Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AC] klinknagels

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 09:12

morphje

let's all love lain

Topicstarter
na zwaar overleg (ja wel 2 hele emails :)) hier de heropenende en vernieuwde animocheck voor klinknagels

wat zijn het ?
klinknagels zijn gewoon stukkies staal die je door 2 platen metaal haalt en vervolgens op hameren om een kop erop te krijgen. Wat heb je hier nou aan? persoonlijk vind ik ze mooier dan blindklinknagel (ook wel bekend als popnagel) en veel minder uitsteekend aan de binnenkant. Persoonlijk wil ik er een paar 19" kasten van bouwen.

wat voor smaken heb je ?
staal, alu en koper
in de stijlen bolkop, verzonken en bolverzonken (de laaste alleen in alu dacht ik)

heb ik ook nog ander gereedschap nodig ?
ja in princiepe heb je nog een dopper en snapper nodig, dit zijn overeenkomende stukken gereedschap welke aan weerszijden worden gehouden om zo een mooie klinknagel te maken, echter is het niet verplicht. Wel leverbaar trouwens. kosten 3,25 per stuk (dus complete set 6,50) en zijn uiteraard maat afhankelijk.

hoeveel bestellen?
ik heb nagevraag bij de firma fabory hoeveel het kost en ze komen per verpakking van 1000 en voor de 2x6mm 37,50 en de 3x6mm 64,00
Nou wil ik ze op zich graag, echter heb ik er echt geen 1000 nodig, daarom deze animocheck.

Er komen geen verdere kosten bij, behalve die van de TPG, kleine pakketten tot 1KG word dat dan (weet iemand de prijs uit z'n hoofd?)

vervangen doe ik niet, tenzij je er echt op staat dat ik een kappotte nagel vervang van 3,7 cent. Echter mocht de complete verzending verpest zijn, dan ga ik nog wel over tot vervanging. (mocht er ooit een IA komen)

voor diegenen die nog meer willen weten:
http://www.geocities.com/smedersgilde/tekst.html

met toestemming van phreak

Verwijderd

ff een offtopic vraagje:
Is het niet veel handiger om popnagels te gebruiken ? Daar hoef je niet zo op te rammen ;)

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
idd, doe mij maar popnagels (moet je wel een tang ervoor hebben, en laat ik die hier nou hebben liggen :P)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Tsja, een mooi randje/laagje kit kan er ook netjes uitzien en heel goed werken.
Tis maar wat je zelf het makkelijkste en/of mooiste vind

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 18:27:
ff een offtopic vraagje:
Is het niet veel handiger om popnagels te gebruiken ? Daar hoef je niet zo op te rammen ;)
Staat in z'n post.. :z
persoonlijk vind ik ze mooier dan blindklinknagel (ook wel bekend als popnagel) en veel minder uitsteekend aan de binnenkant.
Verder hou ik me erbuiten. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Positron schreef op 07 January 2003 @ 18:32:
[...]
Staat in z'n post.. :z
[...]
Verder hou ik me erbuiten. ;)
oh f*ck ja, niet goed gelezen |:(

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
-JB- schreef op 07 januari 2003 @ 18:31:
idd, doe mij maar popnagels (moet je wel een tang ervoor hebben, en laat ik die hier nou hebben liggen :P)
laat ik nou ook net zo'n tang hebben liggen. alleen vind ik die dingen niet echt handig, zeker niet voor een 1u kast waar ruimte echt een probleem is. breekdikte van 1,8mm is ook niet altijd even makkelijk te vinden en al helemaal niet met een diameter van 2 of 3mm

trouwens ben ik niet geinteresseerd in wie het NIET wil, maar juist voor diegene die het wel willen. en wat betreft mijn mening over dat het ene mooier is als het ander, tja had ik er niet eens in mogen zetten, dus beschouw het maar als niet getikt (ja ik ben lui en ga niet editten, me vlees staat nu al te verkolen :) )

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 17:01
Als ik op de link in de first post klikt dan krijg ik de volgende melding:

"The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information"
:)

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Sine
  • Laatst online: 21:22
Klinken :? weet je dat zeker ??

Heb je dat al ooit gedaan ? Want echt gemakkelijk is het niet * Sine heeft dat eens moeten doen...

En echt gemakkelijk kun je het niet noemen, zeker eerst oefenen op wat afval stukjes

[ Voor 9% gewijzigd door Sine op 07-01-2003 19:16 ]

Repareren doe je zo.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Site is down > geocitys zuigt

Mail m ff door naar leonmelis@wanadoo.nl en dan host ik m wel ff op me wanadoo webspees :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.arnoldsupplyinc.com/rivet.gif

dat spul?

Hoe werkt dat? de 1 sla je in de ander ofzo? snap het nog niet echt.

Verwijderd

nee, je steekt de klinknagel door het staal heen, en door aan de kant te rammen waar geen bolletje zit ontstaat daar ook een bolletje....

