Zo laten of compleet nieuw?

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb nu een aantal uur op dit stukje forum gesleten en zit nu over mijn eigen geluidssetje na te denken. :?
Ik ben best wel een film fanaat ook al kijk ik niet zo heel vaak naar films. Maar ik kan gebruik maken van een beamer van het werk van mijn pa. Dit is niet zo'n probleem.
We gebruiken alleen voor het kijken van films nog steeds mijn Mini HiFi set van AIWA (NSX-BL46).=2x 100w

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.fikse/nsx.jpg

Ik vind dit opzich nog wel aardig klinken maar je hebt bijna geen effecten.
Nu is er nog een mogelijkheid om er surround boxen aan te hangen.

Mijn vraag is dus eigelijk kan ik beter voor de surround boxen gaan of voor iets heel nieuws met allemaal losse onderdelen? En zal er dan een duidelijk merkbaar verschil zijn? Mijn budget is niet zo heel hoog maar het mag ook wel in de loop van de tijd gebeuren!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vaak wat je zelf wilt, kijk je veel divx/svcd is er weinig ECHTE surround (AC3 daargelaten), gaat et puur om het geluid om je heen (split je boxdraad, 2 erbij, tada.. zelfde).

Ik zou toch rondkijken voor een goed beginner surround reciever, begin met simpele boxen, breid uit met echte center/back/front speakers. mooiste op die manier, je hoort het steeds beter worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

goedkoop = paar oude speakers opzoeken en die eraan knopen als surround speakers

beter = nieuwe kopen want dat ga je zeker weten merken. Met een setje goede speakers aan een goede versterker zal je meer laag, midden en hoog horen dan wat je nu naar je oren gooit.

Wat je ook kan doen is een 2ehands versteker en speakers kopen, mits je niet 10 jaar oud spul neemt wat jaren is afgeragd heb je dan voor hetzelfde geld best goede kwaliteit.

• MokerHamer
  • Laatst online: 07-07-2025
je zal zelf moetten gaan luisteren en je beperkingen en eisen bepalen

als je veel geld heb kan je het meest mooie duuren koopen maar ga naar een audio zaak en luister er oplos en luister alleen naar iets wat binnen je budget valt anders kan je wel eens iets hooren wat je niet kunt betalen

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Crewlz
Wat kost zo'n beginners setje dan ongeveer. Als ik het al doe wil ik eigelijk wel een beetje goed beginnen! Wat voor iets raden jullie me aan?
Ik kan nat weer een soort sterio nemen maar ik heb ook een aantal alleenstaande versterkers gezien. met wat zooi er omheen. Ik wil wel graag cd's en radio kunnen luisteren.

[ Voor 40% gewijzigd door Crewlz op 07-01-2003 02:09 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vraag is, wat wil je.. Surround of Stereo.. de prijs hiertussen kan vooral in beginners segment vrij groot zijn. Zeker omdat surround pas echt goed op gang komt.

2de vraag, waarmee/waarop kijk je de films, met vhs tapes is het geluid niet al te best, zal je zelf met een mid of high end system niet veel beters uitkrijgen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Crewlz
Surround is natuurlijk wel het mooiste. Ik kijk DVD, vhs en ook DivX en het is de bedoeling dat ik DVD meer ga gebruiken.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

als je al wat nieuws gaat kopen, ga dan in ieder geval voor losse componenten. Dus die 'alleen staande versterkers met zooi er omheen' ;)

Wat je het beste kunt nemen zou ik niet weten, ben niet zo enorm thuis in de hifi wereld.
Weet alleen dat ik bij het uitzoeken van mijn versterker ik gewoon naar zo'n audiozaak ben gegaan en ben gaan luisteren naar alles wat binnen m'n budget viel. Ben uiteindelijk uitgekomen op een Onkyo TX-SV727R, een mooie receiver met een strakke stereo weergave en als bonusje dolby surround erop (was bijzaak). Beste wat je kan doen is kijken hoeveel je er voor over hebt en dan daarop gaan zoeken. Als je het een beetje goed wilt doen moet je denk ik toch wel met aan een paar honder euro denken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

