Toon posts:

Isostekker in een BMW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een Nokia carkit kun je een Mute Box kopen die je op de Isostekker van je autoradio kunt zetten. Dan heb je je telefoongeluid over de speakers. Weet iemand of BMW dit ook achter hun standaard radio heeft zitten? Gaat om een E46 sedan uit 1998.

Alvast bedankt!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Welkom @ GoT

Dat weet de dealer vast wel...
Heb je al gezocht op Google ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door Master__R op 07-01-2003 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga donderdag de auto ophalen dus kan het dan wel in de werkplaats vragen. Maar met zoveel kennis op een forum dacht ik er wel een topicje eraan te kunnen wagen:)

• Master__R
Jaah dat mag ook wel, maar het os de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken.
Anders wordt helemaal een zooitje hier...

Maar wat voor radio zit er in dan? (type ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door Master__R op 07-01-2003 11:57 ]

Verwijderd

Master__R schreef op 07 januari 2003 @ 11:57:
Jaah dat mag ook wel, maar het os de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken.
Anders wordt helemaal een zooitje hier...

Maar wat voor radio zit er in dan? (type ofzo)
Ik ben het er niet mee eens wat je zegt. Een forum is juist bedoelt om dingen te vragen die je niet weet en iemand anders misschien wel.
Als je van mening bent dat als ik iets wil weten eerst al mijn kennis uit de kast moet halen de dealer bellen, importeur bellen. Nokia bellen. enz enz lijkt me toch een stuk meer tijd kosten dan het gewoon is op het forum te plaatsen en misschien dat iemand er iets van af weet. Mocht je dan niet gevonden hebben wat je zoekt kun je altijdt nog verder zoeken.
Anders kun je het forum wel sluiten want via omwegen is er altijdt wel een oplossing te vinden.

Maarja, dat is mijn mening.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lijkt me meer een vraag voor audio/video (HW), die mensen hebben meer verstand van caraudio, stekkertjes etc...

-edit-
Je zou natuurlijk ook even de radio eruit kunnen halen, kun je zo zien welke stekkers er al dan niet gebruikt worden.

[ Voor 37% gewijzigd door epoman op 07-01-2003 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de radio dus nog niet bekijken omdat ik de auto donderdag pas krijg. Ik dacht alvast wat huiswerk te doen zodat ik gelijk aan de slag kan als ik hem heb.

Ook hoopte ik met deze topic iemand tegen te komen die het al eerder heeft gedaan of bv bij een inbouwstation werkt en wie weet nog wat tips heeft.

Type radio?? Radio BMW Business met daaraan een BMW 6 CD-wisselaar. Iemand die weet hoe je die radio er even makkelijk uithaald?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:19
Ik denk dat het wel mogelijk is met de standaard radio.
In mijn E46 M3 uit 1999 zat het in ieder geval wel, dan wel geen standaard BMW radio, maar ik weet haast wel zeker dat het er zit.

Yep...zit erin...net ff gekeken in de auto van mun mamz..daar zit ie ook :)
Je haalt um er gemakkelijk uit met een schroevendraaier aan de zijkant.

Suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
He Conan, bedankt vor de snelle reaktie!
Heb jij er nu zelf ICE in gelegd? Zo ja ben ik wel benieuwd naar je install. Was namelijk niet echt kapot van het standaard geluid. Wel ziet die standaard radio er erg gelikt uit!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:19
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 13:29:
He Conan, bedankt vor de snelle reaktie!
Heb jij er nu zelf ICE in gelegd? Zo ja ben ik wel benieuwd naar je install. Was namelijk niet echt kapot van het standaard geluid. Wel ziet die standaard radio er erg gelikt uit!
Nee, zelf het ik het niet gedaan.
Toen ik een proefrit had gemaakt in mun huidige auto was ik opzich wel te spreken over het geluid (standaard bmw setje) goeie bass en hoge tonen enz, maar wilde toch iets beters hebben.

