Toon posts:

Logfile Analyzer

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die geïnteresseerd is: Ik heb de eerste versie van mijn logfile analyzer "GrazeStats" hier voor download beschikbaar gesteld.
Een greep uit de readme:

=============================================
Features:
GrazeStats is a program that analyses logfiles generated by Distributed.net Client
software. It searches the files for useful data and displays that in such a manner
that you can instantly see how your cows are doing. GrazeStats can handle multiple
logfiles per cow and is able to display the data in various ways:
* Current Stats - What's the current status of your herd.
* View per Day - See what's happend on a specific day
* View per Cow - See the performance of a single cow through history
* View per Stat - See the numbers of a single statistic in a Cow - Date matrix

Statistics shown include:
* Current Status of a cow (Active/Paused/Stopped/whatever)
* Number of workunits flushed/retreived from Remote file or KeyServer
* Time of last flush
* Contents of In/Out Buffer
* Workunits completed
* Time the cow was last active
* Estimated Time of Completion (ETC) (based on the In-Buffer contents)
* Last/Min/Max/Average KeyRate
=============================================

Verwijderd

Hmmm... gaat lekker krijg al meteen een Run Time error 13 als ik op Analyze klik.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Tuur: dat zuigt wel heel erg natuurlijk :(
Ik zit nu op icq, ken je een van je logfiles ff overgooien?
Welke versie van de client gebruik je eigelijk? Ik heb alleen maar kunnen testen met v2.8007.458b voor win32.

Verwijderd

Misschien kan je er ook een functie in bouwen om de logfiles van een keyproxy te analyseren. Lijkt me wel handig zoeen programmatje.

Verwijderd

Topicstarter
stuur maar een logfile op, ik wil wel ff kijken...

• Duffels
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-04-2019
Zodra ik op analyze druk krijg ik run time error 6 / overflow

Verwijderd

mmmmmmmm Lijkt me leuk, maar waar staat die log file dan gewoon in je dir waar oook dnetc staat en werkt het ook onder BEos? zal wel niet dat moet natuurlijk ook Iedereen heeft nu Beos tegenwordig

Verwijderd

Topicstarter
Je moet natuurlijk wel eerst de logging optie aanzetten via configuration|optie 4|optie 2 ;)

Verwijderd

Tja ik weet nu hoe dat heb ik gedaan striper en. IK heb eerst een error gekregen maar dat kwam om dat mijn log rotate (weekly) en daar was ie nog niet op ingesteld dan krijg je naanmelijk die error van overflow :( Dit heb ik inmiddels op gelost maar nu doet hij het nog steeds niet ik krijg helemaal geen gegevens van mij log file hoe kan dat?
ik zal het wel ff naar je toe mailen

Verwijderd

Topicstarter
Overflow errors was een bugje, error 13 komt waarschijnlijk door de wildcard. Hij probeert dan een file te openen die geen logfile is ofzo...beter dus je logfiles in een aparte dir zetten...
Haal hier de bugfix op (73 k). Uitpakken in je grazestats dir en overschrijven die handel ;)

Verwijderd

Nou Striper het werkt perfekt hoor. Eerst wat problemen maar geloof dat we nu wel alles een beetje hebben opgelost.NU nog kijken of ie ook met de log file van Beos om kan gaan

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:10
Run-Time Error 5
Invaled Procure Call or Argument ...

I think therefor I am ... I think

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb unlimited logging aanstaan, heb dus een mooi groot logfiletje ban een paar mb, maar als ik em wil analysen krijg ik runtime error 13: type mismatch.....

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Chakotay denk dat het weinig uit maakt hoe groot je log file is, die van mij was 12 kb en kreeg de zelfde error. Ben al met Striper in overleg hoe dit op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Tuur had ook last van die error 13, ik heb van hem zijn logfile gehad, maar die kreeg ik hier perfect geanalyseerd, dus waarschijnlijk ligt het niet aan de logfile zelf. Het beste is om je logfile eens in een lege dir te zetten en het dan nog eens te proberen. Als het dan nog fout gaat, moeten we verder praten...
Die runtime error 5 is weer nieuw voor mij, maar zou dezelfde oorzaak kunnen hebben. Kortom: stuur je logfiles (niet al te groot plz) naar <a href="mailto:b.luijten@usa.net">dit adres</a>. Ik doe me best

