foto-site -> hoe klant laten betalen?

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:09
Ik ben met een site bezig voor een fotograaf. Hij wil zijn foto's te koop aanbieden op internet. Ik vertelde dat een webwinkel daar een goede oplossing voor is. Hij wil echter dat de bezoekers de foto's kunnen downloaden. Dan moet er dus eerst een plug-in oid worden gedownload. Na wat zoeken had ik een site gevonden die zo'n dergelijke service bied (http://www.betaalknop.nl). Maar dit vind ik een uiterst klantonvriendelijke manier van foto's verkopen. De bezoeker moet dan namelijk een nummer bellen en dan krijgt hij/zij een code en die moet weer ingevuld worden op de site. Maar zodra je de telefoonverbinding verbreekt, word ook verdere toegang tot de site afgesloten. Je moet dus de telefoonverbinding in stand houden indien je toegang tot de site wilt houden. (dit in geval van kabelmodem).

Zijn er misschien nog andere alternatieven die ik die fotograaf kan aanbieden?

We see things as we are, not as they are

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dit is wel de snelste manier, hoe wilde je anders meteen het geld hebben?

• TutanRamon
Misschien wel de snelste manier, maar ik vind dit niet echt klantvriendelijk. Een webwinkel zou daarentegen toch veel vriendelijker zijn en daardoor ook doeltreffender?

• TutanRamon
In Amerika verloopt een zgn systeem via paypal.

Maar die foto's die hij wil verkopen kosten meer dan 6 euro per stuk....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bezoek www.bibit.nl es...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Een systeem bedenken waarbij de klant eerst een lijst kan samenstellen met foto's die hij wilt hebben. Aan het eind laten afrekenen dmv een credit-card of via bibit. Als dat binnen is via email laten mededelen dat hij ze via een aangemaakte link ze kan downloaden bv.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
Laat een klant zich aanmelden en dan betaalwijze registreren (cc-card of factuur o.i.d). Registreer in de database welke foto's ze gedownload hebben en stuur daar een factuur voor. Moet je wel een goede webwinkel kunnen programmeren.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33
besmart schreef op 07 January 2003 @ 15:00:
Een systeem bedenken waarbij de klant eerst een lijst kan samenstellen met foto's die hij wilt hebben. Aan het eind laten afrekenen dmv een credit-card of via bibit. Als dat binnen is via email laten mededelen dat hij ze via een aangemaakte link ze kan downloaden bv.
Nog beter ja. Zorg wel dat de link dan (SSL) beveiligd is ....

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien simpeler idee: via email? Zet thumbnails op de site, en zeg dat ze na betaling de foto toegemaild krijgen, of via een hidden link kunnen downloaden.

Nadeel is dat het niet automatisch is, en bij grote aantallen behoorlijk arbeidsintensief. Maar ja, het is maar net de afweging die je maakt... als je een paar foto's per week moet versturen is het meer moeite om een hele applicatie eromheen te programmeren, lijkt me.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Waarom moeten die foto's per direct na betaling beschikbaar zijn? Ik zie daar het nut niet van in eigenlijk...

Als die foto's echt zoveel waard zijn, dan kun je het prima met een incasso of bankbetaling doen zodat de koper hem 1 of 2 werkdagen later gewoon per mail krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 15:42 ]

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

omdat dat een van de grote voordelen van een webwinkel is?

where is my car?

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-07 10:02
niet mee eens DeLaNo, hoe vaak ik nu al niet een (bijv. shareware) pakketje aangeschaft heb op zondagavond omdat ik maandagochtend iets moet hebben draaien .... deadlines worden steeds korter, same day is niets byzonders meer. Kan dat niet op TutanRamon's site dan zoek ik gewoon verder. omzet weg voor TutanRamons site.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:06

Stewie!

Keen must die!

al eens gekeken naar www.tintel.nl? Betalen door middel van mobiele foon

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

pim4 schreef op 07 January 2003 @ 15:50:
niet mee eens DeLaNo, hoe vaak ik nu al niet een (bijv. shareware) pakketje aangeschaft heb op zondagavond omdat ik maandagochtend iets moet hebben draaien .... deadlines worden steeds korter, same day is niets byzonders meer. Kan dat niet op TutanRamon's site dan zoek ik gewoon verder. omzet weg voor TutanRamons site.
Dat heeft meer met planning te maken. Als een bedrijf echt vaak en snel moet beschikken over een bepaalde soort foto's dan heeft hij/zij wel een contract of goede contacten met een fotostudio/modellenbureau of wat dan ook om er snel over te beschikken.

