Toon posts:

[PRINTER]Wat is de best prijs/kwaliteit verhouding atm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een printer voor mijn vriendin. Ze print voor school redelijk wat (werkstukken, verslagen etc). Heb de search doorgezocht maar kon niet echt wat recents vinden mbt printer prijzen etc. Ook Tweakers.net had geen recente hardware reviews van printers.

Ik zoek dus een printer voor rond de 100 euro, die redelijk vlot print, en ook goede kwaliteit levert, waar de cartridges niet al te duur van zijn. Of dat nou een canon, lexmark of HP is maakt me niets uit.

Heeft iemand suggesties ?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zo en zo heb ik wel 1 opmerking, ga voor printers zonder vaste printkop. O.a. Epson heeft die en het nadeel is dat wanneer ze eenmaal vuil beginnen te worden, je eigenlijk een nieuwe printkop moet kopen en dat is een duur geintje.

Printkoppen die op de inktcartridge zitten vervang je dus iedere keer dat er een nieuw inktpatroon ingaat. Bijv. HP

Ennu wat anders, als ze veel gaat printen dan is een laserprinter toch wel voordeliger en sneller. Maarja, dat zal boven het budget komen zoals je al aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
tsja, wat is veel. Dat weet ze zelf ook niet helemaal denk ik. Mijn idee is dat een beetje inkjetprinter voldoende moet zijn voor de dingen die ze print. Ik heb wel een offerte aangevraagd voor een laserprinter, namelijk de HL 1230. Die kost me 275 euro incl. en die print met 1 toner 3500 pagina's. De toners kosten 60 euro p/s. Maar dan is het nog de vraag wanneer het break-even punt komt dat ie goekoper is als een inkjet printer. Als je in ogenschouw houd dat de levensduur van een printer ongeveer 4 jaar zal zijn.

Moeilijk..

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kijk eens naar een HP 3420, deze kost net iets onder de 100 euro en doet 10ppm.
Voor iedereen die zegt dat HP cartridges duur zijn: dat klopt, maar er zijn ook nog andere merken cartridges zoals Wecare :)

edit: die HL1230 kan goedkoper, bij Informatique issie bijvoorbeeld 222 euro :)
Overigens, voor werkstukken zal ze vast wel es een keer iets in kleur uit moeten printen, dan moet je dus wel voor een inkjet gaan, kleurenlasers zijn al helemaal niet te betalen.

[ Voor 48% gewijzigd door Timmert op 07-01-2003 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat nog ff wat blaadjes door te spitten en ik zag een aanbieding staan van een Lexmark colorjet Z54. die print 15 paginas per minuut en hij is in de aanbieding voor 89,95. Iemand hier ervaringen mee?

Btw de 3420 van HP is volgens mij inderdaad een goede printer ja..

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je zou natuurlijk ook voor een 2e hands laserprinter kunnen gaan kijken. Een standaard HP laserjet III(P) ofzo. Die moeten voor 100 euro toch echt wel te vinden zijn. Je loopt natuurlijk wel wat risico met 2e hands kopen, maarja. En de kwaliteit van die dingen is over het algemeen nog steeds erg goed hoor. Zeker als je dan ook nog eens een toner 2e hands kan vinden ben je lekker goedkoop uit.

Ik ben dus student, en heb al vanaf het begin een laserprinter gehad, en je wilt niet weten hoe makkelijk dat is :)

Succes ermee :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:40
Ik heb laatst voor m'n moeder een Epson C42 gekocht (dat is een usb printer).
Leuk printertje, zowel wat uiterlijk als wat prijs betreft. Volgens mij was 'ie rond de zestig euro.
De afdrukken in kleur en zwart zijn perfect op gewoon papier. Op fotopapier heb ik geen afdruk gezien.
De kop wordt dan wel niet vervangen zoals bij HP gebeurt, maar de prijs van de (originele) cartridges zijn daar dan ook naar. Op korte termijn zijn er voor dit type ook wecare cartridges beschikbaar. Mocht over drie jaar de kop versleten oid zijn dan koop je een nieuwe printer die aan de wensen van het moment voldoet. (je vriendin blijft geen werkstukken voor school maken)

(Ik heb hier al vier jaar een Epson staan en hij werkt nog perfect, dus ik vraag me af of het werkelijk nodig is de kop iedere keer te vervangen) )

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ligt er ook aan hoe vaak je print natuurlijk, bij een epson cartidge droogt de inkt makkelijker in heb ik het idee, bij HP lijkt me dat minder snel te gebeuren omdat het daar een afgesloten systeem is (die cartridge)

Dus als je weinig print/ lange tijd er tussen hebt zitten, kan je beter een HP of Lexmark nemen. Da's mijn idee, als het niet klopt hoor ik het wel

