Misschien een domme vraag maar ik weet dat je met een KPN MultiPC modem (Alcatel Speedtouch Pro) maximaal 4 PC's tegelijktijdig kunt aansluiten maar is deze Speedtouch Pro ook gelijk hub? Kan ik dus via dit ding met de PC's onderling communiceren en netwerken?
Volgende haal ik van de KPN site :
Multi-PC modem
Op dit modem kunnen standaard vier apparaten worden aangesloten op de interne switch. Meer dan vier apparaten sluit u aan met behulp van een Hub. Zo kunt u op uw eigen interne netwerk 'gamen' met elkaar.
Dus het antwoord op je vraag is ja je kan 4 pc's tegelijk aansluiten en gebruiken, en dus ook netwerken enz.
Multi-PC modem
Op dit modem kunnen standaard vier apparaten worden aangesloten op de interne switch. Meer dan vier apparaten sluit u aan met behulp van een Hub. Zo kunt u op uw eigen interne netwerk 'gamen' met elkaar.
Dus het antwoord op je vraag is ja je kan 4 pc's tegelijk aansluiten en gebruiken, en dus ook netwerken enz.
[ Voor 25% gewijzigd door Dracula op 07-01-2003 15:27 ]
Mja..weet ik nog niet of dat ding zelf ook hub is... in de specs kan ik niks ontdekken... niemand die zelf zo'n ding heeft en het weet?Dracula schreef op 07 January 2003 @ 15:24:
VOlgende haal ik van de KPN site :
Multi-PC modem
Switch = een slimme Hub zeg maar.
Je kan hier op tweakers wel vinden wat een switch meer doet dan een hub.
ja dus, een switch.Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 15:25:
[...]
Mja..weet ik nog niet of dat ding zelf ook hub is... in de specs kan ik niks ontdekken... niemand die zelf zo'n ding heeft en het weet?
Ht verschil tussen een switch en een hub is dat een switch data alleen naar de pc stuurd die het nodig heeft, een hub stuurt het naar alle pc's.
[ Voor 26% gewijzigd door Jorn op 07-01-2003 15:27 ]
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Ja en nee, een multi pc modem heeft een ingebouwde 4 poorts switch, hiermee kan je dus ook bestanden met elkaar delen. Een switch is ongeveer hetzelfde als een hub.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
/niet goed gelezen
[ Voor 77% gewijzigd door justmental op 07-01-2003 15:27 ]
Who is John Galt?
Het is dus een router en modem ineen. 4 Porten voor computers en een uplink (lijkt me) wan port hoeft niet lijkt me want modem zit al in de router. Tenminste... zo staat het op de website.
Dat klopt niet want op de website van KPN staat dat de modem een ingebouwde switch heeft waarop je 4 pc's aan kan sluiten.
Je kan dus wel netwerken en dergelijken met behulp van deze modem, hij heet niet voor niets multi pc modem.
Dracula schreef op 07 January 2003 @ 15:26:
Switch = een slimme Hub zeg maar.
Heb zelf niet goed gelezen dus.
Pagina: 1