De kans dat iemand een foto binnen enkele minuten echt moet hebben bij een fotograafje ergens, schat ik zo klein dat het absoluut niet tegen de ongemakken en nadelen zal opwegen om 't zo te gaan afhandelen.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 15:41:
Waarom moeten die foto's per direct na betaling beschikbaar zijn? Ik zie daar het nut niet van in eigenlijk...

Als die foto's echt zoveel waard zijn, dan kun je het prima met een incasso of bankbetaling doen zodat de koper hem 1 of 2 werkdagen later gewoon per mail krijgt.
Omdat men in het bedrijfsleven steeds vaker werkt met deadlines. Het is niet ongewoon dat iemand s'ochtends de opdracht krijgt om voor het einde van de dag met een aantal foto's op de proppen moet komen. Of zelfs binnen enkele uren.

De site in kwestie zou met jou methode dus mooi de omzet missen. Planning is leuk, maar als je zelf in het bedrijfsleven werkt zou je donders goed moeten weten dat je soms niet kan plannen.....

Verder is de verkoper met een automatische methode gegarandeerd dat de verkoop wordt doorgevoerd, en kan de verkoper tenminste nog een weekje er tussenuit net de boot :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
besmart schreef op 07 January 2003 @ 15:00:
Dit is de beste methode. Eventueel beschermt met random gegenereerde wachtwoorden. Deze methode wordt ook vaak toegepast met het kopen van PDF documenten over het internet, en kan ook met foto's worden toegpast.

Wel dien je de thumbnail en/of voorbeeld foto's te voorzien van een watermerk of markering waardoor ze enigzins onbruikbaar worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 07 januari 2003 @ 18:17:
[...]

Omdat men in het bedrijfsleven steeds vaker werkt met deadlines. Het is niet ongewoon dat iemand s'ochtends de opdracht krijgt om voor het einde van de dag met een aantal foto's op de proppen moet komen. Of zelfs binnen enkele uren.

De site in kwestie zou met jou methode dus mooi de omzet missen. Planning is leuk, maar als je zelf in het bedrijfsleven werkt zou je donders goed moeten weten dat je soms niet kan plannen.....

Verder is de verkoper met een automatische methode gegarandeerd dat de verkoop wordt doorgevoerd, en kan de verkoper tenminste nog een weekje er tussenuit net de boot :)
Ja uiteraard kan men met deadlines werken, maar het gaat zover ik begrijp hier om een fotograaf die gewoon online het eea tekoop wil aanbieden. Als het nou een groot modellenbureau ofzo zou zijn of een groot artworkbureau, met 10.000 klanten die dagelijks fotos kopen en hij nu de boel via internet wil laten lopen, dan is het een ander verhaal. Hoewel je dan wel een beter systeem kan bedenken dan met creditcards, want dan ga je natuurlijk met accounts werken.

Het lijkt me erg onrealistisch en dus onnodig om dit op die manier zo op te lossen... Hoeveel foto's zal die beste man nou verkopen? Als hij een handjevol per jaar verkoopt is dat al erg veel, voor dat handje vol ga je toch niet met zulke ingewikkelde (en dus dure) systemen werken? Dat is wel mooi maar gewoon een zinloze investering waarbij de nadelen veel zwaarder wegen dan de voordelen.

Vergeet daarbij ook niet dat het niet alleen een eenmalige investering is, want als je met bebit ofzo gaat werken moet je ook per maand betalen ook als je helemaal niets verkoopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 18:39 ]

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
professionele foto's zijn veel te groot om te mailen joh! een foto die op A4 formaat moet kunnen worden afgedrukt is al minimaal 15 MB.. dat valt niet te mailen!

[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 07-01-2003 19:21 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar ftp site die je er pas bij laat dmv terplekke gegenereeerd password/username vanaf een bepaald ipadres van de gene die heeft gereistreerd ofzo
en dan maximaal 24 uur de tijd ofzo

Iperf

Pagina: 1