Toon posts:

Fannetje op mobo doet vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit K7X333 Mobo en uit mijn kast kwam een vreemd geluid, alsof er een draadje bij een fannetje in de weg zat. Dus ik mijn kast openmaken en gekeken, en het blijkt het kleine fannetje op m'n mobo te zijn.

Er zat geen draadje in de weg en het fannetje had moeitje met rondraaien, hij draait heel langzaam, 1 omwenteling per seconde ofzo en maakt een storend geluid. Dus ik heb hem eruit getrokken en weer erin gedaan en nog steeds hetzelfde, ook na de computer uit en aan zetten weer hetzelfde.

Mijn vraag is eigenlijk: Is zo'n fannetje belangrijk? Kan ik hem missen?

Verwijderd

Schaaft het fannetje ook egens tegenaan bij het draaien? Als hij stuk is moet je een nieuwe vragen, zo'n fannetje zit er niet voor niks op.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had zoiets ook op mijn KT7a (was v1.0). Ben ik mee naar Informatique geweest aangezien ik hem daar gekocht had en toen hebben ze het moederbord omgewisseld (voor een v1.2).

Maar in feite is het wel een beetje erg omdat Abit geen redelijke heatsink erop heb zitten en dus je northbridge zowat alleen door het fannetje gekoeld moet worden.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 22:36
ABIT Support
E-mail Address(es):
Support2@abit.nl

Chipsetfan van mijn mobo (KT7) was ook stuk. Maakte erg veel herrie. Als je ze even mailt, krijg je meestal snel antwoord met het verzoek je fan op te sturen. Dan krijg je gratis een nieuwe thuisgestuurd. Ik heb ze gevraagd eerst de nieuwe te sturen en vervolgens heb ik de oude geretourneerd. Voor analyse ed.

Succes.

Dit topic is gesloten.