Toon posts:

Arita DVD-R niet geschikt voor Pioneer DVR-A05?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 weken geleden een Pioneer DVR-A05 gekocht...na het ding geinstalleerd te hebben kon ik zonder problemen met Nero de Pioneer DVD-R en DVD-RW die ik erbij kreeg branden. Toen heb ik op internet 10 Arita DVD-R's (newline) gekocht, maar dat schiet minder op: Ze worden door de brander helemaal niet herkend...ik heb de firmware geupdate naar de laatste versie, ASPI opnieuw geinstalleerd en 2 andere brandprogramma's geprobeerd, maar ik krijg telkens de melding "Insert media" of een andere, betrekkelijk vage error (023000?). Betekend dit dat ik deze DVD-R's dus gewoon niet kan branden met deze brander of...? En als dat idd het geval is, kan iemand mij dan ff een tip geven over welke (betaalbare) DVD-R's wel geschikt zijn? Na € 350 voor zo'n brander uitgegeven te hebben, zou ik het toch wel op prijs stellen als ik er ook DVD's mee kan branden. De voornaamste reden dat ik DVD-R heb gekozen ipv DVD+R is omdat ik zag dat de DVD's voor de - variant een stuk goedkoper te krijgen zijn (en ik wil het apparaat voornamelijk voor backup-doeleinden gebruiken, niet voor films te branden).

Wie geeft mij wat goede raad?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 12:40 ]

Verwijderd

Ik heb ook een DVD-writer van Pioneer.... krengen zijn het :X

Allereerst heb ik een firmware update gedaan (stond ook op de FP dat dat nodig was). Ten tweede, er is een verschil tussen DVD -RW, de DVD -R en de DVD +RW en DVD +R. De Pioneer DVD brander kan alleen de - versies lezen, dus de DVD -RW en de DVD -R. Andere merken zoals Philips en HP kunnen ook de + series aan....

Dus ik denk dat je een setje +R's heb gekocht. Het verschil tussen de - en + R(W)'s kun je vergelijken met VHS en sVHS. :)

edit: oepsss... niet goed gelezen, je hebt de -R DVD's :X

Maar ik gebruik het volgende merken met succes: Maxell, Sony en Imation

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 13:00 ]

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Je kunt wellicht DVD Decrypter gebruiken en dat programma in de Write 'W' mode zetten, Als je dan een lege DVD-R/W er in pleurt dan leest dat programma informatie uit over de door jou gekochte DVD schijfjes.

Wellicht kan je zo wat meer informatie te weten komen, de gene die dat programma schrijft spreek ik wel eens af en toe, ik weet dat hij onlangs een heleboel code er in heeft gestopt om DVD Schijfjes te herkennen en identificeren. Vervolgens zou je op de Pioneer site kunnen zien of jouw schijfjes dan ook aan die standaarden voldoen ofzo.

Probeer het es? http://www.dvddecrypter.com

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 12:48:
Ik heb ook een DVD-writer van Pioneer.... krengen zijn het :X

Allereerst heb ik een firmware update gedaan (stond ook op de FP dat dat nodig was). Ten tweede, er is een verschil tussen DVD -RW, de DVD -R en de DVD +RW en DVD +R. De Pioneer DVD brander kan alleen de - versies lezen, dus de DVD -RW en de DVD -R. Andere merken zoals Philips en HP kunnen ook de + series aan....

Dus ik denk dat je een setje +R's heb gekocht. Het verschil tussen de - en + R(W)'s kun je vergelijken met VHS en sVHS. :)

edit: oepsss... niet goed gelezen, je hebt de -R DVD's :X

Maar ik gebruik het volgende merken met succes: Maxell, Sony en Imation
Duidelijk een gevalletje van 'klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'. Pioneer is uitsluitend gericht op DVD-R(W) en Philips/HP is uitsluitend DVD+R(W)! Sony/NEC hebben sinds kort een combo brander die wel alles aan kan.

Ontopic:

De A05 is erg kitisch met media. Dit itt tot de A03/A04.
Zoek maar eens rond op het forum.