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
yep darice dat spul

bolkop is de 2e verzonken is de 3e en bolverzonken is een combinatie daarvan

(voor die andere tweakert) Ja ik heb wel eens geklinkt. sterker nog ik heb 3 dagen geleden in de werkplaats van diezelfde goudsmit klinknagels zitten tikken met alleen een stukkie koperdraad. dus geen kop aan 1 kant, dus dubbel klinken zeg maar, maar klinknagels zijn makkelijker ten opzichte van dat. Maar inderdaad, je hebt gelijk

trouwens ik heb meerdere keren gekeken op die geocities site en geen problemen (ja ik heb me cache leeggegooid) moeten de heren tweakers niet zoveel klikken he :)

anyway, ik doe het niet voor minder als 50 stuks, want het opsturen van 10 nagels is een beetje prijzig en me giro word dan echt per pakketpost thuisgestuurd

Verwijderd

foto van het eindresultaat??, kan me hier nou niet echt iets bij voorstellen, heb wel al vaker popnagels gebruikt (kinknagels) maar kLinknagels :?

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:20
JE hebt dan toch ook nog van die speciale dingen waar het invalt om het makkelijk te houden.
Heb metaal bewerking gedaan. En dan moesten we ook met die dingen zelf werken. dan had je ook van die dingen waar het kopje van nagel precies inviel zodat je er alleen met de hamer op hoeft te rossen en dan gaat het vanzelf goed.

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
RippyNL schreef op 07 januari 2003 @ 20:31:
JE hebt dan toch ook nog van die speciale dingen waar het invalt om het makkelijk te houden.
Heb metaal bewerking gedaan. En dan moesten we ook met die dingen zelf werken. dan had je ook van die dingen waar het kopje van nagel precies inviel zodat je er alleen met de hamer op hoeft te rossen en dan gaat het vanzelf goed.
en die dingen heten een snapper en een popper, wederom ook verkrijgbaar bij de firma fabory. kosten per stuk 3,25, verkrijgbaar in de maten 2 en 3 mm
en inderdaad, het is makkelijk, indien nodig verhitten, erop rammen en klaar :)

plaatjes van het eindresultaat heb ik niet, echter kan ik je wel vertellen dat die 2 plaatjes die ik aan elkaar heb geklinkt niet meer vanelkaar afgaan en je veel minder ruimte verspilt dan blindklinknagels (popnagels). Als alleen een stukje 2,5 mm2 koperdraad snel inelkaar gerost al 2 plaatjes metaal vast kunnen houden (heb er een schroevendraaier tussen geramt) kun je je voorstellen wat er gebeurt met 20 van die dingen :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

iemand maybe een foto van hoe het er uiteindelijk uit ziet ? want ik heb wel een vaag idee...maar kan t me niet perfect voorstellen :)

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
nou na veel moeite van zoeken heb ik toch wel het mooiste voorbeeld van een klinknagel, of in dit geval 4 bolkopklinknagels

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/drjohn/Abstract/Images/4-rivets.jpg

jaja ik weet het, dit is wat ik kon vinden na 15 minuten zoeken, nog even en ik had opgegeven. Ow voor wie zich afvragen wat het engelse woord is: "rivet" (uitgesproken rivo(e)t oid) saampies met die link van geocities die van de eerste post moet het wel een redelijk duidelijk geheel geven....

[ Voor 15% gewijzigd door morphje op 07-01-2003 22:21 ]

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 07:45

spok9

Groen...

Hmm... Klinkt goed, die dingen zoek ik al een hele tijd! En nog koperkleurig ook :P

* spok9 is interested!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
morphje schreef op 07 January 2003 @ 22:20:
nou na veel moeite van zoeken heb ik toch wel het mooiste voorbeeld van een klinknagel, of in dit geval 4 bolkopklinknagels

[afbeelding]

jaja ik weet het, dit is wat ik kon vinden na 15 minuten zoeken, nog even en ik had opgegeven. Ow voor wie zich afvragen wat het engelse woord is: "rivet" (uitgesproken rivo(e)t oid) saampies met die link van geocities die van de eerste post moet het wel een redelijk duidelijk geheel geven....
uitgesproken: rivvut.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
kijk wel uit wat je ermee vastzet, ze zijn niet onbreekbaar: ;)
Afbeeldingslocatie: http://web.mit.edu/course/3/3.11/www/vg/titanic.gif

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
mooi we hebben al 1 persoon erbij
wie bied, wie wil ? kom maar kom maar kom maar .....

trouwens voor wie popnagels nodig heeft in grote hoeveelheden (500 ofzo) moet ook maar even kijken op de site van fabory. Zijn echt mega goedkoop, wat ik betaal voor 100 popnagels bij de bouwmarkt betaal je daar voor 500

rivet, rivvut, rivot ... hoe je het wil, ik is geen taalpurist, het idee is overgekomen :)

wat betreft de titanic, ja als je met je nieuwe geklinkte kast tegen een ijsberg gaat rammen met zo'n kracht, ja dan gaat je kast eraan, bij normaal gebruik is het bijna niet stuk te krijgen, mits goed geklinkt uiteraard :*)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

In verband met de regels zoals die er voor inkoopacties gelden, is besloten om deze check niet meer op GoT te laten plaatsvinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.