Toon posts:

Welke videokaart voor n64 emu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een systeem aan het samenstellen voor mijn toekomstige arcade kast :)
Op het systeem komen verschillende emulatoren, zoals mame en een n64 emulator.
Alleen weet ik niet welke videokaart ik nodig heb om de spellen maximale performance te geven, want spellen zoals mortal kombat 4 op de n64 hebben toch een wat betere videokaart nodig dan bv. pacman :)
Ik dacht zelf aan een GeForce Ti4200, of is dat te?
Als ik mk4 speel op de pc die ik nu heb (XP1900 / Ti4600) loopt het ook niet echt vloeiend..
Waar kan dat dan aan liggen? aan de processor?
De videokaart moet wel tv-out support hebben in msdos.

En ik had nog een vraagje:
Ik wil het graag alleen msdos op m'n systeem hebben, is er een manier om lange filenames te gebruiken op een msdos systeem?

Verwijderd

nou ja, de n64 is toch al wat jaartjes oud, dus in principe zou een mx kaartje wel voldoen, ik weet alleen niet hoe goed die spellen geëmuleerd worden, als dat wat slecht gedaan is lopen de systeem eisen behoorlijk op.

edit: over je laatste vraag: tuurlijk kan dat. maak een bootdisk in w98se en kopieer de inhoud naar de harde schijf. misschien moet je even de mbr resetten, maar dan werkt het zeker. om te voorkomen dat het opstarten lang duurt moet je wel even wat aanpassen, bijvoorbeeld dattie je settings in de autoexec.bat en config.sys zet, maar daar kom je met een beetje pielen wel uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 17:17 ]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Hmm een nintendo64 emulator onder dos? Kan dat?. Een ti4200 kan geen tv-out beeld geven onder dos.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 17:14:
edit: over je laatste vraag: tuurlijk kan dat. maak een bootdisk in w98se en kopieer de inhoud naar de harde schijf. misschien moet je even de mbr resetten, maar dan werkt het zeker. om te voorkomen dat het opstarten lang duurt moet je wel even wat aanpassen, bijvoorbeeld dattie je settings in de autoexec.bat en config.sys zet, maar daar kom je met een beetje pielen wel uit.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik er alleen dos op wou zetten, dus geen win98 install, en dan alleen in dos werken.
Dus echt een msdos install :)
rival24 schreef op 07 januari 2003 @ 17:14:
Hmm een nintendo64 emulator onder dos? Kan dat?. Een ti4200 kan geen tv-out beeld geven onder dos.
Zijn die er niet? :(
Hmm.. mischien ook logisch.. maarja, zijn er wel videokaarten die in dos tv-out support hebben? Dan kan ik teminste kijken of ie wel goed opstart.

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:25
Mijn geforce 2 ti laat netjes de hele bootsequence zien op de tv hoor...

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Koop anders gewoon een VGA naar SCART kabel, is dat ook opgelost.

MechWarrior || Monsters Game

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ter uwer info, ik vrees dat een Geforce en dergelijke ook geen dos drivers heeft, zodanig gaat die dus niet kunnen werken op een degelijke manier (VESA is wel geen oplossing zeker :P)
ik veronderstel ook dat die emulators ook gewoon directx request genereren :)

een clean win98 systeem (of zelf win2k) is best snel hoor, nie trager dan dos eigenlijk, omdat bv huidige drivers zwaar geoptimaliseert zijn voor windows en der voor dos niks meer gemaakt wordt... da verbruikt hooguit wa meer ram, maar 256 is nog nie zo veel he

ivm uwe huidige config en toekomstige lijkt het mij nuttig de bottleneck te vinden, aangezien die emaulater uiteraard software is zal de videokaart nie zo super belangrijk zijn denk ik, maar vooral cpu speed, als uw huidige XP1900+ niet voldoet zou ik denken richting XP2600+ of zelf P4 3GHz (da emuleren is zeer zeker een zeer intensieve werkje), want voor elke instructie moet hij der dan eigenlijk veel meer doen

[ Voor 3% gewijzigd door catfish op 07-01-2003 17:46 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
3dfx Voodoo 5 5500 64MB AGP en een aso-snelle CPU ( XP2200+ oid? ).
Een aantal erg goede N64 emulator werkt via glide en daar is de Voodoo5 gewoon erg goed in. En omdat deze Voodoo ook erg goed kan meeschalen istie best snel met dees :)

In principe kun je met dual Voodoo2 al wat N64'en. Al is het met deze combo soms wat zwaar ( Goldeneye, DooM 64 )

C:\>_

Pagina: 1