Toon posts:

Einde van de mensheid

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit onderwerp stond eerst (ongeveer) op het onzin forum (niet mijn post), maar ik zou het hier even willen plaatsen, want hier verwacht ik serieuze reacties.

Wanneer denken jullie dat alles ophoudt voor "de mensheid" en vooral waarom?

Ik geloof niet in een "dag des oordeels" oiidr.
Ik zou graag mijn idee over deze vraag willen geven, maar ik heb geen duidelijk idee. Een ding weet ik wel: de mensheid zal het op het laatst toch wel helemaal voor zichzelf verknallen.
voorbeeld;
Er is nu zo langzamerhand een bevolkings overschot aan het komen op de wereld, maar men blijft maar baren...
Zo'n egoistische instelling zal de mensheid opbreken.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Als over een paar miljard jaar de zon een supernova wordt, dan zal de aarde in ieder geval verdwijnen. Het is natuurlijk de vraag of de mensheid tegen die tijd nog bestaat en zo ja, of ze nog gebonden is aan de aarde.

Overbevolking, mileuproblemen etc zullen denk ik wel op tijd gestopt worden. De wereldbevolking stijgt nog steeds, maar bijvoorbeeld Spanje heeft al een afnemende bevolking. En ook Nederland groeit niet hard meer.

En zelfs als er veel mensen zullen sterven door overbevolking of door overstromingen als gevolg van het broeikaseffect of dergelijke doemscenario's, dan zal niet de hele mensheid verdwijnen. Het is misschien "the end of the world as we know it", maar niet het einde van de mensheid.

Alleen heel plotselinge rampen kunnen de mensheid uitroeien. Een wereldwijde atoomoorlog ofzo, al wordt de kans daarop gelukkig steeds kleiner.

Edit: typo (ik moet toch leren om altijd "preview" te doen ;))

"This is the noise that keeps me awake."

Verwijderd

en toch voel ik somehow dat het allemaal wel goedkomt... maar let vooral niet op mijn gevoel

trouwens toen ik dit onderwerp eens aansneed als topic werd hij gesloten door diadem... misschien had ik wat duidelijker moeten zijn ofzo dat ik het serieus bedoelde :(

Verwijderd

De grootste kans dat de mensheid wordt uigeroeid(door een kern oorlog) op niet al te lang termijn is als de crisis in het midden oosten escaleert of als door de onzekerheid in Amerika de wereldmarkt instort en er een machtsvacuum ontstaat waar landen zoals Iran of Irak gebruik van maken om de wereldmacht te grijpen.
Ik denk zelf dat de wereld leiders het niet zo ver zullen laten komen, maar het zou kunnen>:)

Verwijderd

Iran of Irak de wereldmacht grijpen????
Daggut nie he, daar zijn ze yotta te zwak voor, no matter what happens.... ;)

Verwijderd

Problemen van overbevolking lossen zichzelf wel op. Das nou juist het mooie. Gewoon evolutie.

Als wij met te veel mensen op aarde zitten voor een leefbare omgeving sterven er net zo lang mensen totdat het weer op een redelijk peil zit.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

We hebben een dikke zes miljard mensen op aarde. Als er een enorme ramp komt en we roeien 99% van de mensen uit (onwaarschijnlijk hoor), dan heb je er nog een 60 miljoen over hoor. Daar kan je dan weer leuk mee aan de gang.

Zelfs 'de Zwarte Dood' in de middeleeuwen kreeg maar 30% van de mensen te pakken. En dat in een situatie waar niemand zich wist te beschermen. En dat gebeurde 3 keer achter elkaar. Het gevolg is trouwens wel dat de mensheid er nu een tikje minder gevoelig voor is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Misschien plat gezegd, maar dat de mensheid een beetje uitgedunt wordt lijkt me niet verkeerd. De mensheid weet zichzelf helaas maar al te goed te onderhouden en uit te breiden. Affijn, wat me interessanter lijkt is wanneer is de mens op het hoogtepunt van zijn kunnen?

