[php] form + frames

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 19:43
Ik ben een beginneling qua php. Heb al wel het een en ander in elkaar geflanst (en het werkt goed!), maar nu het volgende probleem:

Heb een site met meerdere frames, links allerlei buttons, rechts de uitgelezen data.
Nu wil ik rechts dingen veranderen door middel van een form en dat laten submitten, zodat de data aangepast kan worden. Maar nu wil ik de submit knop in het linker frame hebben. Hoe pak ik dat aan?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

ik ben ook maar beginneling, maar ik denk dat je de submit knop een variabele mee moet geven en die uit laten lezen door het rechter frame.

Maar ik zal dr wel weer helemaal naast zitten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 06-01-2003 23:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05
1) waarom frames
2) submit knop in een ander frame is niet vervelend, hou het target in de gaten, that's all

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
willem169 schreef op 06 January 2003 @ 23:02:
1) waarom frames
2) submit knop in een ander frame is niet vervelend, hou het target in de gaten, that's all
Jij wilt een form over verschillende documenten heen neerzetten? Nooit geweten dat dat kan.

Verwijderd

Is heel simpel te doen met javascript aan de onClick event van de button in het linkerframe een beetje code hangen
wordt dan zoiets als dit:
parent.rechterFrame.document.form.submit();
dit werkt misschien niet helemaal maar das al een eind in de richting.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Euh, over usability maar niet te spreken.

Met Grote Vos' tip moet je een eind komen. de search is je vriend. Dit hoort eigenlijk in Webdesign & Graphics omdat 't client-side meuk is. Let daar volgende keer even op.

en daar willen ze 'm niet hebben, dwz, ik mag hun sluitmessage tikken :( :+ dus gaat'ie hier maar op slot.

kortom: suc6 met zoeken :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.