[idee] om 'grote' topics makkelijker te maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Het komt mij geregeld voor dat ik in een discusie zie die vele pagina's telt en om dan alles te gaan lezen is soms wat veel. (weinig tijd; geen zin etc).

Nu is er denk ik al vaak over gepraat, maar zou het niet wat zijn als de reacties in het forum - net als op de FP - ook beoordeeld kunnen worden.
En dat je bij een groot topic in kan stellen dat je alleen 'informatieve' reacties wilt zien :).
Dat maakt het allemaal een stuk overzichtelijker, zoeken word dan ook makkelijker :). bijv iemand die wilt weten hoe een missie verloopt van een spel die kijkt dan ff in het grote $spelnaam topic en haalt de offtopic etc reacties weg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2003 16:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Hier zijn al meerdere discussies over geweest en er is besloten dat de crew dit niet wil. De redenen weer ik zo niet, maar de search zal ze vast wel kunnen opduikelen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Nee, want hoe wil je voorkomen dat er @random reakties worden verwijderd of weggetagged? Het taggen van reakties is dan schoner maar niet te doen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:22

pling

Lekker Kepjoeteren

Hier zijn al meerdere discussies over geweest en er is besloten dat de crew dit niet wil. De redenen weer ik zo niet, maar de search zal ze vast wel kunnen opduikelen.
Ja, maar discussie die zijn zo groot, dat moeilijk te achterhalen is wat nu de argumenten zijn }) ... grapje hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door pling op 07-01-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het is inderdaad niet de eerste keer dat zoiets voorgesteld wordt, maar het grote probleem is dat het systeem van de FP niet te vergelijken is met GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Inderdaad, op de FP heb je nog zicht op de moderaties. Hier op GoT is dat er niet en het lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk om te implemlenteren. En dan nog, wie houdt er een oogje in het zeil? Dat kunnen maar een paar mensen zijn want niet iedereen is geschikt. En deze rol kun je niet aan de huidige modjes geven want het takenpakket wat die nu hebben is al groot. En je kunt ze niet hun laatste beetje social-life afpakken omdat er reakties getagged moeten worden. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het probleem met de vele pagina's is makkelijk op te lossen:
Je zet het Maximaal aantal berichten per pagina op een hoog aantal (ik heb 512, topics in de buurt van 1000 worden gesloten, en dan heb ik 2 pagina's)

Het zou wel handig zijn om snel je eigen laatste bericht/laatste bericht dat je gelezen hebt terug te vinden. Maar daar is het ook al vaker over gehad.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mja.. dat is een oplossing, alleen niet dé oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Resistor schreef op 07 januari 2003 @ 16:38:
Het probleem met de vele pagina's is makkelijk op te lossen:
Je zet het Maximaal aantal berichten per pagina op een hoog aantal (ik heb 512, topics in de buurt van 1000 worden gesloten, en dan heb ik 2 pagina's)
999 is het max, en dat kan je ook tijdeljik doen door ?limit=999 achter de url te plakken.
Het zou wel handig zijn om snel je eigen laatste bericht/laatste bericht dat je gelezen hebt terug te vinden. Maar daar is het ook al vaker over gehad.
mja, wat er wel in zit is dat je de laatste post in een topic direct krijgt door op de datum/tijd te klikken, echt heel handig, ik zou niet zonder kunnen :P

o, ja gewoon ervoor zorgen dat er geen grote topics meer bij komen, dat is de ultieme oplossing :)

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 07-01-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz schreef op 02 mei 2002 @ 01:13:
Hmm, neem eens een kijkje op de frontpage, en aanschouw hoe objectief er gemodereerd wordt.

Tel daarbij de 'discussies' over onterechte moderaties erbij op en vraag jezelf af of je dit op Gathering wil.

Okee; je bent de zogenaamde onnuttige reacties kwijt; alleen zal niet iedereen dezelfde definitie van onnuttige reacties hanteren. Gaat leuke taferelen opleveren, dat beloof ik je :)

Gathering is een forum, geen nieuwspagina waar je wilt 'raten', en Gathering moet een forum blijven. Een communitie (wat Gathering is) is niet te modereren (niet zoals op de Frontpage in ieder geval)

In het gunstigste geval zal je alleen de 'onwettige' zaken aanpakken (Warez, flames en dergelijke). Dat kan de huidige modforce op zich prima aan. Dat een moveje of een titelchange wat langer duurt is helemaal niet erg. De echt niet kunnende zaken worden over het algemeen redelijk snel opgepakt, en da's het belangrijkste :)

Sterker nog, ik denk dat als alle modacties binnen de minuut worden afgehandeld het hier binnen een maandje een verschrikkelijk steriele boel is
Daar sta ik nog steeds achter.

offtopic:
Zei ik dat al in Mei verleden jaar :? :?

