Toon posts:

Krijg me latency van mem niet anders.....

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu me latency timers van me ddr geheugen op 2:6:2 maar wil het op 2:4:2 dit kan alleen als ik de klocksnelheid van me cpu laag zet 8)7 .

Ik weet echt niet hoe dit komt mischien doe ik iets verkeerd kunnen jullie mij helpen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ook erg makkelijk dat je er even bij vertelt wát voor mobo, wat voor geheugen en waar de timings voor staan :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 07 januari 2003 @ 16:27:
Ook erg makkelijk dat je er even bij vertelt wát voor mobo, wat voor geheugen en waar de timings voor staan :/
Het is een ECS K7S5A
geheugen=Samsung pc2700
timings zijn de latency van de ddr dus cas op 2 enz enz

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de slechte info

Verwijderd

ik denk dat je pc2700 niet op 333 mhz met die timings wil draaien... dus loopt ie alleen als je cpu langzamer en dus ook je mem langzamer draait...

aan iedere module zitten weer eigenschappen.. daarom zijn er ook modules te koop met lage timings. etc

<misschien een beetje vreemd modus>
ik zeg ook niet van .. me p4 wil alleen stabiel als ik em niet te ver overklok...
</misschien een beetje vreemd modus>

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat ook zo raar is sandra zegt dat me timings 2-3-2 zijn? met scores zijn:
Ram in=2094mb/s
ram float=1987mb/s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:37:
ik denk dat je pc2700 niet op 333 mhz met die timings wil draaien...
dat zal het niet zijn, heb hier hetzelfde geheugen draaiend op 360mhz cas 2

kijk eens in je bios wat daar voor timersettings staan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 16:53:
[...]

dat zal het niet zijn, heb hier hetzelfde geheugen draaiend op 360mhz cas 2

kijk eens in je bios wat daar voor timersettings staan?
2:6:2 dat staat er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik stel toch écht voor dat je je eens verdiept in waar die timings voor staan. Je kunt die 2-3-2 van sisoft niet zomaar vergelijken met wat jij in je eerste post opnoemt als je niet weet waar ze voor staan (en geloof me, het is niet hetzelfde rijtje van drie). Zie de RAM FAQ. Wanneer geheugen op een lagere kloksnelheid draait zal je strakkere timings kunnen toepassen. En voor zover je Sisoft kunt vertrouwen is er niks mis met beide MB/s waardes. Ergo, het houdt gewoon eens op met hogere snelheden.

Ik zie trouwens dat je deze vraag al eerder hebt gepost en met deze topicstart verschaf je geen enkele extra info, dus heb je nog niks geleerd. Lees eerst eerdergenoemde FAQ's nou maar eens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.