Mohaa, inet op Winroute-pc EN pc erachter, hoe te portmappen

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Wegens omstandigheden (mijn oude router pctje heeft de geest gegeven :| ) moet, in ieder geval voorlopig, mijn duronbak als router fungeren. Mijn netwerkje is behoorlijk gedecimeerd nu, er staat 1 xp systeem achter de duron.

Anyway, het is de bedoeling dat op die duron behalve winroute (v4.5)ook nog een dedicated mohaa-servert gaat draaien, verder moet hij kunnen internetten, da's eigenlijk alles. Voor alle andere gangbare procesjes zijn de poorten gemapt naar mijn xp (ook voor inet dus). Ik kan zelf nog simpel mohaa'en door die server op een private port te laten draaien (standaard poorten zijn gemapt naar xp). Alleen voor internet ligt dat iets lastiger volgens mij.... ik heb van alles geprobeerd, ik kan met mijnn xp wel internetten, maar niet met die duron, omdat ie poort 80 (is het toch?) doorstuurt naar men xp.

Eigenlijk is mijn vraag dus, kan ik met mijn 2 pc's tegelijk internetten,door bijvoorbeeld een private port aan te wijzen voor http e.d. op me duron?

Mijn opstelling is dus nu ongeveer als volgt:

muur met 100 mbit surfnetkastje ==> Duron NIC1; winroute; Duron NIC2==> NIC XP

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

ik heb van alles geprobeerd, ik kan met mijnn xp wel internetten, maar niet met die duron, omdat ie poort 80 (is het toch?) doorstuurt naar men xp.
Dit is naar mijn weten niet waar.

Ja, je kan met 2pc's tegelijk internetten en het zou moeten kunnen dat je allebei via port 80 gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 18:22 ]

Verwijderd

Waarom Port je poort 80 eigenlijk? Werkt het zonder die Port wel?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je moet enkel portmappen als je servers gaat draaien op hosts die niet rechtstreeks aan het internet hangen. Aangezien die Mohaa server rechtstreeks aan internet hangt moet je zelfs die niet portmappen, andere servers heb je niet zeg je.

Gewoon winroute (of ics) laten lopen op je duron, en op je andere hosts bij gateway de IP invullen van je duron. Indien DNS servers niet doorgegeven worden via DHCP, moet je deze ook instellen, neem in dat geval de gegevens van je ISP

port 80 doormappen naar je XP is enkel nodig moest je daar een webserver op lopen hebben (en dat dat dacht ik niet te lezen in je txt)

[ Voor 17% gewijzigd door Yalopa op 07-01-2003 19:22 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je connect ook met een de remote port 80 .. zelf legt je pc verbinding vanaf port 1024 of hoger (normaal)

doe maar eens netstat -a

met die duron heb je vast een zware config fout
dat werkt nl eigelijk altijd wel op je winrouter pc ....

heb je de explorer nog steeds op je oude (kapotte) router config staan ?

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 07-01-2003 20:18 ]

Iperf

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Bedankt voor het advies allemaal, ik had er nog wat mee zitten prutsen en daarna was ik er zo zat van dat ik de hele meuk gefomat heb op me duron en alles opnieuw geinstalled, that did the trick :). ik kan internetten wat ik wil op beide pc's nu :). en dan kan mooi binnenkort me servert online

edit:
waarschijnlijk dus inderdaad een configfout op die duron, maar ja, ik wel eens gehoord van een speld en een hooiberg :P

[ Voor 20% gewijzigd door Ingmar op 07-01-2003 20:23 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Pagina: 1