voor een degelijke reciever, loop eens door de stad, radio modern, V&D, kijk wat ze hebben, kijk wat het kost. Ook goed om te kijken bij de speciaal zaken met de "hogere" merken (marantz, technics enzo) om ook af te wegen of je nu wel een "beginner" set wil nemen en later een stap hoger gaat, of juist wacht totdat je (sneller) een mid-rage set kan krijgen.
En onthoud, niet alleen een reciever/versterker maakt het geluid, boxen zijn zeker zo belangrijk.. (en zeker zo duur :S)

edit, vond ik toevallig:
http://www.expert.nl/opruiming/gfx/artikelen/165_066_274.jpg
hebben mijn buren nu.. vind ik zelf een zeeer goeie "instapper" (cd/radio/dvd/surround).

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2003 02:24 ]

Verwijderd

HAHAHAHA wat een pruts setje. Koop gewoon wat moois man want dit dingetje is leuk voor op een slaapkamer van een 12 jarige, maar voor een home cinema set,...nee nie echt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 01:10:
HAHAHAHA wat een pruts setje. Koop gewoon wat moois man want dit dingetje is leuk voor op een slaapkamer van een 12 jarige, maar voor een home cinema set,...nee nie echt.
Beetje minder mag wel hoor.. een echte audiofiel haalt z'n neus misschien op voor dit soort setjes, maar voor gewoon huis-tuin en keukengebruik mankeert er niets aan hoor.

voor topicstarter: Ik begrijp dat je de huidige setup best goed vind klinken. Eerlijk gezegd weet ik zeker dat een set van losse componenten en goed uitgezochte luidsprekers beter zal klinken, echter praat je dan wel over een heel ander budget.

Je kunt natuurlijk eens experimenteren.. koop een goedkoop setje PC luidsprekers en gebruik die eens als rear. Toegegeven, de kwaliteit zal niet om over naar huis te schrijven zijn, maar dan krijg je een beetje een idee van de toegevoegde waarde van surround.

Althans, en dit is wel belangrijk, mits dit setje surround ondersteund. Voor zover ik uit de plaatjes uit de russische gebruiksaanwijzing van dit apparaat (was de enige die te downloaden was) kan opmaken, ondersteund deze radio geen surround.. (als in hij kan 't niet decoderen)

Verwijderd

Ben het met SKKL eens. Setje is niet geweldig. Misschien leuk als je niets gewoon bent......
Zou zelf gewoon eens naar een goede audio/video zaak gaan en eens wat verschillende setjes beluisteren om een beeld te vormen. Je kunt altijd later je voorkeur later beinvloeden door je financiele middelen.

Laat echter de verkoper het geluid niet meteen tering hard zetten, dit doet je geloven dat een setje van weinig ook vrij goed geluid produceerd....

Ga naar de winkel op een rustig moment.....dan hebben ze meer tijd en kun je beter luisteren .......geen geluid van bezoekers. Ga dus zeker NIET naar de Mediamarkt oid want daar kun je niet vergelijken.......

Je kunt altijd eerst rustig de verschillende setjes beluisteren en pas later kopen. Je kunt verschillende winkels bellen om te kijken wat een setje bij hun kost.... Mijn ervaring is dat er toch altijd minimaal 10% vanaf kan......

Verders suc6 gewenst....

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hehe, hij vindt z'n jvc al goed klinken.
dan weet ie met een beetje ht niet wat ie meemaakt :)
iig als je wat te besteden hebt zou ik aan componenten beginnen.
denk dan aan merken als, onkyo, denon, marantz, hk, pioneer.
deze hebben muziekaal en op geluidskwaliteit ook wat te bieden.
goed merk speakers er bij, NIET, sony, jvc, pioneer, + andere consumenten electronica merken. maar, Kef, Tannoy, B&W, monitor audio, m-s, JBL om zo maar ff wat te noemen.
succes! :)

pas wel op als je er eenmaal aan begint ben je verslaaft en wordt het een dure hobby :D