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• bobsnl
  • Laatst online: 26-06 09:56
Timmert schreef op 07 January 2003 @ 11:08:
Kijk eens naar een HP 3420, deze kost net iets onder de 100 euro en doet 10ppm.
Voor iedereen die zegt dat HP cartridges duur zijn: dat klopt, maar er zijn ook nog andere merken cartridges zoals Wecare :)
En nu noem je net de printer die je NIET moet kopen als je veel verslagen print. De 3420 is een instapprinter met een lage kostprijs en een relatief hoge prijs per pagina. Geef a.u.b. iets meer uit en koop de HP 3820. Die is namelijk veel goedkoper in gebruik en heeft standaard al meer inkt bijgeleverd.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10
Samsung heeft ook hele goedkope Laserprinters, de ML1210 . Zijn ook heel mooi geprijst (pricewatch goedkoopst EURO 169)

De toner is ook niet duur, en hij drukt mooi af. Op school kun je meestal ook alleen in zwart-wit afdrukken, dus kleur lijkt mij niet noodzakelijk...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
bobsnl schreef op 07 januari 2003 @ 13:51:
[...]

En nu noem je net de printer die je NIET moet kopen als je veel verslagen print. De 3420 is een instapprinter met een lage kostprijs en een relatief hoge prijs per pagina. Geef a.u.b. iets meer uit en koop de HP 3820. Die is namelijk veel goedkoper in gebruik en heeft standaard al meer inkt bijgeleverd.
Iemand meer ervaringen mbt de HP 3820 ?

Enne die samsung laserprinter gaat gewoon boven budget, het moet wel leuk blijven..

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

miles schreef op 07 januari 2003 @ 13:38:

(Ik heb hier al vier jaar een Epson staan en hij werkt nog perfect, dus ik vraag me af of het werkelijk nodig is de kop iedere keer te vervangen) )
Nee, in principe hoeft dat ook niet. Alleen heb ik spijtig genoeg de ervaring dat je kan doodvallen als je een printer van (toen nog) meer dan 700 gulden heb gekocht en na 1 1/2 jaar de printkop verrot is.
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 14:46:
[...]

Enne die samsung laserprinter gaat gewoon boven budget, het moet wel leuk blijven..
Toevallig heb ik de ML 1210 op de HCC dagen voor ik geloof een 99 euro gezien. Dus het kan wel degelijk goedkoper!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

bobsnl schreef op 07 January 2003 @ 13:51:
[...]

Omdat de 3820 (waar ik overigens prima ervaringen mee heb) boven de €100 was heb ik deze niet genoemd...

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
miles schreef op 07 January 2003 @ 13:38:
Ik heb laatst voor m'n moeder een Epson C42 gekocht (dat is een usb printer).
Leuk printertje, zowel wat uiterlijk als wat prijs betreft. Volgens mij was 'ie rond de zestig euro.
De afdrukken in kleur en zwart zijn perfect op gewoon papier. Op fotopapier heb ik geen afdruk gezien.
De kop wordt dan wel niet vervangen zoals bij HP gebeurt, maar de prijs van de (originele) cartridges zijn daar dan ook naar. Op korte termijn zijn er voor dit type ook wecare cartridges beschikbaar. Mocht over drie jaar de kop versleten oid zijn dan koop je een nieuwe printer die aan de wensen van het moment voldoet. (je vriendin blijft geen werkstukken voor school maken)

Van wecare zijn er al cartridges voor deze printer. En die werken perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom word er bijv. op de site van Funprice gezegd over de hp 3820 dat je er ongeveer 1000 paginas per maand mee moet afdrukken? wat is dat voor een bullshit ?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

omdat dat de aanbeveling van HP is:
http://www.hp-expo.com/nl/dut/products/inkjet/c8952a.html

bij hoger gebruik zal ie (te snel) slijten? leuk printertje overigens. en af en toe een kleurtje hier en daar kan tenminste nog. das met die brother niet.
Die cartridges zijn overigens rond de 35 € toch? ik had begrepen dat ze wel zuiniger waren dan die van de vorige serie (er zit ook minder in)

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

heb laast een 2de hands hp 4 laserprinter gekocht met nieuwe toner cardige in doos voor 100 euro op de pc dump dag .
heb al meer dan 1000 velletjes geprint :)
en dat te bedenken dat een toner cardige al meer dan 100 euro kost :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 21:58 ]

• bobsnl
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:46:
[...]
Iemand meer ervaringen mbt de HP 3820 ?
Ik verkoop ze behoorlijk (ca 5 tot 10 per week en ik werk maar 11 uur per week ;)). Ik heb er eigenlijk nog nooit klachten over gehoorlijk en ook niet over zijn voorganger(s) te weten de HP 920 en 940. Zelf heb ik de HP 970 cxi en deze bevalt al jaren uitstekend.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• miles
Ik blijf erbij dat als je cartridges van 35 euro moet kopen je beter een printer van 60 euro met een beetje leuker uiterlijk (ook al is dat misschien niet zo heel belangrijk) kunt kopen en dan (veel) minder voor de inkt betaald. Maarja, that's me.