Verwijderd

de mensheid als geheel breidt zijn kennis en mogelijkheden steeds verder uit, doordat het veel makkelijker is (relevante) bestaande kennis te leren dan nieuwe bij te bedenken. van die "simpele" dingen als de stelling van pythagoras en het getal phi zijn ook niet van de ene op de andere dag bedacht, dat heeft een hoop moeite gekost.
om kennis weer weg te nemen van de bevolking moet alles wat die kennis draagt, inclusief de mensen die er iets van weten, vernietigd worden. daarom is het zo moeilijk om processen in de (oa medische) wetenschap om te draaien als er eenmaal een begin aan gemaakt is.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat is ook de symboliek achter het verhaal van Eva en de appel. Het gaat niet echt over een appel, maar over de vrucht van de boom der kennis. Nadat daar van gegeten was, was men zich bewust van een aantal dingen. En dat kan je dus nooit meer 'ont'weten. Einde paradijs dus :(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ortep >>><BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Dat is ook de symboliek achter het verhaal van Eva en de appel. Het gaat niet echt over een appel, maar over de vrucht van de boom der kennis. Nadat daar van gegeten was, was men zich bewust van een aantal dingen. En dat kan je dus nooit meer 'ont'weten. Einde paradijs dus [/quote]Geen nood. Een hoop mensen blijven onwetend. Zoals mensen die nog steeds geloven in dat sprookje over Adam en Eva. Lang leve het paradijs.

Verwijderd

'Crash and burn!' (Thomas Mann)

Het zou ook kunnen wijzen op een zgn spirituele crisis die normen- en waardenstelsels overhoop gooit, wat veel interessantere en hardere consequenties heeft
in humanitair opzicht. Denk ik zo.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Er komt vast en zeker een keer een einde van de mensheid, net zoals er een einde kwam aan de dinosauriers...
Maar wanneer dat eens gebeurt??
Voorlopig zit dat er nog niet in, zelfs als er morgen een atoom oorlog wordt ontketend, dan overlevan altijd nog wel een paar mensen die ramp... (oh die gelukkigen die in dat wereld-archief werken waar alles wat de mensheid ooit heeft bedacht is opgeslagen, dat archief is gebouwd in een bunkder diep onder de grond dat zelfs een atoom bom kan weerstaan...)

Het probleem van de overbevolking wordt inderdaad vanzelf wel een keer opgelost. Er breekt dan wel een virus uit dat 50% van de mensen opslokt ofzo en er wordt dan niet alleen door China, maar ook door de rest van de wereld aan geboortebeperking gedaan...

Over niet al te lange tijd verwacht ik dat de eerste mensen op de Maan gaan wonen, hebben we direct al heel wat vierkante kilometers erbij :) (om te verpesten net zoals we de Aarde verpesten...)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als er een zekte komt waar niemand een oplossing voor kan vinden, en er gaan 2 miljard mensen dood. Wat doet men dan met de lijken? Dan gaan we dood door een overschot aan doden?! Juk!
Ik bedoel, met de pest in de middeleeuwen kon je de lijken nog wel kwijt, maar nu niet meer?!! toch?

Verwijderd

Denk je dat een atoomoorlog het grootste van onze problemen is, wist je dat waarschijnlijk onze maan is ontstaan door de botsing met een andere planeet. Er is een kans dat dit weer gebeurt(of een vrij grote astroide of zo). Dan red geen bunker je

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ja, voor zover ik kan zien is een inslag van een komeet toch wel zo'n beetje de enige manier waarop wij omzeep geholpen kunnen worden. Anders zullen er altijd wel mensen overblijven.

Moet wel een flinke komeet zijn. 10km doorsneden ofzo.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 19:53
mensen,

de mens word steeds slimmer...
ik durf te wedden dat ze bezig zijn om je te vestigen op de maan ofzo, daar te gaan bouwen, zodat de mens zich uitbreid...
waar eigenlijks niemand zich mee bezigheid, is er leven op andere planeten? Dat is er denk ik wel. Waar komt dat leven vandaan? Nobody knows, we leven eenmaal, waar het vandaan komt...

Ik denk dat er meerdere "rassen" zijn...!

Verwijderd

Ik denk dat een komeet een grote kans heeft, ik denk dat je door domheid van mensen (verbruik van aardgassen, milieu verpesting etc.) nooit de gehele wereldbevolking kan laten uitsterven, een wereldwijd virus lijkt me ook wat onmogelijk. Er blijven echter nog wat andere mogelijkheden over, over enkele miljarden jaren wordt de aarde te heet om te overleven, over ongeveer 250 miljoen jaar komt er weer een Pangea oercontinent rond de evenaar, en waarschijnlijk komt er op niet al te grote termijn weer een ijstijd. Dit zouden ook allemaal oorzaken voor het toekomstige uitsterven van de mensen kunnen zijn.

