hirogene schreef op 07 januari 2003 @ 18:17:
Een maatje van wil een tweede hands pc kopen. Hij kan een Pentium 2 kopen voor 150 € . Maar het opmerkelijke is en daarvoor plaats ik dit berichtje ook effe. Is dat die gozer die hem verkoopt zegt dat die pc op DDR geheugen werkt. Maar zover ik weet is er nog nooit support geweest voor DDR geheugen voor de P2. Ben ik nu gek of is gozer gek

.
Die gozer, een P2 met DDR geloof ik niet. Een celly of P3 (met So370) kan wel met DDR ram (of rimm) uitgerust worden, maar een P2? Sja, met een enkele zeer zeldzame mamaplank die nooit in massaproductie is genomen misschien.
Al moet je en theorie een P2 met een (niet bestaande) converter op So370 kunnen zetten. Moet je nog wel even je bios modden.
Neh, zal wel sdr-sdram zijn.
BTW. Wat vinden jullie van die 150 euro is dat teveel of te weinig.
P2 350
192 Mb geheugen (DDR of Sdram

)
Cdrom
Floppydrive
4 gig HD
Intel i740 grafiche kaart
Voodoo 2 12mb Addon kaart
De pc is 3 jaar oud.
Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10BalusC schreef op 07 January 2003 @ 18:29:
Jep, vraag eens om de mobo specs..
Als hij de waarheid spreekt, dan is er hoogstwaarschijnlijk sprake van een Slot1 mobo met de zeldzame ALI Aladdin Pro5 P
!!! SDR+DDR chipset, waarop een ouwe P2 is gemonteerd (voorzover zo'n mobo überhaupt bestaat.. ik kan me alleen So370 mobo's met deze chipset voor de geest halen)
Edit: PC is 3 jaar oud? Welja, deze ALI chipset werd 07/2000 gereleased.. tweeënhalf jaar geleden dus..
Bij de Apollo Pro266 in jouw chipsettabel staat So370/Slot1... Ik zou er zo geen Slot 1 plank mee verwachten, maar het moet kunnen.
Ook de SiS 635 moet het in theorie kunnen. De Tualatin versies hiervan niet, want die zullen met een P2 waarschijnlijk net zo goed overweg kunnen als met een mendocino celly.
Alleen betwijfel ik ten zeerste of 1 van deze 3 chipsets ooit icm Slot 1 op een plank terecht gekomen is...
freeco schreef op 07 January 2003 @ 18:32:
ik dacht dat DDR nog niet bestond ten tijde van de PII's (anders had ik me destijds wel zo ene gekocht

)
nee, lijkt me toch onwaarschijnlijk... normaal draait dat 100Mhz SDRAM's
mja, uitzonderingen bevestigen de regel?
btw, die prijs vind ik best goed...
PC133 mem werkt meestal ook prima (het draait dan wel op 100Mhz in dit geval ja).
Die i740? Sure

FYI : Doom draait niet op een 286 omdat de 286 een 16bits cpu was en Doom een 32bits cpu nodig heeft (386 of nieuwer dus).
Het nut van die geforce in een 286 zie ik ook niet helemaal... Doom gebruikt je 3D kaart niet eens. Zelfs een Voodoo 1 gaat niet werken op die 286

dikiedik schreef op 07 januari 2003 @ 19:41:
ik heb hier toevallig een p2 mobo met een p2 233 en met een agp slot, je weet maar nooit dus, maar ik denk dat t hier iid gewoon gaat om een misverstand en dat het gewoon sdr-ram is.
Zoveel P2 planken hebben een AGP slot, de Intel LX was dé chipset die voor de P2 op 66Mhz fsb gemaakt was, en die had al support voor de AGP bus.