Toon posts:

[xp] computer laten opstarten op bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een programmatje (of instellingen) waarbij de computer uit zich zelf aangaat op een bepaalde tijd.
Nu is het zo dat ik op de aan / uit knop moet drukken en dat hij dan aangaat. Uiteraard kan ik wel een tijdklok tussen de computer en het lichtnet in zetten maar daardoor gaat hij nog niet aan als er stroom op de pc komt.
Is het mogelijk dit automatisch te laten doen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Als het goed is staat deze optie in de bios.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
via bios soms, moet je kijken bij power management
een programma heeft geen zin, want windows draait dan niet hè? 8)7

Verwijderd

Taskmananger :?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja das waar, had ik kunnen weten :s
Ik zal eens kijken bij het powermanagement. Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In XP heb je standaard in je installatie het progje shutdown.exe
Schedule maar in taskmanager.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op 07 januari 2003 @ 09:40:
In XP heb je standaard in je installatie het progje shutdown.exe
Schedule maar in taskmanager.
Ik denk niet dat dat programma'tje gaat werken als de stroom er af is ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

(1) shutdown.exe zet de computer uit (eventueel op geregelde tijden), dus dat helpt hier weinig ;)
(2) ( A ) in je bios staat idd onder power management wrsch. een instelling die de PC op een bepaald tijdstip kan laten aanspringen. Heb je dit niet en/of wil je van een tijdklok gebruik maken,
(2) ( B ) ga in je bios op zoek naar de instelling "what to do after power failure" (zal wel anders heten, maar daar komt het op neer) en zet dat de computer na een power failure moet herstarten. Dan kan je 'm met een tijdklok aanzetten en heb je wat meer mogelijkheden dan met 2A - als je tijdklok wat meer mogelijkheden heeft, tenminste :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Rataplan says it all: je komt inderdaad op instellingen in je BIOS.
als je geen ouder/broer/zus/hond hebt die aardig cq. slim genoeg is om 's morgens je PC voor je aan te zetten :+

Het heeft dan ook niets met je OS te maken, je PC kan het op dat moment weinig schelen of DOS6, Linux of WinXP geinstalleerd is. Dus het hoort niet thuis in Windows Operated Systems maar bij de buren van Hardware.

Maar aangezien het wel duidelijk is wat je moet doen (boekje van mobo doorbladeren voor BIOSinstellingen), lijkt me hier wel een slotje op kunnen ipv. een verplaatsing die kant op te doen.

Succes ermee :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.