In de showroom stond nog een BMW E46 316 uit 1998 met standaard wieldopjes enz. :P en ben daar eens in gaan zitten, en verdomd waar; daar zat me toch een geluid in. :)

Dus toen heb ik gezegd dat ik dat setje in mijn auto wilde hebben.
Een Bose Sound System. met 5.1 :+, ook nog een Sub achterin.

Maar vraag me niet naar de types enzo hoor :) dat weet ik allemaal niet.

• Master__R
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 12:13:
[...]
Maarja, dat is mijn mening.
Gelukkig is een forum ook voor discussies en ik heb ook alleen mijn mening geplaatst. :P

In de faq staat ook dat je moet vermelden of en waar je al gezocht hebt als je een topic plaats toch?
Vandaar mijn reply.
En ff een dealer bellen duurt 5 minuten. Hier op een antwoord wachten duurt toch een stuk langer.

Maar das wel weer genoeg offtopic. :X

Verwijderd

Topicstarter
Master_R,

Voor jouw nachtrust. De search op GoT had niets opgeleverd. Misschien dat het bij BMW anders is, maar garages hebben over het algemeen verdomd weinig kaas gegeten van car audio en telefonie. Nogmaals, mijn hoop was hier ook iemand te vinden die het zelf al een keer had gedaan en dan bij voorkeur ook de Nokia set.

BMW leverd er ook eentje inclusief inbouw, maar die kost dik 600 euro incl inbouw. Als ik de boel los koop, kom ik op 195 euro. Mag ik dan om te proberen 400 euro in me zak te houden hier een topic plaatsen????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Jongens, beetje rustig aan. Ruzie is nergens voor nodig :*

Verwijderd

Topicstarter
Is ook geen ruzie....is een discusie:)

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 23:32

Beamer

Return of the legend

Conan schreef op 07 januari 2003 @ 13:24:

In mijn E46 M3 uit 1999 zat het in ieder geval wel, dan wel geen standaard BMW radio.....

Yep...zit erin...net ff gekeken in de auto van mun mamz..daar zit ie ook :)
Je haalt um er gemakkelijk uit met een schroevendraaier aan de zijkant.

Suc6 ;)
offtopic:
Dan heb je een hele AARDIGE job of een rijke pa :P .......Account manager dat is niet echt een job waarvan je een m3 rijdt, toch maar de pa dus :9 verschil moet er zijn :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Beamer op 07-01-2003 20:32 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 19:36
Volgens mij hebben de meeste radios tegenwoordig wel standaard iso stekker. Ging in mijn paps auto ook handsfree setje installen in de hoop op die iso stekker en daar zat ie ook in, auto is ook van rond 1998 volgens mij. VW overigens maar dat maakt volgens mij niet uit

Verwijderd

Het enige probleem is dat iso niet altijd iso is aan gesloten. Bij peugeot hebben ze bv de constante en geschakelde + omgedraaid. Opel heeft ook iets wat gedraaid zit. Maar ik denk inderdaad ook dat er wel een iso stekker in zit. Succes

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 10:53

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 22:00:
Het enige probleem is dat iso niet altijd iso is aan gesloten. Bij peugeot hebben ze bv de constante en geschakelde + omgedraaid. Opel heeft ook iets wat gedraaid zit. Maar ik denk inderdaad ook dat er wel een iso stekker in zit. Succes
Daar kun je verloopstekkers voor kopen bij de halfords dus hoeft ook geen probleem te zijn. Wel irritant dat ze dat gedaan hebben trouwens

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:54

Klippy

Still Game

1998 denk ik wel, maar is die radio niet geïntegreerd?
Anders haal hem er gewoon ff uit.

Trouwens ook al heb je geen ISO dan kan je gewoon bij Halfords of de dealer een verloopstekkertje halen hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 19:36
Hmmmm zooitje , en dan ook nog versloop stekkers?> ik was blij dat ik alles erin had gekregen zonder verloop stekkers zoen zat dat hok al vol met draden.
Maar succes ermee.

[ Voor 8% gewijzigd door martijnr17 op 09-01-2003 16:10 ]

Pagina: 1