[WinXP] Delay binnen XP

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:43
Hoe komt het toch dat het soms lijkt, dat bij het uitschakelen van een Windows XP Prof systeem er een delay is. Dat hij gewoon een aantal seconden niks doet.

Ook binnen het systeem, komt af en toe een delay voor. Na een herinstallatie was dit nog steeds en ook op een ander system met ook een andere hardware-configuratie.

Is hier meer over bekend ?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan zoveel zijn, indexing service, sfc, windows update, windows time, etc.
Disable eerst alle sevices die je niet nodig hebt en kijk of het probleem dan nog steeds speelt.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zoek eerst naar een goede guide mbt services straks zet je er teveel uit en dan heb je een probleem.

edit:

Verder system restore en verdere overbodige dingen uitgezet?

[ Voor 29% gewijzigd door DJ^ op 07-01-2003 12:14 ]

hmmz

• jpiscaer
  • Nu online
Zie http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm voor een goede guide om erachter te komen welke guides je uit kan zetten!

Verwijderd

De kans is groot dat op dat moment je swap file word gewist.... Ik heb hetzelfde probleem en kom er niet vanaf. Je kan dit zien als in je registry de volgende entry op 1 staat:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory Management

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Hoezo kom je er niet vanaf mr-who?
Dat kun je uiteraard ook weer uitzetten, je hebt het zelf ook aangezet he.
Volgens mij is het mogelijk met XQ-setup oid, het zal wel ergens onder security staan want daar dient het namelijk voor. :)

hmmz

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

mr-who: tweakxp kan het "opschonen" van je swap uitzetten, en als het goed is blijft dat werken nadat je het deinstalleert ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ericafterdark
  • Laatst online: 07-09 13:43
Okay ik zal er eens naar kijken.

Maar hebben niet meer mensen hier last van ?
Ik zit hier bij Sony en bij Sony draait alles Windows 2000, hier is ook iets heel merkwaardigs. Overal, op alle pc's ... is er een delay wanneer je de rechtermuisknop gebruikt. Echt een paar seconden, heel irritant.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar ik kan natuurlijk die entry op 0 zetten. Dit heb ik ook geprobeerd gpedit.msc.

Iets of iemand zet die waarde echter weer terug op 1 :(

Voor de duidelijkheid, ik heb dit nooit moedwillig aangezet!

• RammY
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Ik heb dus zoon afsluit knoppie op mn ramplank zitten. En als ik die gebruik sluit ie sneller af dan dat ik hem gewoon via het menu afsluit.. verry vaag...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 12:42:
Iets of iemand zet die waarde echter weer terug op 1 :(
Tja, dat gebeurt wel vaker - dan is er blijkbaar nog een andere key die ervoor zorgt dat XP denkt dat 'ie die swapinstellingen mag managen.

Gooi tweakxp er nou maar ff overheen, of kijk op hun site of je het met de hand aan kan passen (staat er waarschijnlijk wel op).

En *iedereen* heeft last van vertragingen met XP, als je het mij vraagt. Alleen is het bij iedereen weer wat anders :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• warp
  • Niet online
Eiríkr schreef op 07 januari 2003 @ 12:41:

Ik zit hier bij Sony en bij Sony draait alles Windows 2000, hier is ook iets heel merkwaardigs. Overal, op alle pc's ... is er een delay wanneer je de rechtermuisknop gebruikt. Echt een paar seconden, heel irritant.
Is een bekend probleem in 2K.

Download TweakUI en disable alle "New Folder, Shortcut, etc, etc." entries die je niet nodig hebt, deze vertragen de boel nogal.

Edit: Heb het originele artikeltje gevonden...

http://www.annoyances.org/exec/show/article05-010

[ Voor 18% gewijzigd door warp op 07-01-2003 14:47 . Reden: tiepvaut ]

• warp
  • Niet online
Rataplan schreef op 07 januari 2003 @ 13:20:
En *iedereen* heeft last van vertragingen met XP, als je het mij vraagt.
Heb ik niet echt last van anders :P

Edit: Je kan tweaken of niet >:)

Dit is wat je _echt_ nodig hebt (m.a.w. dit zet je op Automatic)

Cryptographic Services
DNS Client
Event Log
Plug and Play
Print Spooler (alleen als je een printer hebt, anders disabled :+ )
Remote Procedure Call
Shell Hardware Detection
Uninterruptible Power Supply (alleen als je een UPS hebt, anders ook disabled :+ )
Windows Audio
Workstation

Deze zet je op Manual:

Logical Disk Manager
Logical Disk Manager Admin Service
Network Connections
Removable Storage
Server
Windows Installer
Windows Management Instrumentation
Windows Management Instrumentation Driver

En de rest op Disabled.

Note: Ik gebruik geen dial-up meuk, heb een statisch IP adres, hij zit niet in een domain en doet niet aan "File & Print Sharing" services. Hij zit achter een hardware firewall, dus daarom ook geen crappy built-in XP firewall die aanstaat :)

XP gebruikt zo ook maar 55MB na een kale boot (is dus zelfs heel wat minder dan Win2K) :7

[ Voor 75% gewijzigd door warp op 07-01-2003 14:49 ]

Pagina: 1