:53:
[...]

jij hebt als heel wat lcd's in elkaar gezet enzo weet jij of er waar schijnlijk een backlight achter te zetten is ?
Wellicht kun je er aan de zijkant een white led inzetten (beide kanten), maar dan moet ik wat meer over het LCD weten.... Dus als je wat meer erover hebt, merk etc mail het me dan even dan kan ik voor je kijken...

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

LC display L404200J00A

2-zeiliges Text-Display mit hohem Kontrast durch STN Flüssigkristall. Lieferung mit ausführlicher Anleitung und Software auf Diskette.
Technische Daten:
- 2 Zeilen x 40 Zeichen Text
- integrierter Controller, Industriestandard-kompatibel
- Ansteuerung über 4-Bit oder 8-Bit-Datenbus
- 8 benutzerdefinierte Zeichen
- Betriebsspannung +5 V
- Anzeigefläche 154,4x15,8 mm
- Zeichengröße 3,2x4,85 mm
- Maße (BxHxT): 182x33,5x11,3 mm

LC display L404200J00A
bablefish vertaling :

2-zeiliges text display with high contrast by STN liquid crystal. Supply with detailed guidance and software on disk.
Technical data:
- 2 lines x 40 indications text
- integrated CONTROLLER, industry standard-compatibly
- control over 4-Bit or 8-bit data bus
- 8 user-defined indications
- operating voltage +5 V
- display area 154,4x15,8 mm
- character size 3,2x4,85 mm
- mass (BxHxT): 182x33,5x11,3 mm

ik denk dat LC het merk is maar voor de zeker heid heb ik ze maar even gemaild :)

voorkant
Afbeeldingslocatie: http://213.221.104.186/pcmax/images/anleitungen/40x2-lcd/02.jpg

achterkant
Afbeeldingslocatie: http://213.221.104.186/pcmax/images/anleitungen/40x2-lcd/03.jpg

http://213.221.104.186/pc...b=articles&id=6679&page=1

[ Voor 17% gewijzigd door enriqueeeee op 08-01-2003 20:27 ]

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Afbeeldingslocatie: http://213.221.104.186/pcmax/images/anleitungen/40x2-lcd/13.jpg

Hoe krijgen ze dat AMD teken daarop! :9~

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

zwahiel schreef op 08 januari 2003 @ 21:22:
[afbeelding]

Hoe krijgen ze dat AMD teken daarop! :9~
Gewoon characters setting... >:)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 19:59:
[...]

Wellicht kun je er aan de zijkant een white led inzetten (beide kanten), maar dan moet ik wat meer over het LCD weten.... Dus als je wat meer erover hebt, merk etc mail het me dan even dan kan ik voor je kijken...
dat had je gedacht ja! :(

Die vraag had ik dus ook al, en hier staan wat antwoorden:
http://forum.ccmod.com/viewtopic.php?t=645

Geen zin om dat topic door te lezen :?

http://www.easy-mod.de/emcontent/default.php?seite=lcdblue1
Dit is een HOWTO in 't Duits!

Zo moet 't dus, ik heb er ook al eens een topic over geplaats in 't verleden maar niemand kwam met een passende oplossing toen...

En dat zijwaardsplaatsen van LEDjes? Nee hoor, zie je nix op je lcd, heb 't allemaal al eens geprobeerd, die methode waarmee die blauwe GFX LCD's verlicht worden werkt enigzins maar ook niet zo goed :'( Ik heb dezelfde frosted folie, maar je hebt maar weinig licht op je LCD staan, bij die methode wordt nog gebruik gemaakt van iets anders, maar ik weet nog niet wat... :(

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 08 januari 2003 @ 20:22:
LC display L404200J00A
ik denk dat LC het merk is maar voor de zeker heid heb ik ze maar even gemaild :)
Hehe :D

LC staat voor Liquid Crystal !!

Dus LC Display == LCD == Liquid Crystal Display O-)

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:15:
[...]

Hehe :D

LC staat voor Liquid Crystal !!

Dus LC Display == LCD == Liquid Crystal Display O-)
het was maar een gokje ik dacht dus het zelfde als jij maar ik wist het nie zeker :D
zwahiel schreef op 08 January 2003 @ 22:01:
[...]

dat had je gedacht ja! :(

Die vraag had ik dus ook al, en hier staan wat antwoorden:
http://forum.ccmod.com/viewtopic.php?t=645

Geen zin om dat topic door te lezen :?

http://www.easy-mod.de/emcontent/default.php?seite=lcdblue1
Dit is een HOWTO in 't Duits!
..........................................
:(
http://www.easy-mod.de/emcontent/default.php?seite=lcdblue2
dit zoals die gasten deden met de electric foil er onder werkt dus nie ?

maar jij het dus dezelfde lcd ?

