Toon posts:

[perl] controleren database connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een scriptje in perl geschreven die uit een lijst alle database SID haalt en daarmee een connectie maakt EN een script uitvoert. Connectie wordt gemaakt via het "sqlplusw userid/passw@$sid @script" commando. Nu komt het alleen weleens voor dat een SID niet goed is of niet bereikbaar. Dan komt er een foutmelding (SID niet gevonden of time-out in de verbinding oid) en een nieuw login schermpje. Op zich is drukken op annuleren voldoende en dan loopt het script wel verder, maar stel dat ik er geen uur bij wil zitten, wat dan? :) Kortom, valt dit dmv een soort van foutafhandeling te vermijden, dat bij een connectie fout het script vanzelf verder gaat? thnx

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik snap 'm niet... Je krijgt een foutmelding, maar de fout wordt niet afgehandeld ofzo :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
als je sqlplusw start krijg je een aanmeldmenu. Als je met sqlplusw de aanmeldgegevens meestuurt dan meld je je aan. Achter je inloggegevens kun je ook een script meegeven dat gerund wordt op het moment dat je ingelogd bent. Echter, soms werkt de login niet. Dan krijg je wederom het inlogscherm te zien. De melding in sql is dan bv time-out of SID niet gevonden. Dmv annuleren van het aanmeldscherm zorgt er voor dat het perl script verder gaat. Maar ik wil dat het perl script automatisch verdergaat op het moment dat inloggen niet lukt.

Verwijderd

Is er een reden waarom je geen DBI gebruikt om een connectie te maken met je (volgens mij oracle) database. Als je DBI gebruikt kun je een mislukte connectie namelijk gelijk ondervangen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even googlen met perl en dbi en vertel je daarna waarom ik het ga gebruiken :) thnx!