"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Het artikel:
http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=6092
[ Voor 15% gewijzigd door Markje_X op 07-01-2003 17:46 . Reden: Artikel toegevoegd ]
het enige datje zou kunnen doen is een metalen plaat tussen de printer en comp/mon zetten om het af te schermen mocht het wel storen.
kan je niet met zekerheid zeggen
Hmm, ding staat hier vlak bij mijn comp, en ik heb er echt nog geen last van moet ik zeggen. Ik heb in de handleiding ook nergens iets kunnen vinden dat het schadelijk was (hoewel er idd ozon vrij blijkt te komen. Maar ozon valt uiteen in zuurstof (tenminste, als ik mijn klasgenoot mag geloven, weethet niet zeker).Mark Olthuis schreef op 07 January 2003 @ 17:43:
Ik denk dat het niet goed is voor je gezondheid. Ik heb namelijk wel eens een artikel gelezen over het feit dat laser printers schadelijk zijn voor de gezondheid.
ok, ik heb wel een afwijking, maar dat was al voordat ik die printer had.
Het is waarschijnlijk inderdaad een wat oudere dan de hp's waarover gesproken werd. Volgens z'n status pagina is het ding namelijk uitgebracht op 21 mei 1993...
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
ff geen rekening houden met de gezondheid dan
De kantoren heben daartegen wel printerruimtes voor de grotere printers en de grotere volumes. wat dat gaat wel degelijk "stinken"
aan de andere kant staat er een lj4000 naast m'n bureau maar daar merk je niks van.
weinig volume en de techniek die daarin gebruikt wordt is niet constant 190 graden maar een keramische plaat die binnen 5 seconden op temperatuur is
[ Voor 202% gewijzigd door Fish op 07-01-2003 19:49 ]
Over schadelijke stoffen: oude printers die nog met een "corona draad" werken, hebben meestal een ozon filter, dat om de zoveel tijd vervangen moet worden. Dat filter zit dan bij de ventilator van de printer. Die draad maakt de tonerdrum statisch (geloof ik) nieuwere printers (ook die van mij) werken op een andere manier, en stoten veel minder ozon uit.
Als je gigantisch veel uit moet printen, kan je er beter voor zorgen dat je kamer goed geventileerd is, bij af en toe een blaadje maakt het niet zoveel uit, geloof ik.
Dat ozon gas is meen ik nogal kankerverwekkend......
Atari portfolio Dos 2.11
Ja dat mag je idd van me geloven, ik zal het even toelichten:Terw_Dan schreef op 07 January 2003 @ 17:47:
[...]
Hmm, ding staat hier vlak bij mijn comp, en ik heb er echt nog geen last van moet ik zeggen. Ik heb in de handleiding ook nergens iets kunnen vinden dat het schadelijk was (hoewel er idd ozon vrij blijkt te komen. Maar ozon valt uiteen in zuurstof (tenminste, als ik mijn klasgenoot mag geloven, weethet niet zeker).
ok, ik heb wel een afwijking, maar dat was al voordat ik die printer had.
Ozon is O3 en als je een BINAS hebt kan je opzoeken en zien dat dit een uiterst instabiel gas is. Omdat het zo instabiel is stoot het één O molecuul af en die reageren meteen onderling en vormen weer O2. Gevolg is dan natuurlijk dat Ozon op deze altitude altijd vrijwel direct uiteenvalt in... zuurstof welke op zijn beurt weer reageert met andere stoffen in de lucht zoals stikstof. Overigens kan Ozon wel bestaan echter kan dit alleen in de hoogste lagen van de atmosfeer waar geen zuurstof aanwezig is. Klein weetje nog, Ozon onstaat ook bij een blikseminslag en daarom heeft een onweersbui zo'n herkenbare (heerlijke) geur.
Ik heb ook in mijn boekje van de printer (zelfde als Terw_Dan) niets gevonden over straling of spanningsvelden, ik verwacht dat die namelijk niet toegestaan zijn volgens de productienormen en zullen waarschijnlijk in het apparaat zelf al afgeschermd zijn (kijk maar naar magnetrons immers)
[ Voor 1% gewijzigd door MaNdM op 08-01-2003 00:20 . Reden: typo's ]
To be determined...
Ik ga ervan uit dat het met dat kankerverwekkend wel meevalt, anders zouden die dingen niet gewoon in een kantoor mogen staan (denk ik).Xanax schreef op 07 januari 2003 @ 21:36:
Ik heb een HP Laserjet IIIP naast mijn computerkast staan. Gaat prima.
Over schadelijke stoffen: oude printers die nog met een "corona draad" werken, hebben meestal een ozon filter, dat om de zoveel tijd vervangen moet worden. Dat filter zit dan bij de ventilator van de printer. Die draad maakt de tonerdrum statisch (geloof ik) nieuwere printers (ook die van mij) werken op een andere manier, en stoten veel minder ozon uit.
Als je gigantisch veel uit moet printen, kan je er beter voor zorgen dat je kamer goed geventileerd is, bij af en toe een blaadje maakt het niet zoveel uit, geloof ik.
Dat ozon gas is meen ik nogal kankerverwekkend......
Ik denk dat ik het maar gewoon eens ga proberen. Op goed geluk. Denk dat het wel goed gaat.
In ieder geval iedereen bedankt voor het actief meedenken!
"May our framerates be high and our temperatures low."
Wegens verbouwingen staat ie nu op mijn server. De lucht is zo een stuk frisser geworden
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something