Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CME] Kleine, simpele silent mod

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe kast binnen, en die volledig voorzien van Papst N/2GL fans (12db/st) (ook de voeding). Nu scheelde dat al een hoop herrie (en issie goed koel), maar de harddisks kwamen overal bovenuit.

Nu is dat opzich niet zo gek, gezien het 2x 7200 toeren Ball-bearing Maxtors zijn (luidruchtig! D740x type!) en behalve luidruchtig worden zo ook nog eens vrij warm. Met een case-temp van 32 graden hoef ik ze niet actief te koelen, maar inpakken in (geluids)isolerend materiaal waag ik mij niet aan dus heb ik het volgende gedaan:

Ik heb van de OC-Shop (Open dagen) een proefstukje van hun isolerend schuim meegekregen (1 cm dik en aan 1 kant zelf-plakkend). Dit is van zichzelf vrij stevig schuim, en ik heb het volgende gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.picturehosting.net/image.php?user=Empie&image=Empie-1041955130.gif
Rood=schuim, blauw=kast, paars=voorkant kast
Links boven: Vooraanzicht (of achteraanzicht)
Links onder: Zijaanzicht.
Rechtsboven: Aan beide zijkanten van de harddisk zit zo'n "rekje" van schuim gemaakt, wat "te krap" natuurlijk (teveel schuim), zodat de harddisks goed stevig vast zitten, en in het midden aan de achterkant van de harddisks kleine "pilaartjes" om het voor- en achterover kantelen tegen te gaan.

De harddisks hebben op deze manier voldoende vrije ruimte om hun warmte kwijt te kunnen, echter raken ze de kast niet en dat scheelt een hoop herrie :)

Ze zijn nog steeds de het luidruchtigst van alles in mijn kast, alleen het geluid is voor mijn gevoel echt gehalveerd, en ik vind dit een stuk mooier dan de "span een fietsband" oplossing, al doet 'ie het zelfde :)

Met een beetje mazzel kan ik er ook nog een fatsoenlijke foto van maken (camera moet ik lenen, dus komt nog :))

[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 07-01-2003 17:02 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

mooie oplossing :)

kan ik meteen die maxtor van mijn aanschaf lijstje halen want een beetje stilte wil ik straks wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Odin op 07-01-2003 17:05 . Reden: typo ]

Verwijderd

klinkt allemaal veelbelovend en goed, we wachten op die foto

Verwijderd

we ll keep on w8ing ;) :D

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Slim! :*) ik heb ook zo'n Maxtor herrie HD ik ga ook wel ff kijken of ik zo iets kan maken! (ff kijken waar ik nog ruimte in mijn chieftec over houdt als ik een WC er in heb zitten! })

Verwijderd

Ik weet niet wat iedereen tegen die maxtor heeft, maar ik heb er hier twee (geen liquid bearing) en die hoor je dus bijna niet. Je hoort alleen mijn GF4Ti koeler (leadtek) en mijn voorste casefan. Alle andere hoor je dus gewoon niet. (voeding is ook een papst bij mij). Dus wat is dat toch altijd voor gezeur met al dat lawaai. Ik ga pas schrikken als ik dat ding helemaal niet hoor. Nu weet ik tenminste dat die leeft :D

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Heb die fans ook overal in me kast :)
werkt perfect idd(was net zoduur als watercooling),
HD oplossing lijkt me gewoon echt perfect,behalve de warmteafvoer misschien :?
but anyway ,ik ga dit ook doen!, nou ff van dan schuim zien te vinden, zal wel van dat flightcase schuim zijn niet? :)

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Volgens mij is flightcaseschuim een stuk zachter dan dit. Dit is zoiets als camping-matjes-schuim, maar dan wat dikker... Dit spul heeft ook nog eens aan 1 kant een plaklaag, waardoor ik met een goeie schaar en een half uur de harddrives er stevig in had zitten, meer tijd/moeite/spullen kostte het echt niet :)

Qua koeling... tjsa, ik weet niet echt hoe warm harddisks mogen worden, maar ze hebben nooit echt koeling gehad, en ze zitten nu redelijk dicht op elkaar... iets meer dan een halve centimeter zit tussen de harddisks en boven en onder zit nog wel ruim een centimeter. Verder zit het schuim alleen op 2 cd breedte aan de zijkant en dus middenvoor een "pilaartje" van 1cm2...

My anime addiction.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

heb je de L of de J versie van de D740X?
ik heb zelf de L versie ( liquid bearing en vind dat ze niet echt veel herrie maken maar ik heb dan ook papst NGM.

Van klussen krijg je grijze haren

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb niet de liquid bearing versie, dus ik denk de J versie :)

My anime addiction.

Pagina: 1