• bobsnl
miles schreef op 08 januari 2003 @ 17:24:
Ik blijf erbij dat als je cartridges van 35 euro moet kopen je beter een printer van 60 euro met een beetje leuker uiterlijk (ook al is dat misschien niet zo heel belangrijk) kunt kopen en dan (veel) minder voor de inkt betaald. Maarja, that's me.
Prijs moet je niet per cartridge zien maar per ml of per pagina. Zo is Canon ook veel goedekoper met cartridges maar zitten er amper iets in ;)

• miles
Daar heb je gelijk in, maar in een hp cartridge zit niet 2x zoveel ml. als in een Epson cartridge....... En zoals eerder hier ook al werd opgemerkt, als er niet zo veel inkt in zit is de kans op uitdrogen ook kleiner.

• bobsnl
miles schreef op 08 januari 2003 @ 22:30:
Daar heb je gelijk in, maar in een hp cartridge zit niet 2x zoveel ml. als in een Epson cartridge....... En zoals eerder hier ook al werd opgemerkt, als er niet zo veel inkt in zit is de kans op uitdrogen ook kleiner.
We hebben het hier over iemand die behoorlijk veel print, dus ik heb het idd dat ze niet zo bang hoeft te zijn voor uitdrogen hoor :*)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

op http://www.tomshardware.com/ staan wel een paar grote roundups van printers die de moeite waard zijn te bekijken..
http://www.tomshardware.com/consumer/20021223/index.html
http://www.tomshardware.com/consumer/20011212/index.html
http://www.tomshardware.com/consumer/index.html (hier staan nog wat losse printers getest)

ik heb zelf een Canon S300 voor 76 euro gekocht (aanbieding bij dixons), hij is snel (zelfde techniek als de s500 en s600) en de cartridges zijn goedkoop (zwart 10 euro, kleur 18 euro), nadeel is dat er niet zoveel in zit, maar het blijft goedkoper dan de concurrentie.
Bij Canon zit de printkop dus niet geintegreerd in de cartridges, waardoor die niet zo duur zijn als die van Lexmark/HP. In de tests van Tomshardware kun je ook een prijs per print vinden, waarin dus ook de aanschafkosten van de cartridges meegerkend worden;
http://www.tomshardware.c...11212/images/image002.gif (als hij niet werkt als link, ff copy/pasten ... tomshardware houdt niet zo van externe links :))
Er is nu ook de Canon i320, nieuw model van rond de 100 euro, maar die echt lelijk, en er zit minder geheugen op dan bij de s300.

edit;
ff n quootje, let wel op dat het 2e artikel van december 2001 is... (de andere van december 2002)
Note that Canon and Epson have different responses to the issue of heads. When failure occurs (head completely blocked, damaged, etc.) the heads can always be changed. With Canon, all you have to do is buy a new one and install it yourself, which takes 5 seconds. With Epson, you have to send your device back to the factory for repairs. This can cost you quite a bit.

Another feature shared by Canon and Epson printers: they are much faster than HP and Lexmark.

[ Voor 21% gewijzigd door schaduw op 09-01-2003 17:30 ]

Verwijderd

Prijs/kwaliteit de HP Deskjet 5550, alles eronder zuigt, erboven wordt duurder.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ach, nu ik toch bezig ben;

The i550: Canon Hits 4800 dpi
http://www.tomshardware.com/consumer/20021108/index.html

Lexmark Z65: The New Speed Freak!
http://www.tomshardware.com/consumer/20020620/index.html

HP DeskJet 5550, The Star Of The New Season
http://www.tomshardware.com/consumer/20020906/index.html

Canon S520 and S750, the Alternatives to HP
http://www.tomshardware.com/consumer/20020926/index.html

Canon Photo Printers: S900 and S9000
http://www.tomshardware.com/consumer/20020307/index.html

Verwijderd

Ik heb nog wel een leuk en perfect werkend kyocera fs1500 (laserprinter) voor die prijs voor jou staan, er zit zelfs nog een extra ladebak bij, mocht je interesse hebben. Als je veel moet printen en het hoeft niet in kleur te zijn, is een laserprinter in ieder geval de goedkoopste oplossing. Waarschijnlijk heb ik er zelfs nog een volle toner bij, ik weet het alleen niet zeker, zo ja dan krijg je die er natuurlijk gewoon erbij (zonder extra kosten)

Verwijderd

Ik zou in ieder geval NIET voor de lexmark gaan, dit in verband met de absurd hoge prijzen voor cartridges en bovendien zijn ze nog slecht aan te komen ook, kies dan voor canon of epson, die zijn zeer gunstig in prijs/kwaliteit verhouding. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de epson printers vanwege een superieure fotokwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. iedereen bedankt voor de tips / moeite. Maar ik heb vanmiddag een HP 3820 gekocht..

Specs zien er leuk uit, nu maar es kijken of ie ook zo fijn print... Snap alleen de papierinvoer niet :O
Gare HP's ook..
Pagina: 1