Toon posts:

[W2000] Server met PHP/Mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus van m'n http://www.e-smith.org server-software naar Windows 2000. Welke versie van Win2000 kan ik nu het beste nemen? Ik neem aan de 'server'-versie?

En als ik apache/mysql wil draaien, heb ik dan IIS ook nodig? of draait dit 'buiten' de IIS? Wat zijn de nadelen t.o.v. het draaien van PHP/Mysql in Win2000 ipv. onder Linux (redhat)?

En sessies-gebruik enzo? Dit is allemaal hetzelfde als onder Linux?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 10:59:
Ik wil dus van m'n http://www.e-smith.org server-software naar Windows 2000. Welke versie van Win2000 kan ik nu het beste nemen? Ik neem aan de 'server'-versie?
Ja server versie is er voor gemaakt en draait waarschijnlijk wat stabieler.
En als ik apache/mysql wil draaien, heb ik dan IIS ook nodig? of draait dit 'buiten' de IIS? Wat zijn de nadelen t.o.v. het draaien van PHP/Mysql in Win2000 ipv. onder Linux (redhat)?

En sessies-gebruik enzo? Dit is allemaal hetzelfde als onder Linux?
IIS is de internet server van MS, dus zowel http server en ftp server etc. Apache is ook webserver dus daarvoor hoef je geen IIS te draaien.

Een oordeel geven over nadelen tov van Linux kan ik niet geven. Ik heb zelf alleen op Win2k Advanced server een PHP mysql site gedraait. En dat draaide goed en stabiel.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn er ook verschillen tussen de werking van PHP/mysql?

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 12:33

KMK

Wel grappig dat je "samba" heet en het niet al wist ;)
Om even op je vraag terrug te komen.. er is een limiet voor het aantal concurent user connects naar de server geloof ik.. Ik weet alleen niet zeker of die geld voor services of voor de hele machine..

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Topicstarter
Aahhh. oke, maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik zat meer te denken aan die register_globals enzo. Maar nu ik het bedenk, die kan ik natuurlijk in de php.ini weer op 'on' zetten :)

Verwijderd

Ikzelf ben met volle tevredenheid van IIS overgestapt naar e-smith, omdat ik dit als uiterst stabiel en betrouwbaar ervaar. Mysql op de e-smith ondersteunt naar mijn weten nog geen transacties (kan wel zijn na update van mysql), dat is wel jammer. Verder zie ik daarvan geen nadelen, die ik bij de windows bak wel had (om de week rebooten, hele tour om apache veilig te configureren, mysql als nt service had het soms moeilijk) en bepaalde php functies zijn nu eenmaal gemakkelijker te gebruiken in een unix omgeving, waar er voor de windows versie workarounds zijn. Maar das mijn mening.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 14:17

Millennium

Bug free !!!

Win2000 Professional + Apache 1.3.26 + PHP 4.2.3 (MySQL lukte niet meer met 64MB geheugen) draait hier al 6 maanden stabiel. Zelfde bak draait ook nog Winroute Pro voor het delen van internet.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Millennium schreef op 07 januari 2003 @ 13:30:
Win2000 Professional + Apache 1.3.26 + PHP 4.2.3 (MySQL lukte niet meer met 64MB geheugen) draait hier al 6 maanden stabiel. Zelfde bak draait ook nog Winroute Pro voor het delen van internet.
Kijk, dát is goed nieuws! Maar waarom zet je er geen Win2000 server op? Zodat je door middel van die ingebouwde routering het internet kunt delen? Op die manier hoef je ook geen winroute pro meer te installeren, toch?

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
De enige relevante verschillen op webservergebied tussen Windows 2000 Server en Windows 2000 Professional zijn:

Dat je met "Prof" 10 gelijktijdige gebruikers kunt hebben in IIS en met "Server" een onbeperkt aantal.
Dat je met "Prof" 1 IP-adres per netwerkkaart kunt hebben en met "Server" een onbeperkt aantal.

Als je Apache met PHP wilt gebruiken zijn er weinig grote verschillen tussen Linux en Windows. Windows is niet hoofdlettergevoelig en Linux normaal gesproken wel, maar als je mod_rewrite gebruikte maakt dat ook niets uit.

Lees verder wel de readme.txt's van Apache en PHP.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Als reactie op Samba: Internet delen kan net zo goed met Windows 2000 Proffesional als met Windows 2000 Server, dus waarom een berg extra geld uitgeven?

Bovendien, als je Winroute Pro al draaiend hebt, waarom zou je dan aan een complete reinstal van je Windows beginnen?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar zit het standaard al in Windows 2000 PRO dan? Of zit hier dezelfde shit als bij Windows 98SE in?

Van Win2000 Server weet ik dat er NAT-routering enzo erin zit. En een DHCP-server. Dat soort dingen zitten toch niet in Win2000 PRO?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 18:59 . Reden: Aanvullende info ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus: 'routing and remote access' onder 'Administrative Tools'. Heeft Windows 2000 PRO dit ook?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Arnaud schreef op 07 januari 2003 @ 13:46:
Windows is niet hoofdlettergevoelig en Linux normaal gesproken wel
Windows 2000 net zo goed hoor...
Dat je met "Prof" 1 IP-adres per netwerkkaart kunt hebben en met "Server" een onbeperkt aantal.
Dat heb jij niet zelf getest ;)

Het kan namelijk wel degelijk :P
Overigens zijn het 10 connecties, niet 10 gebruikers (voor sharing en IIS).
1 gebruiker kan (en zal) meerdere connecties opzetten, dus het kan zijn dat je met IIS en 3 gebruikers actief op je IIS site al vol zit.

Gebruik je een andere webserver (Apache of Sambar bijv.) dan heb je dat nadeel iig niet.
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 00:45:
Ik bedoel dus: 'routing and remote access' onder 'Administrative Tools'. Heeft Windows 2000 PRO dit ook?
Jawel, maar dan een ietwat simpeler versie.
ICS maakt gebruik van NAT en heeft een ingebouwde DHCP server, het grootste nadeel is dat je vast zit aan de IP reeks die ICS configureert, terwijl je bij RRAS volledige vrijheid hebt met welke interne IP reeks je het wil gebruiken (zolang het een non-routable reeks is, zie NT faq).

De info die je vraagt is met een beetje zoekwerk hier en met Google ook te vinden.
Het zijn dan ook zowat de meest gestelde vragen (verschil win2k server <> pro) .

Verder nog één vriendelijk verzoek:

Er is een Edit-knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif, zou je die iets meer kunnen gebruiken? :)

[ Voor 105% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2003 01:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Er is een Edit-knop [afbeelding], zou je die iets meer kunnen gebruiken? :)
Nouja.. omdat ik één keer iest achter elkaar heb gezet? tsss... Maar bedankt voor je info, 'k ben d'r een stuk wijzer uit geworden! :)

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hmm ik zou juist op e-smith blijven draaien
voor e-smith zijn goede howtos ook voor het updaten/upgraden van je soft.
Developers toolkit installen, en met een beetje proberen en rpms downen kom je heel ver in het aanpassen van je e-smith bakkie.
(zelf draai ik ook e-smith 5.5, heb oa de kernel opnieuw gecompiled met sound support( heb er een mp3 jukebox op lopen met lcd output en afstandbediening input :) )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Pagina: 1