2 Connecties bridgen? Pls

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:50
Khem hie al wa rond gekeken , en ben tot de vaststelling gekomen dat de goedkoopste oplossing voor mij is, 2 connecties bridgen.

Onder windows XP kune je dit heel simpel oplossen , je seleceert gewoon de 2 verbindigen , en dan heb je de keuze om deze te bridgen.
Maar ik heb win2000 geinstalleerd, en hier heb je deze keuze niet?

Dus mijn vraag , hoe moet ik dat dan doen? Sommigen zeggen ook dat ik met winroute moet werken. Maar daht heb ik eens geinstalleerd , ma ik kan er van de ballen aan uit.

Dus kan iemand mij eens uitleggen hoe ik dat moet doen?

Heel fel bedankt

Verwijderd

Welkom op GoT, check de Faqs even, mbt begroetingen onder posts enzow,

Deze link zal wel helpen denk k : http://www.cmu.edu/comput...ing/bridging.html#prevent

Verwijderd

Voor zover ik weet kan het in Windows 2000 niet, misschien in de Advanced Server versie, maar kleine kans. Er zijn waarschijnlijk wel 3rd-party programma's die dit kunnen.
Is het voor een server, of gewoon een workstation? Op een server is misschien Linux wel aan te raden. Daar is bridgen een fluitje van een cent.

• NoFate
tis voor een workstation

ps bedankt voor de link

edit: die link legt uit hoe ge ervoor zorgt dat er geen bridge is. Ik moet dus een bridge maken , dus veel ben ik daar niet mee.

[ Voor 57% gewijzigd door NoFate op 07-01-2003 14:52 ]

• NoFate
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:16:
Voor zover ik weet kan het in Windows 2000 niet, misschien in de Advanced Server versie, maar kleine kans. Er zijn waarschijnlijk wel 3rd-party programma's die dit kunnen.
Is het voor een server, of gewoon een workstation? Op een server is misschien Linux wel aan te raden. Daar is bridgen een fluitje van een cent.
kunt gij mij niet uitleggen hoe ik dat moet doen met een andere software?

pls

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
het zit standaard in freesco, dus als je nog oud pctje hebt kan je dit misschien gebruiken. kzou zo verder niet weten of het met windows 2000 kan maar kgeloof van niet.

/offtopic
(doet me weer aan vroeger denken dat ik met freesco een 10mbit en 100mbit netwerk aan elkaar koppelde omdat die dual speed hubs zo tering duur waren vroeger :) )

CISSP! Drop your encryption keys!

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
Waarom zou je willen bridgen dan, ik kan me niet zo snel een situatie voorstellen waarin dat zin heeft. Niet dat het niet mogelijk is, maar gewoon om even te kijken of er misschien toch een simpele andere oplossing mogelijk is...:)

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:30
ik heb de links in dit topic gevold en ben zelf op zoek gegaan, maar ik kan niet vinden hoe ik een bridge moet maken op de volgende pc:

pent 233 mhz
win98

2 X realtek rtl nic....

ik heb een netwerk, en er ligt naar een bepaalde kamer 1 kabel terwijl er 2 pc's via die kabel op het netwerk moeten, extra switch/hub is geen optie..
Pagina: 1