[router] IPsec / PPTP en L2TP

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Hoi, ik vroeg me het volgende af over m'n router;

je kan instellen of ie de 3 in subject staande connecties moet blocken of doorlaten.
Ze staan default op doorlaten, alleen nu vroeg ik me af of dit wel nodig is, aangezien het over vpn gaat.
Het enige wat ik hier heb staan is 2 computertjes die internet + firewall via de router hebben.

Kan het kwaad om deze connecties standaard te laten blocken, of zal ik het gewoon zo laten staan zoals het nu is?

B.v.d

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Het kan meestal geen kwaad ze niet te blocken. Zolang je zelf geen VPN server draait, en ook geen poorten en protocols forward naar een PC achter de firewall zijn die poorten in principe al geblockt (ze komen uit op de firewall, en die luistert niet op die poorten en doet er dus niets mee)

Het kan ook zijn dat dat slaat op uitgaande connecties. In dat geval is het mogelijk om vanaf een PC in het netwerk een VPN connectie naar het internet op te zetten indien de firewall de zaak niet blokkeert.

Als je zelf helemaal niets met VPN's doet kun je het ook gewoon blokkeren, al was het alleen maar voor je eigen gevoel van veiligheid.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Lol ok, ik heb wel 1 tcp port van emule geforward, en natuurlijk msn poortjes :)
Na ja, ik experimenteer er wel effe mee enzo, iig thx :)