Verwijderd

apoc2<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geen nood. Een hoop mensen blijven onwetend. Zoals mensen die nog steeds geloven in dat sprookje over Adam en Eva. Lang leve het paradijs.[/quote]ben je wel zo onwetend als je gelooft?
en om het collectief van kennis uit te breiden tot gevaarlijke grootte, heb je niet iedereen nodig, dat kan zelfs niet iedereen, dus dan boeit het helemaal niet als een groot deel gelovig is, gesteld dat jouw bewering waar is.

Verwijderd

tsja, met een planeet met 6 miljard mensen, kun je er best wel wat missen.
stel een komeet of wat dan ook roeit 99.99%
van de mensheid uit.
dan heb je er nog steeds 600000.
en dan heb je vast wel een plek waar er veel van die 600000 bij elkaar zitten.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Komeet? Hmmz kunnen we die niet opblazen ofzo :?

En dan kunnen er altijd mensen ontsnappen via een raket (vraag me niet waar ze naar toe moeten :) ) ofzoiets :)

Verwijderd

Ik weet het niet hoor. Ik ben best wel pessimischtisch over dit onderwerp. Kijk maar naar de 'ontwikkeling' van de mens. De echt slimme mens besttat maar wat, een paar tienduizenden jaren? En pas de laatste 2000 jaar hebben we echte samenlevingen. De laatste 500 jaar hebben we pas chemische subtanties en machines. En de laatste 100 (!!!!!!!!!!) jaar zijn we echt op gang gekomen met de industriele revolutie. De bevolkingsgroei is inderdaad echt het grootste probleem nu, maar volgens mij zal dat niet meer door (onze) natuur beperkt kunnen worden. De mens is al over die grens gegaan waar de natuur nog kon ingrijpen. Hoewel in sommige landen al niet meer exponentieel (of hogere preventage) meer mensen worden geboren, worden er toch nog 'gewoon' meer mensen geboren. De natuur kan ons niet meer tegenhouden, dus we moeten zelf toch strenge geboortebeperking instellen.

Want in die laatse hodnerd jaar hebben we zoveel natuurlijke bronnen gebruikt (bijna alle olie die in miljarden jaren is gemaakt, groot gedeelte van de bossen, groot gedeelte van de oceanen is vervuild, die voor meer zuurstof moeten zorgen dan de bossen). Dus in ieder geval (als we echt niet anders gaan leven) gaat de aarde onder. En dat duurt zo echt niet alng meer hoor, volgens de 'pessimischtische' wetenschappers in de volgende millenium, maar volgens mij haalt de aarde de volgende eeuw niet meer.

Ik zie het ook niet echt meer in dat de mens veel beter gaat leven, dus dan moeten we inderdaad een andere woonplaats zoeken. En dat zal ook wel lukken en dan is het inderdaad goed dat we met veel minder zullen zijn, dan hebben we een betere kans om opnieuw te beginnen.

Verwijderd

Op maandag 13 november 2000 19:28 schreef Blue-eagle het volgende:
Als er een zekte komt waar niemand een oplossing voor kan vinden, en er gaan 2 miljard mensen dood. Wat doet men dan met de lijken? Dan gaan we dood door een overschot aan doden?! Juk!
Ik bedoel, met de pest in de middeleeuwen kon je de lijken nog wel kwijt, maar nu niet meer?!! toch?
die lijken die rotten toch wel een keer weg :?

• martin.h
  • Laatst online: 05-10-2025

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Op donderdag 19 juli 2001 18:07 schreef spoooky het volgende:
Ik weet het niet hoor. Ik ben best wel pessimischtisch over dit onderwerp. Kijk maar naar de 'ontwikkeling' van de mens. De echt slimme mens besttat maar wat, een paar tienduizenden jaren? En pas de laatste 2000 jaar hebben we echte samenlevingen. De laatste 500 jaar hebben we pas chemische subtanties en machines. En de laatste 100 (!!!!!!!!!!) jaar zijn we echt op gang gekomen met de industriele revolutie. De bevolkingsgroei is inderdaad echt het grootste probleem nu, maar volgens mij zal dat niet meer door (onze) natuur beperkt kunnen worden. De mens is al over die grens gegaan waar de natuur nog kon ingrijpen. Hoewel in sommige landen al niet meer exponentieel (of hogere preventage) meer mensen worden geboren, worden er toch nog 'gewoon' meer mensen geboren. De natuur kan ons niet meer tegenhouden, dus we moeten zelf toch strenge geboortebeperking instellen.