Ohw, dit hoort er ook nog een beetje bij :P
Jaymz schreef op 19 december 2002 @ 10:24:
Ik dank JvS voor het verkondigen van mijn mening hieromtrend :* waar ik nog steeds achter sta :)

Ik zie het al helemaal voor me, dicussies over de moderataties op een discussieplatform. Daar zouden we een heel schaduwforum voor kunnen oprichten I guess, per subforum een [subforum]Moderatorforum. Iets zegt me dat dat niet de bedoeling is 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Jaymz op 07-01-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik dacht eraan om dan standaard gewoon zo te houden maar dan als optie, ergens klein onderaan ofzo dat je informatieve reacties kunt onderscheiden. Dat kan door offtopic reacties etc te trashen maar ook gewoon door informatieve te hightlighte oid.

Je moet het dus eigenlijk niet gaan vergelijken met wat er op de FP gebeurd, dit zou dan veel simpeler moeten worden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMAeRCe schreef op 07 januari 2003 @ 17:12:
Ik dacht eraan om dan standaard gewoon zo te houden maar dan als optie, ergens klein onderaan ofzo dat je informatieve reacties kunt onderscheiden. Dat kan door offtopic reacties etc te trashen maar ook gewoon door informatieve te hightlighte oid.

Je moet het dus eigenlijk niet gaan vergelijken met wat er op de FP gebeurd, dit zou dan veel simpeler moeten worden :)
Dan zou het een soort filter moeten worden die posts die minder dan 4 woorden bevatten er uit halen.

'oud'
'Leuk'
':r'
'Dat kan niet'
'Dat kan wel'
'ik weet het niet'

zouden dan niet getoond worden, en dat komt al een heel eind in de buurt van wat nuttig/nutteloze posts zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er wordt volgens mij reeds aan zo'n filter gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grote topics zijn gewoon niet te doen. Een topic als "het grote radeontopic" is de oorzaak van dat er niets over radeons te vinden is op ons forum (ook niet over de kwaliteit). Deze zou gewoon verboden moeten worden :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
JvS schreef op 07 januari 2003 @ 18:32:
Grote topics zijn gewoon niet te doen. Een topic als "het grote radeontopic" is de oorzaak van dat er niets over radeons te vinden is op ons forum (ook niet over de kwaliteit). Deze zou gewoon verboden moeten worden :P
Ja, maar helaas (?) zijn die er wel :) Maar ik denk dat het ook wel effect heeft op kleinere topics, die 1 a 2 pagina's zijn bijv over een probleem over software oid. Dan hoeft niet iedereen die later dat topic ziet al die reacties te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een probleem topic moet gewoon een topic zijn. Simple as that. Als je een probleem hebt en je zoekt een oplossing (die niet standaard in een FAQ van een fabrikant staat ofzo), moet je daar gewoon een topic over kunnen vinden, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

JvS schreef op 07 januari 2003 @ 18:32:
Dat is ook een probleem: gooi je alle losse topics over 1 onderwerp maar verschillende problemen in 1 groot topic, en verwijs je iedereen die een vraag over dat onderwerp heeft daarheen,
of laat je alle kleine topics open, met als kans dat het dubbel gaat omdat mensen niet goed kunnen zoeken, maar het wel een stuk overzichtelijker is (maar dan wel zorgen voor duidelijke topictitels).

Ik pak even ASUS P4PE Gebruikers ervaringen als voorbeeld wat er allemaal in voorbijkomt (ik scroll er even snel doorheen, het kan zijn dat het maar 2 berichten zijn, maar ik zag ze staan):

Begint met of het wat is
Dan waar het te krijgen is
Dan een paar benchmarkjes van de starter (heel netjes)
Dan komen er wat problemen met de controllers voorbij
Iemand met een spontane reboot
problemen met de lan
dan gaan ze naar de bios updaten
enz.
enz.

Je zult het wel snappen: dit is niet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

of laat je alle kleine topics open, met als kans dat het dubbel gaat omdat mensen niet goed kunnen zoeken, maar het wel een stuk overzichtelijker is (maar dan wel zorgen voor duidelijke topictitels).
Met die grote topics werk je alleen maar meer topics in de hand. Problemen met de 60Hz bug (advanced opties installeren en per resolutie een max refresh instellen bij displays bijvoorbeeld) is op het forum hier gewoon _niet_ te vinden. En wat moet je dan doen? Een topic openen. Als die gesloten wordt met de melding van "vraag het in het grote topic", heb je nog steeds geen vindbaar probleem, je hebt de kans dat in grote topics vragen wel 20 keer voorbij komen (tot ergernis van de mensen die posten in dat topic) en je kan er gewoon niet modden, want om nou een groot topic op slot te gooien omwille van een reactie, dat is niet echt prettig... Ik heb ooit een keer een topic geopend over de beeldkwaliteit van goedkope Radeons omdat deze hier totaal niet aan de verwachtingen voldeed en het verbaasde me dat ik dat moet doen. * JvS hoeft nooit een topic te openen, alles is meestal wel te vinden...

Dat je een game in een topic bespreekt kan ik me wel voorstellen, dat is gewoon iets wat een beetje gezwets is. Je hoeft niet later perse iets in zon topic terug te vinden, maar een topic als het grote gamecube topic, waarin alle games door elkaar heen liepen en alles gewoon niet terug te vinden was, zijn gewoon een ramp. Als het aan mij ligt, worden die topics vandaag nog verboden....

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 07-01-2003 20:17 ]

Pagina: 1