Toon posts:

vertragen @home breedband

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo misschien een domme vraag..

ik heb @home breedband via een ethernetkabelmodem
nu ben ik webdesigner en wil ik zonder steeds via mijn telefoonmodempje in te hoeven bellen kijken hoe snel een website is voor mensen zonder breedband.

Kan ik op een of andere manier de snelheid van de breedband via @home TIJDELIJK vertragen zodat ik dit makkelijk kan controleren?

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Op Numion Sitespeed kun je naast je eigen download snelheid ook de snelheid van een url meten.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Waarom is dat nodig? Je kan toch gewoon de groottes van images + HTML en andere te downloaden dingen (externe scripts e.d.) bij elkaar optellen en simpelweg uitrekenen hoe lang dat ongeveer op een 56k-modem zou moeten duren?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als webdesigner zul je toch met alle browsers rekening moeten houden, en gezien linux browsers nogal afwijken zul je dus ook linux draaien om te testen, en daarin kun je dit redelijk makkelijk doen met de verschillende traffic shaping programmaas... (Da's een mooie conclusie ;P )

Verwijderd

ja intoxicated dat kan .. en dat doen we dan ook allemaal... maar soms wil je toch kijken hoe het opbouwt ... wat als eerst oppopt... soms geeft het een weird effect als het verkeerde eerst laad

[edit]Kippenijzer: Daar zijn we het dan over onneens... ik ga me niet druk maken om minder dan 1 % van de potentiele bezoekers... zeker als je meerekend dat je meestal langer dan 1% langer bezig bent om net dat ene foute tag'je te vinden die IE wel gewoon pakt

maar die discussie is al vaak gevoerd...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:23 ]

Verwijderd

zeker kan dit. ik weet echter maar 1 omslachtige manier daarvoor: koop een servertje (P2, 256MB RAM, 10GB HDD is RUIM voldoende!), installeer er Win2K Prof/Server of een Linux-distributie op. Ik heb laatst een Italiaanse proxyserver gevonden waarmee je de downstream kon beperken per IP-adres in het netwerk - stel deze dan in op 3 of 4K/sec en je zit goed (het ging per 16 bytes dus instelruimte zat..)
Nog makkelijker is het als je een dergelijke HTTP-server vindt, dan kan je de site direct van je servertje testen. Als ik me niet vergis kan SHTTP dat, not sure though...

edit:
ik ben overigens de naam van die proxyserver kwijt, als ik deze vind laat ik hier nog even van me horen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 16:25 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
[search=bandwith beperken]

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.