Toon posts:

[CD ROM drive] zit een kapotte cd in en wil niet meer open

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik stopte laatst een cd in mijn computer en toen hoorde ik wat en ik denk dat hij kapot is. Hoe weet ik niet. Ik hoor allemaal stukken als ik hem heen en weer haal. NU wil dat ding niet meer open, dus kan ik er geen cd`s in stoppen. Wie weet hoe ik hem open kan krijgen? Die cd rom drive eruit halen en dan ...?

Hoop dat jullie ideeen hebben.

-m

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Er moet onder je CD-laatje een klein gaatje zitten. Als je de drive uit je pc hebt gehaald kun je met een omgebogen paperclip in het gaatje duwen. Dan duw je een paar keer en dan gaat het laadje open.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SmartDoDo schreef op 07 January 2003 @ 18:04:
Er moet onder je CD-laatje een klein gaatje zitten. Als je de drive uit je pc hebt gehaald kun je met een omgebogen paperclip in het gaatje duwen. Dan duw je een paar keer en dan gaat het laadje open.
Dit kun je ook met een spijker doen is mijn ervaring (als hij maar dun en lang genoeg is).
Deze zijn over het algmeen wat steviger.
Lukt dat niet dan gewoon de klauwhamer ertussen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hem nu opengehaald en het is gewoon een dichte box. Er zit aan de voorkant wel een gaatje, net iets onder het schuifje? is dat iets? Als we de box gewoon bewegen horen we allemaal stukje cd verschuiven. er zit dus geen gaaaatje aan de onderkant ofzo:S |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben benieuwd naar de merk/type.. Is het niet toevallig zo'n AOpen :?

Edit: die gaatje op de voorkant moet je dus hebben, onder het CD-laatje.. :z

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 07 januari 2003 @ 18:04:
Oh wahct onder het laadje. Ik dacht aan de onderkant van dat ding 8)7 , ff kijken hoe het nu gaat.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 07 January 2003 @ 18:04:
dan is er geen voeding voor dat ding toch? of moet je hem aan de voeding zetten?

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nee, die hoef je niet aan de voeding te laten zitten. Als je in dat gaatje zit te porren, duw je hem mechanisch open. Net zoiets als een Citroën Eend aanslingeren met een slinger als hij niet normaal wil starten :+

[ Voor 30% gewijzigd door WFvN op 07-01-2003 19:48 ]

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Hard duwen, dan komt de lade zonder voeding naar buiten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wel eng hoor terw_dan in zo'n topic en inderdaad het woord hamer kwam er in voor.
Houd er echter wel rekening mee dat je cd-rom speler kapot kan zijn. Er is best wel wat geweld voor nodig om een cd te slopen. Dus grote kans dat hij het fijne mechaniekje van de laser ook heeft aangetikt

Verwijderd

Topicstarter
het lukt ons echt niet om dat ding open te krijgen. hoe diep is dat gat?

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Een cm ongeveer, met een paperclip moet het gewoon lukken. Wel recht erin steken. Mocht het niet lukken, dan moet je even het frontje eraf halen, zodat je het mechanisme ziet zitten (is misschien geblokkeerd door de brokstukken).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 19:56:
het lukt ons echt niet om dat ding open te krijgen. hoe diep is dat gat?
Mijn ervaring is dat het palletje waar je tegenaan moet drukken (dus achter dat gaatje) meestal niet verder dan 2,5 cm ofzo erin zit (ik zeg 2,5 maar meen dat 1,5 meestal al genoeg is). Zorg er wel voor dat je met je paperclip echt recht naar achteren drukt en dat je paperclip recht is.

Verwijderd

Topicstarter
we zitten er ongeveer al 4 cm in met staaldraad. we gaan hem zo slopen gok ik.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00

DaRoot

Some say...

Paperclip uitrollen en in dat gaatje drukken tot dat het laatje naar buiten komt. Het laatje vervolgens zo ver mogelijk naar buiten trekken. Dan het voorpaneel er af halen, door de plastic klemmen aan de boven-, onder-, en zijkanten in te drukken. Dan kun je het onder paneel eraf schroeven. Dan moet het mogelijk om het complete loopwerk incl. printplaat uit de U-vormige behuizing te halen. Zo kun je alle restanten CD er goed uithalen, en ook de schilfertjes eruit blazen. Vervolgens in omgekeerde volgorde in elkaar zetten. De ervaring leert dat zo'n geplofte speler het dan vaak weer prima doet.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

schroef gewoon je cdrom speler open als je hem niet handmatig los kan krijgen, dat werkt het best :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

Meneer aard

Porsche rulez!

BalusC schreef op 07 January 2003 @ 19:44:
Ik ben benieuwd naar de merk/type.. Is het niet toevallig zo'n AOpen :?

Edit: die gaatje op de voorkant moet je dus hebben, onder het CD-laatje.. :z
`k heb ook een aopen fikker laatje wil ook al niet meer open :'( :'(
Is dit een tik van aopen of sow dit is al de tweede die nie meer open wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door Meneer aard op 07-01-2003 20:59 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TrailBlazer schreef op 07 January 2003 @ 19:51:
wel eng hoor terw_dan in zo'n topic en inderdaad het woord hamer kwam er in voor.
Houd er echter wel rekening mee dat je cd-rom speler kapot kan zijn. Er is best wel wat geweld voor nodig om een cd te slopen. Dus grote kans dat hij het fijne mechaniekje van de laser ook heeft aangetikt
hehehe, maar dat meende ik serieus hoor. Klauw er tussen van de klauwhamer, werkt het beste.
zo kreeg ik ook altijd mijn kast open (metaal was verbogen) ging hartstikke goed (had alleen wel de andere kant van die hamer nodig om hem weer dicht te krijgen :X)
Maar heb hier wel eens een eigenwijze cdrom gehad, hamer ertussen en hij schoot open (helaas was het binnenwerk al gesloopt door iemand, dus die ging bij het oud vuil).
Pagina: 1