Cd inlezen in win 2000

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53
Als mijn comp een tijdje opstaat , en ik steek een cd in. Dan begint men cdrom drive wel te draaien ofzo.
Maar in windows blijft gewoon "cd-rom" staan , en als ik er dan op klik , dan zegt die dat er geen cd insteekt.
Wa ik dan altijd moet doen is ff afloggen en terug inloggen , en dan gaat het terug wel.

iemand een idee hoe da komt?

thnx

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat je geheugen het aantal processen wat je hebt lopen op je PC (achtergrondprogramma´s) niet aankan...

Probeer je geheugen eens wat meer de tijd te gunnen of run wat minder processen... :)

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 16:14:
Persoonlijk denk ik dat je geheugen het aantal processen wat je hebt lopen op je PC (achtergrondprogramma´s) niet aankan...

Probeer je geheugen eens wat meer de tijd te gunnen of run wat minder processen... :)
daar ligt het zeker niet aan , want ik had dit ook aan de hand met win xp

en heb ook 512 mb ddr, en bekans geen lopende processen

Verwijderd

Ik denk niet dat dit dan aan het besturingssysteem ligt, eerder aan de drive zelf. Wat dus opvalt is dat het wel werkt als je af/aanmeld. Hangen er nog meer devices aan je ide kabel waar die cd rom speler dus op zit ?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb dit ook wel eens met mijn 32x plextor cd-rom. Doe je een cd erin, wachten, niets, dubbelklikken op de drive letter, zegt ie dat er geen in zit. Soms helpt het wel eens door het laatje ff half open te houden en dan ff flink naar binnen te blazen, misschien dat er net ff wat stof ofsow in zit, daarna wil ie het ook wel weer dan doen. Als dat niet help reboot ik altijd ff, uitloggen heb ik nooit geprobeert moet ik zeggen...
Mijn cdrom is dan ook alweer heel wat jaartjes oud, denk zelf dat het eerder wat vuiligheid of de drive zelf is ipv van het os.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:21
Mijn cd-rom speler heeft het ook weleens weliswaar minder erg. windows werkt icoon en menu enzo niet bij maar als ik erop klik opent ie de cd wel. hier iemand misschien een oplossing voor?

Verwijderd

NoFate schreef op 07 January 2003 @ 16:56:
[...]

daar ligt het zeker niet aan , want ik had dit ook aan de hand met win xp

en heb ook 512 mb ddr, en bekans geen lopende processen
Dan kun je ook het volgende proberen:

In je Drive zit een klein gaatje aan de voorkant, steek daar eens een paperclip in en druk het reset knopje in... O-)
Pagina: 1