Want in die laatse hodnerd jaar hebben we zoveel natuurlijke bronnen gebruikt (bijna alle olie die in miljarden jaren is gemaakt, groot gedeelte van de bossen, groot gedeelte van de oceanen is vervuild, die voor meer zuurstof moeten zorgen dan de bossen). Dus in ieder geval (als we echt niet anders gaan leven) gaat de aarde onder. En dat duurt zo echt niet alng meer hoor, volgens de 'pessimischtische' wetenschappers in de volgende millenium, maar volgens mij haalt de aarde de volgende eeuw niet meer.

Ik zie het ook niet echt meer in dat de mens veel beter gaat leven, dus dan moeten we inderdaad een andere woonplaats zoeken. En dat zal ook wel lukken en dan is het inderdaad goed dat we met veel minder zullen zijn, dan hebben we een betere kans om opnieuw te beginnen.
Hier ben ik het dus niet mee eens, omdat zodra de aarde zo verrot is dat er mensen aan dood zullen gaan dat aarde zich weer zal gaan herstellen zodra er weer een goed aantal mensen en natuuromstandigheden is.
De aarde veranderd continu en ooit zal ze kapot gaan maar niet door ons.., omdat we ook wel weten dat we niet te ver kunnen gaan.

Maar stel het is waar dat de aarde zo ver heen is dat er mensen dood aan gaan...Ze zullen dan niet allemaal in 1 keer dood gaan hoor...Dus je zult mensen overhouden die het onheil kunnen keren of kunnen vluchten.

Als je kijkt naar de ontwikkeling van de mens en de techniek dan zie je dat we steeds sneller vooruit gaan en ik denk dat we binnen 100 jaar wel een beter samenleving hebben dan die er nu is... Alleen is de vraag hoe deze gaat ontstaan, want de mens heeft heeft als karakterpunt dat ze leert van fouten en hoe erg en groot zal de fout zijn die de mensheid zal maken of nu maakt voordat ze de dingen radicaal anders gaan doen?

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Tjsa de hele mensheid das niet echt makkelijk te zeggen. Statistisch gezien zou je moeten zeggen: een bepaalde tijd nadat de menselijke beschaving op zijn hoogtepunt is. Dat is BINNEN de mensheid namelijk altijd zo geweest. Kijk maar naar het Romeinse Keizerreik, de oude Grieken en het Egyptische rijk...toen het Romeinse rijk op zijn hoogtepunt kwam waren er geen "natuurlijke vijanden" meer die een serieuze bedreiging vormden. Daar is het rijk aan ten onder gegaan...

R./

• martin.h
  • Laatst online: 05-10-2025

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Op donderdag 19 juli 2001 21:31 schreef MrRudi het volgende:
Tjsa de hele mensheid das niet echt makkelijk te zeggen. Statistisch gezien zou je moeten zeggen: een bepaalde tijd nadat de menselijke beschaving op zijn hoogtepunt is. Dat is BINNEN de mensheid namelijk altijd zo geweest. Kijk maar naar het Romeinse Keizerreik, de oude Grieken en het Egyptische rijk...toen het Romeinse rijk op zijn hoogtepunt kwam waren er geen "natuurlijke vijanden" meer die een serieuze bedreiging vormden. Daar is het rijk aan ten onder gegaan...

R./
Klopt ook niet!
Die rijken zijn ten onder gegaan omdat ze plaats moesten maken voor een nieuwe beweging...
De mens veranderd ook cuntinu..en die vernadering zorgt ook voor een zekere naturlijke selectie...
beschavingen worden steeds complexer en beter(?) Het egyptische rijk was qua techniek achterhaald bij het romeinse rijk, maar het romeinse rijk ging weer ter onder aan de corruptie.. En dat is ook 1 van de grote gevaren van de mens CORRUPTIE, maar deze is een stuk minden dan vroeger. Je ziet namelijk dat een samenleving steeds beter wordt! Je zult nu zeggen dat onze maatschappij ook zo corrupt als de pest is en daar geef ik je ook gelijk in, maar het is wel zo dat mensen dat minder makkelijker pikken als vroeger.
De mens verbeterd zich en zal steeds meer tegen het slechte in de mens gaat vechten.
Kijk maar naar vakbonden..Die hadden ze nog niet in de romeinse tijd. Dus dat is al 1 van de dingen die we vooruit zijn gegaan.

