[2000/XP] Tape Backup onder beide OS'sen: HULP!

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Howdi,

Ik heb een tapestreamer aan mijn pc hangen, met als type Exabyte Mammoth. Om een of andere manier wil de tapebackup via Backup van XP niet werken. Ik kreeg bij het opstarten van Backup een meldingen over Remote Devices, dus die heb ik in Services gestart. Echter zodra ik de wizard door ben gelopen blijft Backup vragen om een tape (op het moment dat hij de tape wil gaan mounten). Terwijl deze wel in de tapeunit zit.

Ik heb ook Tapeware geinstalleerd, en deze werkt gewoon prima (ook al staat Remote Storage aan of uit). Echter ik heb Backup van Microsoft nodig ivm licenties.

Ook op mijn werk heb ik dezelfde situatie onder Windows 2000. Ook wordt de tapeunit gezien door het OS, maar wil Backup niets backuppen.

Ik gebruik als tape de : Exabyte 125m AME/14Gb Native tapes.

Kan iemand mij helpen of tips geven om Backup aan de praat te kunnen krijgen onder XP en Win2000? Ik heb reeds de drivers van Exabyte onder XP geinstalleerd, en ook de standaard drivers van XP geprobeerd (die hij overigens wel zelf vind)...

Iemand suggesties?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
move WOS --> OH

• -W0kk3L-
Ah, ik was em al kwijt...maarre, dit is niet echt een hardware probleem, maar een probleem binnen een programma wat door het OS geleverd wordt. De hardware functioneert wel. Ik denk alleen dan Windows 2000 en XP moeilijk doen.....

• -W0kk3L-
Ik heb maar eventjes een screenshotje gemaakt van de melding die ik krijg binnen Backup van XP. Ik krijg onder Windows 2000 dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: http://www.anewlife.nl/melding.jpg

De tape zit dus gewoon in de unit, en als ik Tapeware start, dan kan ik em gewoon gebruiken. Alleen Backup van Microsoft weigert hier dus....Ideeen?

[ Voor 29% gewijzigd door -W0kk3L- op 07-01-2003 17:18 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ga eens naar je MMC en check je removable storage. Het kan zijn dat je een tape 'free' moet maken eerdat je drive hem wil gebruiken. Verschillende backup programmas schrijven op verschillende manieren, en als een tape is gebruikt door een ander programma kan het zijn dat je de tape moet prepareren voordat W2K Backup het kan gebruiken.

Ik moet eens zelf ons lab ingaan om met een setup to 'spelen' zodat ik wat meer 'familiar' word met dit...

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• -W0kk3L-
Hmmm, zou hier het probleem in kunnen zitten?

Afbeeldingslocatie: http://www.anewlife.nl/compman.jpg

Ik zie de tapeunit er niet bijstaan. Zou hij hier bij moeten staan? (en als hij er inderdaad bij zou moeten staan, wat kan ik er aan doen om hem er wel te krijgen? :))

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is zeker niks voor OH.. Dan maar weer naar OM :P

• -W0kk3L-
Hee, zo zie je maar weer....ik post alleen ECHTE problemen ;b.....
Maarre, hij komt dus niet voor in Computer Management. Klopt dit?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

kun je hem terug vinden on "device manager" ?
benieuwd of de drive idd is geinstalleerd :)

edit: las net je 3e post. hij is dus al wel herkend onder een ander backup proggy.

[ Voor 38% gewijzigd door sh4d0wman op 07-01-2003 18:13 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• -W0kk3L-
De tape wordt onder Tapeware gewoon herkend inderdaad....

Ik kom nu wel de volgende melding tegen in de eventviewer:
RSM cannot manage library Tape0. Failed to communicate with device or obtain device setup information.
Overigens werkt Tapeware nog steeds gewoon....

Het lijkt me dat het hier op fout gaat. Suggesties?

• -W0kk3L-
Okee, ik ben weer een klein stapje verder.....onder Computer Management komt nu bij media de tapeunit te staan.....nu nog zien te backuppen...

Hmmm, ik krijg de tape nog steeds niet herkend..... Ik kan in Backup helemaal niets selecteren wat met de tape te maken heeft. Je zou de tape moeten kunnen formatteren binnen Backup, maar ook dat krijg ik niet voor elkaar....

[ Voor 45% gewijzigd door -W0kk3L- op 07-01-2003 19:28 ]

• -W0kk3L-
Ik ben nu zover dat ik weet dat het media geimporteerd moet worden via Computer Management (of op het moment dat de tape er voor het eerst ingaat). In beide gevallen krijg ik het niet voor elkaar.

Volgens mij is dit nu wel een onderwerp voor Windows OS gerelateerde problems.
Pagina: 1