Toon posts:

Voeding vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn voltages iets onder het normale zitten?
Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage : 1.78V
Aux Voltage : 2.50V
+3.3V Voltage : 3.10V
+5V Voltage : 4.89V
+12V Voltage : 12.04V
Standby Voltage : 4.84V
Battery Voltage : 2.03V

CODEGEN, is het merk van de voeding. Is dat een b-merk.
Is dit normaal dat de voltages zo laag zitten?

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Bij mij ziet het er ongeveer hetzelfde uit.
Ook een CODEGEN 300 Watt.

Waarom vraag je dat heb je problemen met je systeem ?

Verwijderd

Zo lang ze niet te sterk verschillen kan het geen kwaad... als je PC raar begint te doen kan je de voeding beginnen verdenken, maar jouw waarden lijken mij nog geen probleem.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 17:55

icecoolsniper

never run from a sniper!

zit wel goed met die voltages en volges mij is het een bmerk bij mijn q-tec liggen de voltages toch nog wel een stukkie lager, maar ik d8 dat je een afwijking van 10% mag hebben

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

codegen, 300w, heb ik ook, doet het prachtig, alleen maakt de fan een beetje veel geluid. maar vanwaar vraag je dit ????

Verwijderd

Topicstarter
o ok , ik vraag dit omdat bij mij elke keer 3d mark vastloopt Bij high detail van Dragothic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 00:06:
Ik heb al mijn voltages iets onder het normale zitten?
Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage : 1.78V
Aux Voltage : 2.50V
+3.3V Voltage : 3.10V
+5V Voltage : 4.89V
+12V Voltage : 12.04V
Standby Voltage : 4.84V
Battery Voltage : 2.03V

CODEGEN, is het merk van de voeding. Is dat een b-merk.
Is dit normaal dat de voltages zo laag zitten?
Jij was toc hdigene die problemen had met 2 reepjes 128 mb geheugen ofniet?

Wat vind je raar aan die voltages, bij mij staat de +5 V nog lager en het draait gewoon. Als je problemen blijven kan je een andere voeding proberen (leen er 1 van iemand anders)

Je pc loopt dus vast als je GPU vol belast wordt, dus het is een voeding probleem. Ga naar de winkel en haal een enermax of een andere voeding

Je kan ook proberen op de voltages wat op te krikken ik heb een keer ergens gelezen dat je door middel van potmeters en weerstanden de voltages kan veranderen. Maar ik raad een nieuwe "goede" en "zwaardere" voeding aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat klopt, goed onthouden. Ik krijg gauw ( hoop morgen) 256mb dane-elec ddr pc 2700 geheugen. Ik hoop dat hij het dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 00:13:
[...]

Jij was toc hdigene die problemen had met 2 reepjes 128 mb geheugen ofniet?

Wat vind je raar aan die voltages, bij mij staat de +5 V nog lager en het draait gewoon. Als je problemen blijven kan je een andere voeding proberen (leen er 1 van iemand anders)

Je pc loopt dus vast als je GPU vol belast wordt, dus het is een voeding probleem. Ga naar de winkel en haal een enermax of een andere voeding

Je kan ook proberen op de voltages wat op te krikken ik heb een keer ergens gelezen dat je door middel van potmeters en weerstanden de voltages kan veranderen. Maar ik raad een nieuwe "goede" en "zwaardere" voeding aan.
Ik zal wel ff een voeding lenen van iemand anders, en hopen dat het probleem dan verholpen is. P.S. mijn voeding is pas 2 maanden oud. Of maakt dat niet uit?

Verwijderd

2 maanden, het kan ook zijn dat het een productie fout is, als die andere voeding wel werkt dan zou ik garantie claimen :P

Verwijderd

Topicstarter
Is er eigenlijk een manier om je voeding te testen? Met behulp van een progje ofzow?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Je voltages mogen max 10% afwijken, binnen die 10% heb je eigenlijk nooit problemen door je voeding (tenzij de waardes schommelen natuurlijk :))

Je freeze bij 3DMax klink niet echt als een voedingsprobleem.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet echt een programma voor dan? Behalve dan sisoft enzow om je core te bekijken enzow. Maaar geen een om te testen?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 16:14 ]

Pagina: 1