Zijn DVD's branden regiovrij?

Pagina: 1
Acties:

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb de search gebruik, maar kon geen duidelijk antwoord krijgen dat gebaseerd is op stand alone dvd spelers.

Ik heb een JVC RX-DV3R speler en wil graag dvd's branden. Hij is regio 2 en dus gelocked. De speler slikt DVD-R. Maar toch nog effe de vraag voor alle zekerheid:

- Kan ik regio 2 dvd's kopieren en afspelen in m'n dvd speler? Moet ik nog ergens rekening mee houden?
- En geldt dit ook voor regio 1, omdat ik denk dat een DVD-R losstaat van het type regio...

Alvast bedankt

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Dat ligt er aan hoe je de dvd kopieert. Waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald zijn vcdhelp.com en doom9.net. hier staat ondermeer hoe je het beste een film dvd kan kopieeren.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Meer iets voor [OM] :)

OH => OM..

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ah, bedankt voor deze 2 sites ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
op voor general use bedoelde DVD-r's kun je geen CSS-encrypted data schrijven.
Daarvoor heb je authoring schijfjes nodig en die kun je als consument niet kopen (heb je imho ook niet veel aan, omdat je ze niet kunt beschrijven)

Oftewel om een bestaande DVD te kopieren moet je de data eerst decrypted op de harde schijf hebben staan.
Daarna begin je in Nero een VideoDVD te maken en sleep je alles wat in de folder VIDEO_TS staat naar de DVD (wel decrypted dus)

Vaak zal het echter niet in een keer passen, omdat de meeste DVD's meer data bevatten dan 4,3 GB.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

helemaal mee eens
hoe je dit kan oplossen staat op deze site heb er veel geleerd!!
http://www.djsmiley.com/dvdrip/
site is helemaal in het nederlands dus ook wel makkelijk
Pagina: 1