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Heb ook probs. Mailtje is onderweg met details.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx tuinhark, ik heb de echte bug te pakken!
Ik was er even niet vanuit gegaan dat de ETC meer dan 10 dagen zou kunnen zijn ;)
Fixje kan je hier ophalen... (73 kb wederom)

• Duffels
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-04-2019
werkt tot nu toe perfect met die fix!! :)

Verwijderd

:( :( En bij mij nog steeds niet!
Ga het vandaag eens op een NT bak proberen.. *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Tuur, je moet me toch maar een keer die logfile van je sturen hoor, want met degene die ik hier heb, zijn er absoluut geen problemen.
Ik ben trouwens nog wat andere eigenaardigheidjes tegengekomen: als je je decimale teken hebt ingesteld op "," (komma dus), zijn de getoonde keyrates een faktortje 100 te groot ofzo.., ga ik oplossen.
Bovendien laat ie niet altijd de waarden in de kolom Completed zien in de Current Status mode, waarom is mij nog een raadsel, maar ik ga het uitzoeken.

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:10
Ook met die twee fixen krijg ik no steeds de boven genoemde Error 5 ...

I think therefor I am ... I think

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Hij werkt nu goed! Yeah! B)

Suggestie: worden de stats ook automatisch geupdate? Of moet ik wel steeds op "Analyze" drukken? Optie voor om de zoveel tijd auto analyze inbouwen? :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

striper:
Misschien iets om op dnet en dpc.tweakers.org te zetten?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Sniper heb je mijn log file al ontvangen adner stuurik hem nog wel een keer op. Ging geloof ik wat fout met het mailtje sturen

Verwijderd

Topicstarter
Tuinhark: Komt erin (ik had dat idee zelf ook al gehad, maar ik wilde het als eerste versie niet te ingewikkeld maken)
PcDealer: Ben ik zeker van plan, maar ik wil eerst alle bigs eruit hebben, of in ieder geval de meeste ;)
Ik heb trouwens inmiddels de bugs die ik vanmiddag noemde, gevonden en opgelost :B
Ik wil even wachten met een nieuwe versie, want ik heb nog wat probleempjes binnengekregen die ik gelijk mee wil nemen...
Ik hou jullie posted.
===========
Nou, dat was simpeler dan ik dacht, die error 5 van ordilogicus werd veroorzaakt door zijn iets oudere RC5DES client. Met een klein tweakje kon die ook vrolijk geanalyseerd worden ;)
Dus hier issie: versie 1.0.3
Ik wil jullie nog allemaal ff bedanken voor de feedback... Op naar versie 1.1!

Verwijderd

YES!!!!! Versie 1.03 werkt!! :) :) :)
Tnx Striper!!

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Wow... zelfs M$ brengt nog minder updates uit in zo'n tijdsbestek. :+

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Heb weer een sugestie (naast het auto-re-analyze :+):

Hij geeft aan wanneer de last flush was, maar niet wanneer de last fetch was. Dat wisselt bij mij HEEL erg. Soms fetch ik tijden lang alleen maar en soms (aanstonds >:)) flush ik alleen maar. :)

Maar striper... Keep up the good work! Zo zie je maar weer dat je toch hele coole fabrikaatjes kunt maken met VB! :D

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Striper,

ten eerste mijn complimenten, geweldig programma.

ten tweede een suggestie:
Is het niet mogelijk om een soort grafiekje in te bouwen. Dit is wel handig voor degene met de grote logfiles.

De win32GUI client van d.net heeft ook zoiets gehad.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ff de huidige status: Ik ben inmiddels bezig met versie 1.1.0. De timer funktie zit er al in, een kolommetje erbij met de laatste fetch moet niet al te moeilijk zijn. Dat grafiekje is iets meer werk, maar moet ook te doen zijn....
Ik zat zelf nog te denken aan een Totalen view, wat vooral handig is met meerdere koeien. Er was ook nog iemand met een verzoek om keyproxy logfiles te kunnen lezen.
Nou ja, ik laat het jullie wel weer weten als er weer een update af te halen valt. In de tussentijd blijf ik open voor suggesties.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

:D Ja hij doet het inderdaad, mooi proggy.
Ik ga ff spelen :)

Bedankt :)

Dat zijn alweer 3 smileys, vooruit nog één :)

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1