[ms proxy server 2.0]site blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik draai hier een NT4 server met oa microsoft proxy 2.0... en met proxy servers heb ik nou nog niet zoveel ervaring.

Ik probeer er namelijk achter te komen hoe ik de proxy bepaalde sites laat tegenhouden. "Content ratings" heb ik aal gezet op de strengste norm... maar dat haalt niet veel uit alle pron site skomen nog zo binnenrollen.

Kan ik in MSP ook specifiek adressen blokken zoals dat bv in IE ook kan? Of zijn er meschien aparte tooltjes waarmee ik sites kan gaan filteren?

thanx,

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
BTW het gaat om een SBS server kweet niet of dat nog wat uitmaakt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

Duinkonijn

Huh?

kick

zit met het zelfde probleem
ik heb wel uit gevonden hoe ik sites op ip blokkeer.
alleen nu zit ik met 1 domein die met meerdere ip adressen werkt.
en die kan ik niet opsporen.
dus wil ik nu dat complete domein blokkeren.

alleen dit krijg ik niet voor elkaar

iemand een oplossing?

heb ook al gekeken naar http://www.microsoft.com/...reskit/part7/sbrk0736.asp maar wordt er niet veel wijzer uit.

tevens wil ik graag de error pagina aanpassen die gebruikers krijgen als ze geblokkeerde pagina`s bezoeken. weet iemand hoe dat moet
heb de harde schijf al door zocht maar kon niks vinden

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MS Proxy 2.0 kan wel sites blokkeren, als je er echt niet uitkomt moet je het maar zeggen dan ga ik wel even zoeken, maar volgens mij is het bijna hetzelfde als ip's blokkeren een van de nadelen is dat er een limiet aan vast zit omdat alles in 1 registry key wordt opgeslagen. Een ander groot nadeel is dat je alleen complete urls kan blokkeren en geen expressions.

Waardoor het dus niet loont om van www.squidguard.org een blocklist te downloaden want deze past niet in ms proxy 2.0. Een van de redenen waarom ik er een 486 tussen heb gegooid met linux / squid. En gewoon een filter op je logfiles gooien dat je alle url's gemaild wil hebben die voldoen aan bepaalde woorden. Dan kan je deze urls altijd nog in je blockfilter gooien ( Wat ik dus dagelijks doe, in het begin kreeg ik zo'n 10 urls per dag maar na verfijningen en blockades krijg ik nu nog maar ong. 2 emails per week met daarin 2 urls om te gaan blokkeren als ik er zin in heb )

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

Duinkonijn

Huh?

Gomez12 schreef op 22 januari 2004 @ 22:52:
MS Proxy 2.0 kan wel sites blokkeren, als je er echt niet uitkomt moet je het maar zeggen dan ga ik wel even zoeken, maar volgens mij is het bijna hetzelfde als ip's blokkeren een van de nadelen is dat er een limiet aan vast zit omdat alles in 1 registry key wordt opgeslagen. Een ander groot nadeel is dat je alleen complete urls kan blokkeren en geen expressions.

Waardoor het dus niet loont om van www.squidguard.org een blocklist te downloaden want deze past niet in ms proxy 2.0. Een van de redenen waarom ik er een 486 tussen heb gegooid met linux / squid. En gewoon een filter op je logfiles gooien dat je alle url's gemaild wil hebben die voldoen aan bepaalde woorden. Dan kan je deze urls altijd nog in je blockfilter gooien ( Wat ik dus dagelijks doe, in het begin kreeg ik zo'n 10 urls per dag maar na verfijningen en blockades krijg ik nu nog maar ong. 2 emails per week met daarin 2 urls om te gaan blokkeren als ik er zin in heb )
mja wil eigelijk een eenvoudige oplossing...
diepgravend heeft geen zin vanwege dat we binnen 2 maanden over gaan op
2k3/ isa. zit alleen te twijvelen om de proxy nu al over te zetten vanwege
dat norton af en toe niet genoeg kracht heb om te scannen.

tis een celeron 300 die 300 gebruikers moet dienen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?