Wat ik alleen denk is dat de mens met 1 ding te maken heeft wat voor zichzelf een probleem vormt, dat bijna elke vooruitgang een achteruitgang met zich mee brengt...

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Op zaterdag 11 november 2000 02:09 schreef dwarf_ het volgende:
Dit onderwerp stond eerst (ongeveer) op het onzin forum (niet mijn post), maar ik zou het hier even willen plaatsen, want hier verwacht ik serieuze reacties.

Wanneer denken jullie dat alles ophoudt voor "de mensheid" en vooral waarom?

Ik geloof niet in een "dag des oordeels" oiidr.
Ik zou graag mijn idee over deze vraag willen geven, maar ik heb geen duidelijk idee. Een ding weet ik wel: de mensheid zal het op het laatst toch wel helemaal voor zichzelf verknallen.
voorbeeld;
Er is nu zo langzamerhand een bevolkings overschot aan het komen op de wereld, maar men blijft maar baren...
Zo'n egoistische instelling zal de mensheid opbreken.
Ongeveer 98% van alle soorten(dieren, bacterien enz) die er op aarde waren zijn uitgestorven! De mens is er nog maar pas(oudste mens(soort) 6 miljoen jaar oud)
Puur Statistisch gezien is er dus een grote kans dat "wij" ook ooit verdwijnen.

Een aantal oorzaken voor het einde van de mensheid zou kunnen zijn:

1)Inslag van meteoriet(en) op de aarde.

2)Totale kern -of atoomoorlog.

3)Overbevolking!!!!!: De wereldbevolking blijft maar doorgroeien,zelfs op de hele lange termijn en sommige landen zijn nu al overbevolkt(china bv ):in 2050 9-11 miljard mensen al!!. Zelfs in Nederland is het al veel te vol. Naarmate er meer mensen zijn, zal een groot deel van de natuur verdwijnen en zal er veel vervuiling zijn, veel vis -en diersoorten zullen uitsterven, zeeen zullen grotendeels leeggevist worden. Hierdoor zal de overlevingskans van de mens sterk afnemen omdat het evenwicht verstoord wordt.

4) De zon die "sterft", zet uit en zal alle planeten in de buurt "opeten" door de gigantische hitte die ontstaat.

5) een "alieninvasion" als in Independance day :D

6) De mens bouwt in de toekomst zulke geavanceerde robots/cyborgs/computers etc, die veel meer kunnen dan de mens zelf. waaraan wij zelf ten prooi zullen vallen. De evolutie stelt namelijk niet dat de "mens" moet overleven, maar die soort die het sterkst/slimst enz is. Wij zijn misshcien slecht een "Tussensoort" op weg naar de perfecte evolutie....

Verwijderd

Zolang er geneukt wordt zullen er ook mensen zijn.
En aangezien dat een leuk tijdverdrijf is blijft de mens nog wel ff rondhuppelen

Verwijderd

G.W. Bush

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

1)Inslag van meteoriet(en) op de aarde.

2)Totale kern -of atoomoorlog.

3)Overbevolking!!!!!: De wereldbevolking blijft maar doorgroeien,zelfs op de hele lange termijn en sommige landen zijn nu al overbevolkt(china bv ):in 2050 9-11 miljard mensen al!!. Zelfs in Nederland is het al veel te vol. Naarmate er meer mensen zijn, zal een groot deel van de natuur verdwijnen en zal er veel vervuiling zijn, veel vis -en diersoorten zullen uitsterven, zeeen zullen grotendeels leeggevist worden. Hierdoor zal de overlevingskans van de mens sterk afnemen omdat het evenwicht verstoord wordt.

4) De zon die "sterft", zet uit en zal alle planeten in de buurt "opeten" door de gigantische hitte die ontstaat.

5) een "alieninvasion" als in Independance day :D

6) De mens bouwt in de toekomst zulke geavanceerde robots/cyborgs/computers etc, die veel meer kunnen dan de mens zelf. waaraan wij zelf ten prooi zullen vallen. De evolutie stelt namelijk niet dat de "mens" moet overleven, maar die soort die het sterkst/slimst enz is. Wij zijn misshcien slecht een "Tussensoort" op weg naar de perfecte evolutie....
7. Er is een God en die laat iets van zich horen.
Pagina: 1