Ik heb dus Gentoo1.4_rc2 geinstalleerd met optimalisatie voor Pentium3.
Ik heb de normale installatie gedaan en dan via GRP heb ik XFree, Gnome en Mozilla geinstalleerd.
Hierna heb ik nog een update van world uitgevoerd (waarbij jammer genoeg een deel van XFree vernieuwd was)
Als ik dan na configuratie van XF86Config 'startx' deed kreeg ik een enorm lelijke window-manager.
Dus na even te zoek bleek dat sawfish niet geinstalleerd was, dus deed ik een emerge van sawfish met daarna 'export WINDOW_MANAGER='/usr/bin/sawfish'
Met als gevolg dat ik nu een mooi grijs scherm krijg met een kruis als cursor (dat wel goed beweegt)
Ik krijg dus ook geen scherm van wat Gnome allemaal opstart.
Ik heb in mijn rc.conf al Xsession= Gnome veranderd naar Xsession=gnome-session en sawfish
Ik dacht het probleem ligt misschien bij de GRP van Gnome.
Dus ik 'emerge -up gnome'
Blijkt dat er een hele lijst nieuw moet bijkomen en een deel moet een update krijgen.
Ik begon vannacht dan maar met 'emerge -u gnome'
Maar blijkbaar blijft hij hangen bij 'app-text/docbook-sgml-utlis'.
de volgende foutmelding verschijnt (overgeschreven):
Wie kan mij helpen?
een remerge zou ik liefst als laatste optie uitproberen
Ik heb de normale installatie gedaan en dan via GRP heb ik XFree, Gnome en Mozilla geinstalleerd.
Hierna heb ik nog een update van world uitgevoerd (waarbij jammer genoeg een deel van XFree vernieuwd was)
Als ik dan na configuratie van XF86Config 'startx' deed kreeg ik een enorm lelijke window-manager.
Dus na even te zoek bleek dat sawfish niet geinstalleerd was, dus deed ik een emerge van sawfish met daarna 'export WINDOW_MANAGER='/usr/bin/sawfish'
Met als gevolg dat ik nu een mooi grijs scherm krijg met een kruis als cursor (dat wel goed beweegt)
Ik krijg dus ook geen scherm van wat Gnome allemaal opstart.
Ik heb in mijn rc.conf al Xsession= Gnome veranderd naar Xsession=gnome-session en sawfish
Ik dacht het probleem ligt misschien bij de GRP van Gnome.
Dus ik 'emerge -up gnome'
Blijkt dat er een hele lijst nieuw moet bijkomen en een deel moet een update krijgen.
Ik begon vannacht dan maar met 'emerge -u gnome'
Maar blijkbaar blijft hij hangen bij 'app-text/docbook-sgml-utlis'.
de volgende foutmelding verschijnt (overgeschreven):
indien nodig kan ik wel mijn XF86Config bestand plaatsenjade: I : maximum number of errors (200) reached; change with -E option
make[2]: *** [apihtml] Error 1
make[2]: leaving directory
make[1]: *** [all-recursive] Error1
make[1]: leaving directory
make:***
!!! Error app-text/docbook-sgml-utlis-0.6.11-r2 failed
!!! function src-comlpile, line 32, exitcode 2
!!! (no error message)
Wie kan mij helpen?
een remerge zou ik liefst als laatste optie uitproberen
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,