[W2k serv] local policies admin

Pagina: 1
Acties:

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 16:15
Ik heb thuis een windows 2000 server draaien met AD
Nou loggen er een aantal gebruikes op aan.
En zitten in bepaalde groepen.
Nou draait er op de client pc's windows xp.
Hier moet je om programma's te mogen installeren Admin rechten hebben.
Hoe kan ik nou zonder iedere pc af te gaan de gebruikers als het ware in de groep admin zetten lokaal op de pc dus niet in het domein.
Ik zat te denken of het kon met group policies maar ik heb alles doorgespit maar kan het niet vinden. alleen dat ik ik kan stellen op de lokale pc mag je dit doen of dat. maar het moet toch makkelijker kunnen.

Ik wil dus in de server in kunnen stellen dat mensen admin rechten lokaal hebben maar niet op de server.

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

Zolang er niets aan het OS gesleuteld hoeft te worden hebben de gewone users voldoende rechten een proggie te installen. Ze mogen dit alleen voor hun eigen account.
Zie ook:
http://www.wellesley.edu/Computing/Win2k/w2kgroups.html
Was 20 secs googlen, and therefore niet echt PNS ook denk :?

The more you know, the more you know you don't know.

Verwijderd

als je ze localadmins wil maken kan dat met:
net localgroup administrators domain\user /add
nu alleen nog runnen met een (local) admin account (run as)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou er nog even over nadenken of je ècht wilt dat al je gebruikers local admin zijn. Betekent namelijk ook dat ze alles stuk kunnen maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op 07 January 2003 @ 15:01:
Ik zou er nog even over nadenken of je ècht wilt dat al je gebruikers local admin zijn. Betekent namelijk ook dat ze alles stuk kunnen maken.
Idd. En als het toch alleen om dingen zoals een progje installen gaat, is de gebruiker lid maken van de Power Users groep ook meer dan genoeg.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

- Maak een GlobalGroup aan genaamd "LocalAdmin"
- Op het werkstation maak je de GlobalGroup "LocalAdmin" lid van de LocalGroup "Administrators"
- Op het domain hang je de domain users in de GlobalGroup "LocalAdmin"

Op deze manier zijn de users gewoon LocalAdmin op de PC, en bij het minste geringste kun je ze in 1 keer gecentraliseerd de rechten ontnemen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• martijnr17
In dit geval gaat het om de pc van mijn broertjes, en soms gaat de ander achter een andere pc en xp is dan zo leuk om soms weer te geven dat het spel ofzo niet geinstalled is. en om het dan makkelijk op te lossen leek me dit wel een goede oplossing.

• martijnr17
Kijk deze is een goed idee, had ik eigenlijk zelf nog wel kunnen verzinnen ;) .
Moet het dan maar eenmalig op de client pc's instellen en dat is in dit geval niet zo erg.
Koffie schreef op 07 januari 2003 @ 15:06:
Move > NT

- Op het werkstation maak je de GlobalGroup "LocalAdmin" lid van de LocalGroup "Administrators"

Op deze manier zijn de users gewoon LocalAdmin op de PC, en bij het minste geringste kun je ze in 1 keer gecentraliseerd de rechten ontnemen.

Verwijderd

Koffie schreef op 07 January 2003 @ 15:06:
Move > NT

dit wil je al helemaal niet... dit betekent dat een gebruiker achter welke pc hij ook gaat zitten admin is... beter is om alleen de user die normaal gesproken achter een pc zit rechten te geven...
Pagina: 1