Formatteren DVD+RW?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Termy

valt er nog wat te fragge?

Topicstarter
Voordat modjes me naar het grote dru-500a topic schoppen, dit is wat algemener dus dat ik een dru-500a heb maakt verder niet zo veel uit, bvd, o grote modjes _/-\o_ ;)

Sinds kort heb ik een sony dru-500a dvd-brander en benede staat een stand alone cyberhome CH-DVD 302 dvdspeler dus DVDr brand-tijd :*). DVD-R en DVD+R leest de cyberhome prima maar een DVD weggeschreven met nero naar een DVD+RW wil niet. De DVD+RW was nog volledig leeg en nieuw uit z'n hoesje en door nero zelf in 30 seconden (:?) Geformatteerd en daarna succesvol beschreven. In de beide computers met dvd-rom wordt hij dan ook perfect gelezen.

Gelukkig weet ik echter wat het probleem is, nero heeft er een UDF filesystem van gemaakt en dat kan m'n cyberhome nou net ff niet lezen.
Na me weer eens een dag de krampen gezocht te hebben zonder succes naar een formatteer tool probeer ik het toch maar even hier :)

Weet iemand van een tool die DVD's kan formatteren naar een niet-UDF formaat?
Ik ben de naam "B's CLiP" vaak tegen gekomen maar daar is nergens (legaal) een demo van te downen. Daarnaast leek het ook alsof deze alleen maar UDF kan.

Een extra, misschien belangrijkere vraag is: is er überhaupt wel een ander formaat dan UDF voor DVD's? Van CD-RW's weet ik iig dat er behalve UDF ook nog CDFS is.

Tja, bvd dan maar, beetje stupide om nu maar gewoon te stoppen met typen omdat groeten hier zg niet mag :P

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Termy

Termy

Topicstarter
moet ik uit de absentie van replies opmaken dat het dus gewoon niet mogelijk is?

:'(

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
DVD is gewoon UDF, je kan niets anders formatteren (Nero deed het juist).
Dat je player het niet aankan, ligt eerder aan de reflectie die voor RW lager is dan voor R en/of dat je player gewoon geen RWs wil hebben.
Compatibiliteit tussen het + formaat en een heleboel DVDPlayers is te vinden op
http://www.dvdplusrw.org/...ibilitylist_dvdvideo.html
maar jouw apparaat staat daar ook niet tussen....

• Termy

Termy

Topicstarter
Ja ik weet dat m'n 302 niet specifiek genoemd wordt. wat mij aan het denken zette is de notitie in de handleiding van m'n dvd speler boekje: "UDF formaat niet ondersteund".

Ik weet dat er een verschil in reflectie is maar daar zegt het boekje van m'n dvd speler niks over. Is het met DVD-RW ook UDF? ik heb nog geen DVD-RW geprobeerd omdat ik die niet heb :)

jammer dat het niet kan, ik dacht even dat m'n geluk niet op kon nadat ik in een review op inet las dat m'n dvd speler NTSC in PAL kan overzetten :), kan ik tenminste elke ntsc dvd kijken.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit het grote DRU500 topic:
Je moet Nero instrueren om UDF versie 1.02 te gebruiken. Nieuwere versies van Nero gebruiken een hogere versie van UDF, die DVD-spelers meestal niet ondersteunen.

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Die tip heb ik ook vaker gelezen Slambam_
Ik denk dat het met versie 1.02 wel lukt....

• Termy

Termy

Topicstarter
hey dat is weer hoopvol :)
even een dvd branden, meld het zo wel :)

edit:

hm jammer, ik kijk net ff in nero en bij alle opties van UDF staat het al op 1.02, andere opties zijn nog 1.50 en 2.01. iemand enig idee hoe ik kan zien welke UDF versie gebruikt is op de RW die ik al gebrand had?

[ Voor 64% gewijzigd door Termy op 09-01-2003 10:33 ]

Pagina: 1