Verwijderd

Je bent i.i.g. niet de enige met dit probleem:

[rml]us1111 in "[ Ervaringen] Het Grote Pioneer DVR-A05 t"[/rml]
Domino schreef op 07 January 2003 @ 13:13:Duidelijk een gevalletje van 'klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'. Pioneer is uitsluitend gericht op DVD-R(W) en Philips/HP is uitsluitend DVD+R(W)! Sony/NEC hebben sinds kort een combo brander die wel alles aan kan.
Ik heb enkel en alleen een stuk ge-quote uit een mailtje van een medewerken van Pioneer ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 13:16 ]

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Goede betaalbare DVD-Rs voor je Pioneer zijn die van DataTrack. Zijn qua qualiteit hetzelfde getest als Verbatim alleen de helft goedkoper!!! Je kunt ook b.v bulqpak kopen voor een lage prijs, maar dan heb je wel kans dat je DVD speler hem niet meer leest en je je data snel kwijt bent.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

Kan aan de dvd's liggen. Ik heb een NEC +/- writer en heb onlangs DataWrite -r dvd 's gekocht, maar krijg ze met geen mogelijkheid gebrand. Ik krijg de melding "Illegal medium".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 10:00 ]

Verwijderd

Ik heb die DataTracks ook gebruikt en bij mij liepen ze prima alleen op sommige andere dvd spelers toch problemen aan het eind van de film of helemaal niet afspelen , bij Verbatim heb ik dit niet dus er is wel degelijk kwaliteits verschil .
Ik heb nu al aardig wat merken geprobeerd , Princo , Datawrite , Datatrack , Ice White , White label , Nashua ,Sony , Verbatim , Arita , Imation , Philips , Sentinel ,en That's Write op 3 verschillende branders en ben tot de conclusie gekomen dat je krijgt waar je voor betaald
Voor mij nu alleen nog maar Verbatim want ik wil printable dvd's , tikkie duurder maar nooit gezijk .
Grootste bagger vind ik Nashua en That's Write , dat ze dat durven te verkopen .
Zowat elke DVD brander staat nu bekend als kritisch met media , ik geloof er geen reet meer van , de meeste goedkope media meurt gewoon welke brander je ook gebruikt .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 11:27 ]

Verwijderd

Wat dacht je van Imation, bij Dynabyte kost een DVD-R 3,50...

Ennuh, wees blij met DVD-R. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat (mede doordat er nog geen duidelijk DVD standaard is) DVD-R heet meest ondersteunde formaat is, zowel in Pc-Branders en lezers, als ook stand-alone DVD spelers. Ook PS2 e.d. ondersteunen eigenlijk alleen maar DVD-R.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:20:
Wat dacht je van Imation, bij Dynabyte kost een DVD-R 3,50...

Ennuh, wees blij met DVD-R. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat (mede doordat er nog geen duidelijk DVD standaard is) DVD-R heet meest ondersteunde formaat is, zowel in Pc-Branders en lezers, als ook stand-alone DVD spelers. Ook PS2 e.d. ondersteunen eigenlijk alleen maar DVD-R.
Bron? Want hoewel ik het einelijk wel geloof (zelf wat testen gedaan) is het makkelijk om van stemmingmakerij beschuldigd te worden.

Verwijderd

Ik kan de exacte bron niet meer vinden, maar het was een onderzoek naar fabrikanten en ondersteund formaat. Sony, Pioneer e.d. ondersteunen voornamelijk DVD-R. DVD+r is wordt voornamelijk ondersteund door HP en nog een aantal anderen, maar veel minder dan DVD-R. Daarnaast is het een feit dat er nog geen definitieve standaard is voor het DVD formaat. En eigenlijk elk PC blad heeft inmiddels wel testen gedaan waaruit blijkt dat als het gaat om ondersteuning (en dan met name in diverse soorten hardware) DVD-R een breder ondersteund formaat is dan DVD+R.

Maar goed, mocht dit stemmingmakerij zijn, dan mijn excuses hiervoor.
Pagina: 1