[ Voor 9% gewijzigd door enriqueeeee op 10-01-2003 00:46 ]

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

enriqueeeee schreef op 10 January 2003 @ 00:44:
[...]

het was maar een gokje ik dacht dus het zelfde als jij maar ik wist het nie zeker :D

[...]

http://www.easy-mod.de/emcontent/default.php?seite=lcdblue2
dit zoals die gasten deden met de electric foil er onder werkt dus nie ?

maar jij het dus dezelfde lcd ?
Ik heb ongeveer dezelfde LCD ja...

Deze LCD die je hier hebt, komt uit een Siemens HiCom telefoon, ik heb een kleinere iig de 2*20 LCD uit de nieuwe serie daarvan... Ik heb ook nog een 1*8 en een 1*16 uit die telefoons (verschillende series) liggen hiero...

Ze zijn allemaal HD44780 compatible... het probleem wat jij iig hebt, net als mij dus dat ze niet backlit zijn.

Check het onderstaande en vergelijk de foto's van de link daarmee ;) 8-)

Hoe een LCD zonder backlite toch verlicht te krijgen:

Gebruik daarvoor EL folie, te bestellen bij Conrad (zie modelbouw/electronica/signaalmiddelen en lichteffecten

Om dit op telossen moet je de reflective layer van de LCD afpielen.

Je daarvoor moet je de glazen LCD zelf los maken en de witte folie aan de achterkant ervanaf pulliken, maar pas uit! Begin met een scherp mesje aan een hoeke om een klein beetje af te buigen, en vouw dat om zodat je de folie omslaat, trek deze slag vervolgens door zodat je langzaam maar zeker RECHT de folie eraf trekt zonder de onderliggende zilveren of groene laag te beschadigen...

Je hebt dus tijd genoeg daarvoor! Als je die witte laag eraf gehaald hebt, krijg je de polarisatielaag te zien (klopt dat... :? ) die laag moet je laten zitten zoals die zit, je kunt nu namelijk door de glazen LCD heen kijken als 't goed is!

Is dit 't geval en zie je geen zwarte strepen door 't beeld heen lopen dan kun je EL folie eronder leggen en op maat knippen e.d.

Zie je wel zwarte strepen? Dat wil zeggen dat je de polarisatie folie ( :? ) beschadigd hebt! :( Da's niet zo fijn, maar gelukkig kun je de glazen LCD tot 35 C verwarmen (of iets warmer, liever niet warmer dan 40) en de folie die je beschadigd hebt, zal iets bij trekken, 't kan wel zijn dat je 't blijft zien, maar in elk geval niet zo erg ;) .

Nu moet je alleen zorgen dat je de glazen LCD zelf weer op de print krijgt, en dat je rubberen contact spacers op de juiste manier terug zet zodat je contacten goed komen. Krijg je als je je LCD aansluit op je PC maar rare tekens of sommige lijnen die 't niet goed doen, geen probleem kijk dan of je LCD (glasplaatje) zelf goedroms erop hebt zitten, iig omdraaien dus! ;)
Werkt dat niet, maar dan de LCD glasplaat aan de onderzijde waar de smalle glasstrook ook op zit even schoon met een doekje zonder reinigingsmiddelen... Probeer de folie niet aan te raken met de doek!
Druk vervolgens de glazen LCD goed op de printplaat, en zorg ervoor dat de spacers voldoende contact maken met de LCD zelf ;)

Dan moet 't wel goed gaan :)

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:52:
Ik weet niet welk lcd je bedoelt maar op de site van crystalfontz.com staat alle info over alle lcd's die ze hebben...

En verzendkosten naar nederland zijn 135 euro...

Het maakt niet uit of je een grote of een kleine order hebt, die prijs blijft et zelfde. Ik zou als ik jouw was even wachten op een nieuwe IA (misschien wel van mij)...

Verwijderd

/me heeft interesse in en leuke LCD, niet te groot, niet te klein, niet te donker en liefst blauw verlicht... Maar zonder IA droomt hij nog even verder...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 08:20 ]

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 08:19:
* enriqueeeee heeft interesse in en leuke LCD, niet te groot, niet te klein, niet te donker en liefst blauw verlicht... Maar zonder IA droomt hij nog even verder...
blauw rulez ;)

misschien die duitse kopen en el foil plaatsen

Verwijderd

Of nog even wachten... ;)
Pagina: 1