Goedendag,
Ik heb een probleem waar ik helaas niet uit kom ik heb het hele verhaal van tweakers.net gelezen en op internet gezocht maar ik kan er niet uit komen hoe ik mijn internet moet delen over 2 pc's met 2 netwerkkaarten in de 'server pc' en 1 in de 'client pc' en een crosscable en een internet aansluiting natuurlijk.
Ik heb het wel zover gekregen dat de pc's elkaar zien in een netwerk alleen de client pc heeft nog geen internet verbinding.
Op allebei de pc's heb ik win2k draaien.
De instellingen staan nu zo:
Server PC:
Netwerkkaart instellingen internet: DHCP
Netwerkkaart instellingen netwerk:
IP Adres: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: -
DNS: -
Client PC:
Netwerkkaart instelling:
IP Adres: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1 [ of leeg.. ik weet het even niet uit mijn hoofd ]
Ook heb ik op de Server pc Winroute geinstalleerd maar dit mocht niet baten.
Ik kan trouwens ook geen MSN meer gebruiken sinds gisteren.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij want ik wordt er langzaamerhand een beetje gefrustreerd van =[
BvD
Ik heb een probleem waar ik helaas niet uit kom ik heb het hele verhaal van tweakers.net gelezen en op internet gezocht maar ik kan er niet uit komen hoe ik mijn internet moet delen over 2 pc's met 2 netwerkkaarten in de 'server pc' en 1 in de 'client pc' en een crosscable en een internet aansluiting natuurlijk.
Ik heb het wel zover gekregen dat de pc's elkaar zien in een netwerk alleen de client pc heeft nog geen internet verbinding.
Op allebei de pc's heb ik win2k draaien.
De instellingen staan nu zo:
Server PC:
Netwerkkaart instellingen internet: DHCP
Netwerkkaart instellingen netwerk:
IP Adres: 192.168.1.1
Gateway: -
DNS: -
Client PC:
Netwerkkaart instelling:
IP Adres: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1 [ of leeg.. ik weet het even niet uit mijn hoofd ]
Ook heb ik op de Server pc Winroute geinstalleerd maar dit mocht niet baten.
Ik kan trouwens ook geen MSN meer gebruiken sinds gisteren.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij want ik wordt er langzaamerhand een beetje gefrustreerd van =[
BvD