Toon posts:

[CL] Hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet et vast weer een n00b vraag, maar wil het toch weten en ben zoals gewoonlijk eerst in de search aan de gang gegaan maar daar kom ik met search op cl2 of cas latency eigenlijk alleen maar op posts uit waar mensen zeggen...."ik heb een cl/cas latency van 2 of 2,5"

hoe kan je dit instellen in je BIOS? }:O

Verwijderd

goed zoeken,, waarschijnlijk moet je nog ergens zeggen datn je het allemaal handmatig wil instellen en dan kan je het wel ergens in je bios veranderen...

weet niet presies de naam waar het meestal onder staat iets met chip configuration...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb et idd gevonden nu. Nu is natuurlijk de vraag hoe je dat in moet stellen, maar ik heb een reepje Corsair CL2 geheugen hier dus je zou verwachten dat dat dan op cl2 moet draaien. In de BIOS geeft tie nu aan cl2,5 3 3 6 in dat rijtje van latency.....
Kan ik die met veiligheid gewoon op cl2 zetten dan? Moet ik dan die andere timings ook verandere?

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb dat maar es doorgelezen en kwam ergens "trial and error" tegen, dus dat laat ik me geen twee keer zeggen. De overclocker zal risico in het leven moeten nemen zeg ik altijd maar :/ Inmiddels dus op cl2 gezet en hij boot iig op :)
eens even kieken of de andere ook een stukje naar beneden willen. Nog tips?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
tja...beetje jammer dat tie em bij mij nie pakt die page :9

edit: die link op die link van jou dus
http://www.adriansrojakpo.../New_BIOS_Guide/Index.htm

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kgaat maar es naar me nest morgen werken. Ik zou het zeer fijn vinden om morgenavond thuis te komen en dan allemaal tips te zien......Maar ja, het zal waarschijnlijk zo zijn dat de thread weer gesloten wordt, omdat ik alles zo makkelijk :/ :/ in de search had kunnen vinden.......

iig geval draait tie nu op een cas latency van 2. R2C=3t, RPT=3t en APD=6t. Hoort dit zo of kan je em met CL2 weer iets lager zette? Ik hoor het graag...

Verwijderd

alles omlaag smijten :) behalve de memorybank interleave, stel die maar op 4 in :)
draai ondertussen ff een benchmark (bv sandra) om te kijken wat je pc'tje doet of zegt...
Zeker Corsair moet dit aankunnen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 00:56:
Kgaat maar es naar me nest morgen werken. Ik zou het zeer fijn vinden om morgenavond thuis te komen en dan allemaal tips te zien......Maar ja, het zal waarschijnlijk zo zijn dat de thread weer gesloten wordt, omdat ik alles zo makkelijk :/ :/ in de search had kunnen vinden.......

iig geval draait tie nu op een cas latency van 2. R2C=3t, RPT=3t en APD=6t. Hoort dit zo of kan je em met CL2 weer iets lager zette? Ik hoor het graag...
De juiste link is:
http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=1

Als je bij voorbaat al van het negatieve uitgaat en van anderen verwacht dat ze voor jou zoeken kan inderdaad dit topic beter op slot.

Of wil je dat de informatie die in de Bios Guide staat voor je in het Nederlands wordt vertaald en hier wordt neergezet? Alle vragen over BIOS-instellingen worden daar zeer uitgebreid beantwoord en daar is niets meer aan toe te voegen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Jij wil dus zeggen, dat iedereen zen ervaringen ook in die hele fucking BIOS guide staan???
Sorry, maar die BIOS guide is idd iets heel moois, maar ik dacht dat een forum ook was om samen met andere mensen dingen te bespreken en eventuele ervaringen uit te wisselen. Soms lijkt het er in dit forum wel op dat dit alleen voor de mensen geldt die al eeuwen op dit forum zitten.
Ik heb er totaal geen behoefte aan dat mensen voor mij heel die search gaan afstruinen. Mijn vraag was bedoeld voor mensen, die ook met hetzelfde probleem zaten en mij dus echt daadwerkelijk tot hulp konden zijn.

Dus guardianangel als je geen zin hebt om normaal te antwoorden. Ok, maar ga asjeblieft niet zielig lope doen. Hou dan gewoon je post voor je....... :X
Pagina: 1