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe had je in hemelsnaam surround boxen op een stereo apparaat willen aansluiten? Je kan hooguit met doorlussen je stereo over meerdere speakers verspreiden, maar dat schiet niet op.
Als je dus dvd's kijkt, dan is het inderdaad het mooist om een redelijke tot goede surround set te kopen. Luister je ook veel stereo muziek, dan moet je goede front speakers nemen en wat kleinere (lees goedkopere) surrounds om toch binnen je budget te blijven.
Voor een beetje redelijk systeem ben je toch wel ruim 800 tot 1000 euro kwijt, maar dan heb je meestal ook wel iets goeds (zelf merken zoals duncan noemt kan je in de prijsklasse kopen).
Losse componenten is nagenoeg altijd aan te raden, je bent flexibeler met je keuze, kan uitbreiden, etc.
Zit je erg op budget (< 600 euro), dan kan je kijken naar zo'n alles-in-een set.
Kijk Centraal HomeTheatre topic eens door :)
Als je wat meer weet van wat je wil kan je door ook vragen stellen.

Verwijderd

Voor een surround setje zit je op ongeveer de volgende verdeling:
Versterker: ongeveer 30% van je budget.
Dvd/cd speler: ongeveer 15%
Speakers:50%
Kabels/spikes/stands: 5%

Bekijk eerst wat je totaal kwijt wil zijn en zoek het uit in een goede winkel waar je ook mag luisteren naar de apparatuur in combinatie met elkaar.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was dat kleine setje wat je nu nog hebt gewoon wegdoen en voor een par honderd euro een beetje Home-Cinema Set (JVC THA-30R bijvoorbeeld) en dan heb je toch ook weer leuk geluid. Dat zou ik doen teminste..

compleet nieuw dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:31 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 12:31:
Ik zou als ik jou was dat kleine setje wat je nu nog hebt gewoon wegdoen en voor een par honderd euro een beetje Home-Cinema Set (JVC THA-30R bijvoorbeeld) en dan heb je toch ook weer leuk geluid. Dat zou ik doen teminste..

compleet nieuw dus...
als je kleiner wil beginnen en je wilt je pc bij je cinema betrekken.
is zo'n yamaha kastje van de corect wel heel leuk!
is een receiver en een usb geluidskaart in 1
voor 120 euro, de versterkers zijn wel maar 5x12 watt, maar vaak wel voldoende.
alleen de speakers heb je dan nog maar nodig :)
een losse receiver is beter maargoed voor die prijs is het wel gaaf!

Loopt een topic over "wie kent dit apparaat?" heetie geloof ik :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 01:10:
Sorry hoor, maar toch moet ik het met je eens zijn.........dit lijkt er niet op :O

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dnc1n schreef op 08 January 2003 @ 12:37:
[...]

als je kleiner wil beginnen en je wilt je pc bij je cinema betrekken.
is zo'n yamaha kastje van de corect wel heel leuk!
is een receiver en een usb geluidskaart in 1
voor 120 euro, de versterkers zijn wel maar 5x12 watt, maar vaak wel voldoende.
alleen de speakers heb je dan nog maar nodig :)
een losse receiver is beter maargoed voor die prijs is het wel gaaf!

Loopt een topic over "wie kent dit apparaat?" heetie geloof ik :P
Hier dus: Wie kent dit apparaat ?

Aan topicstarter: bepaal eerst eens wat je wilt uitgeven, dan kan je kijken wat je daar van kan kopen. Hoe meer budget hoe meer je kan, maar er is ook wel veel moois mogelijk is met een bescheiden budget.

Verwijderd

En dan krijg ik pushmessages waarin ik alleen op akkoord kan klikken.... Dat ik dus toe moet geven dat ik ongelijk heb. Moe word ik er van, maar ach.. wie trots is op zijn prutssetje laat 'm lekker trots blijven, ik laat iedereen in zijn waarde, ik ben zelf alleen nogal kieskeurig met wat ik goed en niet goed genoeg vind. Laat anderen mijnmening dan niet als Flame zien, ik raad die jongen gewoom ten sterkste aan wat nieuws te kopen ipv door te prutsen met wat hij heeft, want hij wil verbetering.... tja dan zit er in mijn ogen niets anders op om hem duidelijk te maken wat te doen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zou voor nieuw gaan.. het is inderdaad geen setje om echt films mee te gaan kijken..spaar even als ik jou was door, en neem een leuk JVC setje voor de films.. dat is een prima ding met veel groot geluid.. en perfect voor films.. heeft AC3 en alles enzo..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zou maar gewoon rustig aan beginnen met het sparen/bouwen van een HT set.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1