[PHP] Safe_Mode & mkDir();

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn CMS werkend te krijgen moet ik een directory structuur kunnen aanpassen op de server. Mijn host draait PHP echter in de Safe_Mode. Hierdoor kan ik niet beschikken over mkDir(), is_dir, openDir, Delete e.d. Is hier een oplossing voor te vinden?? Of zit er niks anders op dan naar een andere host te verhuizen? Mijn host zegt dat de gehele beveiliging van de server afhankelijk is van de safe_mode setting en kan het dus niet aanpassen voor me. Hoe wordt dit dan door andere hosts geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Er zit nix anders op dan naar een andere server te verhuizen..

Je host heeft gelijk... De hele beveiliging van hun server is er afhankelijk van..

oplossing: zoek een provider die niet in safemode draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
als je je files 777 chmod kan je het wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owkee.
Maar als de beveiliging ervan afhankelijk is, hoe regelen andere hosts die niet in safe_mode draaien dan de beveiliging ??? Want ik zit met een opdracht waar ik niet onder het gebruik van enkele van de genoemde functie uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee Dus...

Chmod alles al naar 0777 maar dan lukt het nog niet. Ik snap er niks van. Ik kan vanuit mijn working dir wel een sub 'photos' aanmaken. De owner wordt dan 'apache'. Maar in die dir kan ik dan niks vanuit het PHP script. DE DIR IS '777' !!! Gewoon met FTP kan ik wel vanalles in die dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Klopt komt allemaal door safe_mode

(wist al dat EgoH z'n reply niet klopte, maar had geen zin in discussie)

voordat ik je antwoord ga geven op je vorige vraag eerst een wedervraag:
Betaal jij voor je PHP host??

[ Voor 22% gewijzigd door Sn3akz op 07-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar betaal ik voor. En dat is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Hmm maf.. normaal bij betalende providers staat safe_mode uit...

vandaar de vraag namelijk :)

Wat je anders kan doen is op je iegen computer / klein servertje lokaal een webserver met PHP opzetten.. ben je overal vanaf en hoef je ook niet constant te uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Dan moeten ze zeker geen safe mode doen. Ga maar eens goed met ze praten: dat is schandalig. Vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan blijft mijn vraag: Hoe regelen die hosts die geen safe_mode hebben de beveiliging dan? Want dit is dus wel zwaar klote... Kan een hoop functies niet gebruiken. En tja, daar betaal ik toch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Die regelen het niet... ze hopen dat er nix mis gaat... het is vooral om te voorkomen dat scripts van andere mensen (zoals jij) schadelijk zijn voor HUN systeem.. En dat is goed mogelijk als safe_mode uitstaat.. als jij een mkdir in een loopje zet en je vergeet uit het loopje te klappen dan staat PHP 30 sec (max execution time standaard) mapjes te maken.. en dat vind de server niet leuk met 100% load.. Daarom is het ook wijzer om eerst alles lokaal te testen voor je gaat uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik. En dat zal ook wel gebeuren.
Maar ik moet mijn systeem nu ook online testen, offline gaat alles goed. MAar het is dus niet standaard dat ik bij een host waar ik voor PHP betaal ook nog eens tegen een safe_mode aan zit te hikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Standaard weet ik niet

Mijn ervaring is dat alle gratis hosts ze wel hebben betaalde niet (Daarom betaal je er ook voor. Als je wat flikt weten ze je gegevens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owkee bedankt. Er gaat hier een eigen server komen voor klanten dus wel handig om deze settings dan ook meteen mee te nemen.
Pagina: 1