• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 20:09

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik weet dat het met de siemens A50 niet mogelijk is om de datakabel te gebruiken 8)7 , maar is er een mogelijkheid om dit dus wel in te schakelen??
Als iemand weet hoe (of het al heeft gedaan) zou ik graag een how to krijgen of een schema hoe je het kan doen.
Alvast bedankt _/-\o_

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

kan gewoon, je moet alleen pin 1 met de servicepoint connecten, en klaar, heb zo al Siemens A50 gsm's geunlockt en logo's naartoe geschreven

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:25 ]

• Rubman

Rubman

Topicstarter
wat bedoel je met de servicepoint? (en ik neem aan dat pin 1 de meest linkse is als je met het scherm naar boven in het connectortje kijkt)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
klein schopje :X

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zie http://mastergsm.net/a50.jpg
ik heb het zelf echter niet gedaan, heb geen soldeerzooi thuis en ben er ook geen ster in.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
ok als ik daarheen ga zie ik een plaatje maar daar word ik niet echt wijs uit.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

dat is het puntje dat gesoldeerd moet worden...
kijk anders hier ff, al kwam ik daar ook niet echt uit

http://www.gsmforum.host-...0&perpage=15&pagenumber=1

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 18:59

Ginz

Trek Superfly 5 powered

uhm...

Kan het niet zo zijn dat ik ergens heb gelezen dat de Siemens A50 geen mogelijkheid heeft voor de verbinding met een datakabel?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ja dat kan, en dit zou juist de manier moeten zijn om dat te omzeilen :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 18:59

Ginz

Trek Superfly 5 powered

oh.... 8)7 8)7 8)7

Dat zeg je nog zelf in je eerste post........ 8)7 8)7

Sorry

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

nou, het is simpel, die service point kun je ook mee connecten door gewoon een stukje kabel van een koeler te nemen, of ander draadje, je lust het ene eind om pin 1 (buuitenste pinnetje van je datakabel) en het andere einde maak je met plakband vast op de service point zo heb ik al een aantal siemens Á50's simlockvrij gemaakt, en kabel toegang gekregen

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Welke software gebruiken jullie dan nadat de datakabel is aangepast om logo's e.d. te versturen naar de A50? Ik ga er van uit dat dit legale software is, en hoop dat het geen wares request is als ik vraag waar deze software te krijgen is?
Als ik nu wel om iets illegaals vraag, moeten jullie deze post maar negeren. Ik hoop dat ik er zonder OW van afkom als een modje deze verwijdert...

• Rubman

Rubman

Topicstarter
maar als ik het nu dus goed begrijp hoef ik alleen een druppeltje soldeertin op dat puntje te laten vallen en dan is hij in principe ge-unlocked (of beredeneer ik dit nu weer helemaal fout)

Verwijderd

pff, we gaan hier de verkeerde kant op
Neem gewoon een koperndraadje, maak een lusje, en leg die om pin 1 van je datakabel, het andere uiteinde plak je met wat plakband vast op de servicepoint, je runt een klein progje, en hij is simlock vrij, en je hebt datakabel toegang :)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:10:
pff, we gaan hier de verkeerde kant op
Neem gewoon een koperndraadje, maak een lusje, en leg die om pin 1 van je datakabel, het andere uiteinde plak je met wat plakband vast op de servicepoint, je runt een klein progje, en hij is simlock vrij, en je hebt datakabel toegang :)
kun je mij dat progje meelen voor de datakabel toegang, mijn telefoon is al simlock vrij;
victim@yifan.net

edit;
of moet je blijven klooien met die testpoint, om datakabel toegang te blijven houden?

[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 18-01-2003 15:44 ]

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Welke software gebruik je nou nadat je je datakabel/A50 hebt omgelust?
Ik neem aan dat je gewoon officiele software gebruikt voor een (net iets) ander type Siemens, zo ja welk type dan? Of zie ik het helemaal verkeerd? Ik bedoel dus software om logo's te versturen naar de A50 en dat soort dingen, niet om te unlocken.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
idd welke software gebruik je om te unlocken en logo's ofzow naar de tel te halen?
want ik vind alleen maar spullen voor oudere telefoons.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

in principe werkt oudere software als x35explorer ook voor logo's en ringtones (www.club-siemens.com --> software)
als de datakabeltoegang dus ook werkt!

mijn gsm was al simlockvrij (en dat voor maar 49 euro bij tele2mobiel :))

• Rubman

Rubman

Topicstarter
en werkt die datakabel toegang (als hij geunlocked is) nou wel zonder die testpoint of alleen met??

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Bestaat er al software om bijvoorbeeld logo's naar de siemens A50 te laden ik vind alleen maar proggies voor oudere telefoons. (of is dat een warez verzoek, zo jah beschouw dit dan maar als niet gevraagd O-) .
Ik las ook nog op GSM-forum dat er ook een methode bestaat om de A50 te unlocken zonder dat je hem open sloopt, weten jullie hier al iets van?

Verwijderd

jah, dat kan d.m.v. een dongle, maar die kost 500 euro :P en is er alleen maar voor de echte unlockers :( maja, voor tweakers is unlocken op de goedkoopste manier the best :)

• Rubman

Rubman

Topicstarter
oei das best wel duur :( en het is idd hoe goedkoper hoe beter alleen mag het niet van me pa omdat hij bang is dat ik me tel sloop.
en nu dan nog snel maar ff een vraagje: als je bijvoorbeeld logo's wil overhalen naar de tel met je datakabel moet je dan weer gaan lopen kutten met die testpoint of blijft het gewoon open staan zonder test point?

Verwijderd

hm de links in dit topic zijn een beetje verlopen, maar heeft iemand toevallig wat meer info hierover?

waar kan ik dat test point precies vinden, moet ik dan echt heel die telefoon openslopen?

Verwijderd

Hoe kom ik in hemelsnaam bij dat servicepoint? Ik heb een datakabel maar kan dat punt nergens vinden !!!!

hellup

Verwijderd

tegenwoordig is de service point truuk niet meer nodig vanwege een dongle emulator die zich tussen een stukje software is geschreven, kun je nu ook zonder servicepoint, dus hoef je de 2 plastic kappen niet te verwijderen meer

Verwijderd

Ja maar dat moet je dan wel hebben cq. kunnen vinden.... :(

Verwijderd

gewoon door de forums zoeken van diverse mobile sites, daar gaat et vaakj genoeg over
Pagina: 1