[XPpro] BAD_POOL_CALLER tijdens upgrade van Win98

Pagina: 1
Acties:

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:41

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik heb al wel een aantal topics over dit onderwerp gevonden met de search, maar ik ben er nog niet echt wijzer van geworden. Ik zit met het probleem dat ik mijn Windows 98 wil upgraden naar Windows XP Professional. Setup loopt lekker vlotjes, totdat de PC vastslaat en ik een "BAD_POOL_CALLER"-error krijg. Ik kom er met geen mogelijkheid omheen. Ligt het misschien aan m'n PC?
-EpOx 8K3A+
-AMD Athlon 2000+ (niet OCed)
-512 MB PC2700 DDR RAM
-GeForce4 Ti4400 128 MB DDR RAM (Asus)
-Creatice SB Audigy
-Lite On DVD ROM-speler
-LG Flatron 795FT Plus monitor
-Sitecom netwerkkaartje (zo'n goedkoop 10/100Mbit ding)
En verder hangt er nog een HP940c printer en een USB ADSL-modem aan, maar die heb ik eruit liggen bij de installatie. O ja, tijdens de installatie zit ik ook niet verbonden met het netwerk.
Als ik me niet vergis krijg ik de foutmelding als WinXP bezig is met het installeren van "de onderdelen van het menu Start" (kan dat kloppen?).

Zijn er hier mensen die mij (liefst in begrijpelijk nederlands, ik ben nogal een n00b wat dit betreft) hiermee kunnen helpen? Dank u!!! :)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_czgw.asp

Staat onderin iets over als je een upgrade aan het uitvoeren bent, helaas wel in het Engels. Komt erop neer dat er misschien een programma\service of driver draait die niet compatible is met WinXP.

In Windows 98 eerst alle programma's beeindigen, vooral degene die in je systray staan. Daarna met CTRL+ALT+DEL even kijken of er nog iets op de achtergrond draait (moet je toch al wel wat meer kennis voor hebben....). En daarna de setup van XP pas starten.

Het zou ook je hardware kunnen zijn, heb je al op de Hardware Compatibility List gekeken? http://www.microsoft.com/hwdq/hcl/

[ Voor 39% gewijzigd door Mystery op 07-01-2003 11:40 . Reden: Oplossing aangedragen. ]

Battle.net tag

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Hmm, dat van die hardware. Bij het starten van setup krijg ik wel een aantal onderdelen te zien die nieuwe drivers nodig zouden moeten hebben. Maar... hoe kan ik nu ooit WinXP drivers installeren onder Win98? :?

• Mystery
Dan niet upgraden maar drivers downloaden, op diskette zetten en data backuppen. En daarna XP schoon installeren.

Battle.net tag

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Klopt het dat je WinXP schoon kunt installeren met \I386\winnt.exe? Want in dat geval gooi ik gewoon even m'n schijf leeg en doe ik het zo!

• Mystery
Neem dan winnt32.exe. Maar dat kan zeker.

Battle.net tag

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
installeer je met een orginele cd?

• Mystery
Autorun is ook een optie :)

Battle.net tag

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Sauron-XP schreef op 08 January 2003 @ 14:21:
installeer je met een orginele cd?
Ehhm, tsja, uhh... Niet helemaal origineel zullen we maar zeggen... :o (maar op een ander systeem deed die CD het perfect)
Pagina: 1