Toon posts:

Underclocken voor temps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een American DJ paneeltje gekocht, ut ziet er zo ongeveer hetzelfde uit als dat controlepaneel dat je krijgt bij dubbele cd-spelers voor DJ's. Nou sluit je zo'n ding aan op je PC en dat werkt dan ongeveer hetzelfde als met CD's, maar dan ook me alle zooi muziek op je toegankelijke media :)

Nu zou ik graag een PC bouwen die enkel passieve koeling nodig heeft, met als enig doel die muziek streams af te spelen en te kunnen bewerken, mogelijk met meer dan 2 streams tegelijk (ivm voorbeluistering enzo). Ik dacht aan een AMD CPU, die unlocken en dan de multiplier omlaag brengen om hem zo koeler te laten lopen, tot op het punt dat ie geen fan meer nodig heeft, enkel een goede heatsink die dan handwarm of wat heter wordt, toch nog dat ie aanraakbaar is :) Nou vraag ik me af welke CPU ik hiervoor best zou gebruiken, aangezien ik geen idee heb wat voor temperatuur veranderingen ik moet verwachten bij het underclocken. Any suggestions? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is niet zo moeilijk te vinden met de search....

http://arethusa.tweakers....&xDB=default&xFILTERS=--O

ARME AOW’er

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:59
gewoon een 2e hands P2 400 zoeken ofzo .. passief koel blok erop. snel zat om wat cd'tjes af te luisteren.

amd slechte keus als je koeler wilt. beter Pentium nemen dan .. en helemaal uit de buurt van Cyrix blijven. (Cyrix == BBQ set.)

en idd, met de search en google.com zijn hier zat topics/info over te vinden.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Koop idd een goedkoop pentium systeempje hiervoor. Er zijn verder genoeg zeer stille voedingen te krijgen of kijk anders ff hier voor een topic over het passief koelen van een voeding.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
ja een intel roelt kwa temps. Vcore omlaag en je hebt een stille pc

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

ik zou gaan voor idd een Pentium mare hier kan je natuurlijk ook een celleron voor pakken bvb een P4 celly ofzow
en deze zwaar naarbeneden gooien met de fsb ;) en Vcore dan pak je een masivv koelblok en een grote stille fan en laat die rustig @ 7 V ofzow door je kast blazen dan moet hij wel cool blijven hoor :D btw de celly is enkel om de kosten flink te drukken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

amd slechte keus als je koeler wilt.
Ik zit anders lekker koel met mijn passief gekoelde mobiele AMD K6-2+ op 23'C (bij 19,5'C kamertemperatuur). Niet alles over 1 kam scheren...

Toepassing topicstarter: Muziek (CD-Audio streams).
Hmmm, volgens mij deed ik dat toen op een 386DX40 en voldoet minder ook nog wel... (als het gaat om CD-Audio: je hebt helemaal geen CPU nodig, alleen je playknop op je CD-Rom spelertje + 5/12V).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 01:33 ]

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 23:10
mobiele AMD
Zullen we dan ook geen appels met peren gaan vergelijken? :)
Let verder wel op dat als je een Intel neemt, je wel een P2 oid. neemt. Als ik het me goed herinner kon je op de oude P1 90 en 100 MHz cpu's ook een eitje bakken...

Verwijderd

Zullen we dan ook geen appels met peren gaan vergelijken? :)
Let verder wel op dat als je een Intel neemt, je wel een P2 oid. neemt. Als ik het me goed herinner kon je op de oude P1 90 en 100 MHz cpu's ook een eitje bakken...
Ach, hij zit nog steeds overgeklokt gewoon in een desktop PC hoor :)
En de CPU die er eerst inzat was ook passief gekoeld: AMD K6-II 350MHz (desktop CPU) dus om nou meteen álle AMD's als heethoofden te bestempelen...?

Een P1 kun je best wel passief koelen, mits je er een aardig voetje op zet (ik heb zelf nog P1:75/90/100/133/166/200/233 passief uitgevoerd).
Pagina: 1