Toon posts:

Web Based Linux Console

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iets waarmee je netzoals in telnet in een linux box kan inloggen maar dan via een webbrowser, op school blokken ze namelijk telnet port :(

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 18:59
webmin?

Verwijderd

Bij webmin zit inderdaad een Java SSH client, je moet ff op de site kijken welke dat is. Vervolgens kun je die op je eigen webserver laten draaien. Maareh, kun je kunt natuurlijk ook OpenSSH gebruiken en putty, alleen dan moet die poort natuurlijk ook wel open staan. Telnet is niet echt veilig, de hele wereld kan dan meekijken ;)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Die SSH client in Webmin draait dus 'client-side' dus daar schiet je nog niets mee op als ze die poort hebben geblockt. Laten ze niet bijvoorbeeld poort 8080 wel door? Dan zou je gewoon je SSH server op die poort kunnen laten draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Ze laten alleen port 80 dus door..
Wat ik wel zou kunnen doen is thuis telnet op port 80 laten draaien.
pc aanlaten staan en op school via telnet , weer in mijn pc snuffelen..
maarja dan kan ik dus alleen maar naar mn eigen pc en niet naar andere telnet servers.

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 10:44:
Ze laten alleen port 80 dus door..
Wat ik wel zou kunnen doen is thuis telnet op port 80 laten draaien.
pc aanlaten staan en op school via telnet , weer in mijn pc snuffelen..
maarja dan kan ik dus alleen maar naar mn eigen pc en niet naar andere telnet servers.
sshd op port 80 laten luisteren... of telnet maar goed die discussie zullen we maar niet voeren... Dan kan je toch gewoon van je shell naar andere servers telnetten?

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
ja, dat je je eigen server thuis als een soort proxy gebruikt, om dan weer naar andere servers te Telnetten/SSH'en

Verwijderd

Topicstarter
aj-san schreef op 07 januari 2003 @ 10:51:
[...]

sshd op port 80 laten luisteren... of telnet maar goed die discussie zullen we maar niet voeren... Dan kan je toch gewoon van je shell naar andere servers telnetten?
Zou ik wel willen maar jammergenoeg kan ik hier op school alleen maar internetten( port 80 dus )
verder niet telnetten

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

http://shellinabox.com/ <- java applet om via een browser je systeem te benaderen, wordt helaas niet verder ontwikkeld
http://www.agroman.net/corkscrew/ <- ssh tunnelen over een http proxy

Verder zijn er nog tientallen andere tunnel-tools, zie hier en hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Niek op 07-01-2003 11:05 . Reden: URL-vriendelijker gemaakt ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Toch gaat dit over het omzeilen van beveiligingen gezet door de beheerder van het netwerk. Je hebt inmiddels al wel een aantal oplossingen aangereikt gekregen.

Dit mag je verder zelf uitzoeken.

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.