Toon posts:

list/menu form object door div layer in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De list/menu box, een form object.. komt als het op een z-index lager ligt dan de layer die eroverheen uitklapt er dwars doorheen!? de andere elementen hebben dit probleem niet. In netscape werken zelfs alle form elementen gewoon goed. Hoe komt dit? Is hier iets aan te doen want ik ben mijn site aan het ontwerpen voor IE 5/6 juist.

Ik zit te denken om ter vervanging van het list/menu item een div te gebruiken of een flash element oid.. toch wor je daar niet vrolijk van en zou je willen dat het form element gewoon werkt. magoed.. hopelijk heeft iemand een clue.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
is een bekende bug in IE

een div valt niet over een listbox heen

nix aan te doen

(mwah, microsoft lost het zelf op door heel snel het betreffende listboxje te verbergen zodra er een div over heen valt. is de div weg dan zetten ze em weer terug...)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
is dit de enigste / beste oplossing omdat dat toch niet bepaald is wat je wilt lijkt me.. ziet er vast niet goed uit op je site als er opeens een list/men verdwijnt als de layer er maar voor de helft over valt..? btw.. das gewoon form.element.visibility=hidden hmm als het echt niet anders kan dan maar eens kijken hoe ik dat script in een functie of ff wat code zoeken.. bah

Is al bekend of microsoft dit probleem / deze bug? gaat oplossen in de volgende IE versie? aangezien het gewoon goed gaat in netscape?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:15:
is dit de enigste / beste oplossing omdat dat toch niet bepaald is wat je wilt lijkt me.. ziet er vast niet goed uit op je site als er opeens een list/men verdwijnt als de layer er maar voor de helft over valt..? btw.. das gewoon form.element.visibility=hidden hmm als het echt niet anders kan dan maar eens kijken hoe ik dat script in een functie of ff wat code zoeken.. bah

Is al bekend of microsoft dit probleem / deze bug? gaat oplossen in de volgende IE versie? aangezien het gewoon goed gaat in netscape?

Het heeft simpelweg te maken met dat de select een windowed control is. De oplossing om het tijdelijk onzichtbaar te maken als er een layer overheen valt is imho een prima oplossing, die meestal niet eens opvalt..

In ieder geval stukken beter dan proberen een box zelf uit DHTML/Flash op te gaan proberen te bouwen..

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
ik weet het niet
probleem bestaand al langer...
De oplossing om het tijdelijk onzichtbaar te maken als er een layer overheen valt is imho een prima oplossing, die meestal niet eens opvalt..
ben ik het mee eens...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Het kan wel, maar dan is ie alleen nog maar IE compatible. Gebruik een IFRAME en leg die over FORM elementen heen. Een IFRAME heeft nl. geen last van dit probleem.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dan kan je beter je form ff hiden zoals party42 al aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het hiden proberen bedankt voor jullie reply's en hopelijk fixt ms dit vage gebeuren

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
In IE5.5 of hoger kun je beter doen wat mjax zegt: zet een IFRAME op precies dezelfde plaats als de layer en maak de z-index van het IFRAME lager dan die van de layer. Bijv:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<select style="position: absolute; top: 40px; left: 10px; width: 400px;">
  <option>ABCDEFHIJKLMNOPQRSTUVWXYZABCDEFHIJKLMNOPQRSTUVWXYZABCDEFHIJKL
</select>
<iframe frameborder="0" style="position: absolute; z-index: 10; 
  top: 20px; left: 100px; width: 200px; height: 100px;"></iframe>
<div style="position: absolute; z-index: 20; top: 20px; left: 100px; 
  width: 200px; height: 100px; background-color: lightblue; 
  border-style: solid; border-width: 2px;"></div>

Op deze manier valt het menu over de selectbox heen, werkt perfect!

[ Voor 21% gewijzigd door TlighT op 07-01-2003 20:03 ]

Pagina: 1