Toon posts:

[Linux] Kernel compile: can't mount fs

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn kernel gecompiled heb krijg ik het volgende foutbericht:

can't mount fs

Ik weet dat ik de enige niet ben met dat probleem maar bij mij is het fs ext2 wel meegecompiled in de kernel.

Het gaat overigens over kernel 2.4.20, kan het hier aan liggen?

Thnx

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"can't mount fs" of "can't mount root fs"?

Misschien een verkeerde 'root=/dev/...' meegegeven in lilo.conf(of grub)?

En je weet dat iets als module compileren niet hetzelfde is als iets in de kernel compilen? En je hebt ook een ext2 root fs? (just making sure :))

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
"can't mount root fs"

de 'root=/dev/...' is correct en ik weet ook het verschil tussen een module compileren en een kernel compileren

Verwijderd

Meest waarschijnlijke oorzaak is toch een fout in de configuratie van de kernel. Op grond van de summiere info die je geeft valt er weinig zinvols van te zeggen. Ik zou haast geneigd zijn te denken dat je inderdaad of je fs niet hebt meegecompileerd of je ide controller dan wel scsi controller oid als module dan wel niet hebt meegecompileerd.
Installeer de distro kernel vanaf een bootdisk/cd en probeer het eens opnieuw en zorg ervoor dat je je oude kernel ook nog kunt booten in geval de nieuwe kernel niet werkt.

Maar op grond van de weinige info die je geeft kunnen we niet zoveel. Linux Kernel Mailing List is ook een goede bron van informatie voor problemen met de kernel.

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Op slot.

Dit topic is gesloten.