Hi,
probleem:
ik heb een html pagina lokaal staan, deze lees ik in en ik probeer daar informatie vanaf te rippen. Maar dit lukt niet, ik krijg immers een lege pagina zonder errors. Als ik de inhoud van die html pagina in een var zet ($text) en deze door de preg_match_all haal werkt het wel.
gebrobeerd:
- gecontroleerd of var fd een waarde heeft, en ja, dit is de correcte waarde.
- de preg_match_all uitvoeren met var text ipv var fd, en dan werkt het wel!
mogelijk probleem:
er is toch iets fout met de var fd.
Heeft iemand een idee waar het probleem ligt, en een werkend alternatief er voor?
Bijvoorbaat dank,
Martin
[edit]
Dit probleem het ik op m'n locale server (PHP: 4.2.3 APACHE: 1.3.27)
Het werkt wel op de server van m'n site (PHP: 4.2.2 APACHE: 1.3.27)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <? $fd = fread(fopen("1.htm", "r"), 100000); // de var text is de exacte inhoud van 1.htm $text = ' <b class="sans"> <a href=http://www.url.com>crush</a> </b> <br> by crushing velvet (Audio CD -- December 15, 2002) <br> '; $regex = "'<b class=\"sans\"> <a href=(.*?)>(.*?)</a> </b> <br> by (.*?) \(Audio CD -- (.*?)\) <br>'is"; preg_match_all ($regex, $fd, $matches); for ($i=0; $i< count($matches[0]); $i++) { echo "var1: ". $matches[1][$i] ."<br /> \n"; echo "var2: ". $matches[2][$i] ."<br /> \n"; echo "var3: ". $matches[3][$i] ."<br /> \n"; echo "var4: ". $matches[4][$i] ."<br /><br /> \n\n"; } ?> |
probleem:
ik heb een html pagina lokaal staan, deze lees ik in en ik probeer daar informatie vanaf te rippen. Maar dit lukt niet, ik krijg immers een lege pagina zonder errors. Als ik de inhoud van die html pagina in een var zet ($text) en deze door de preg_match_all haal werkt het wel.
gebrobeerd:
- gecontroleerd of var fd een waarde heeft, en ja, dit is de correcte waarde.
- de preg_match_all uitvoeren met var text ipv var fd, en dan werkt het wel!
mogelijk probleem:
er is toch iets fout met de var fd.
Heeft iemand een idee waar het probleem ligt, en een werkend alternatief er voor?
Bijvoorbaat dank,
Martin
[edit]
Dit probleem het ik op m'n locale server (PHP: 4.2.3 APACHE: 1.3.27)
Het werkt wel op de server van m'n site (PHP: 4.2.2 APACHE: 1.3.27)
[ Voor 18% gewijzigd door Mark Wegener op 07-01-2003 18:33 ]