[excel] Verwijzing naar cel neemt opmaak niet mee.

Pagina: 1
Acties:
  • 12.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 08:44

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Ik heb een excel sheet als basis. I deze sheet staat veel info die in niet nodig heb dus wil ik met behulp van een ander excell sheetje alleen de info eruithalen die nodig is. De gegevens eruithalen is het probleem niet dat doe ik met ='[basisbestand.xls]werkmapX'!$S$76.
In het basis bestand zijn somige cellen ingekleurd. Maar de optie die ik gebruik neemt die kleuren niet mee naar het andere bestand. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

probeer eens copy in bestand1.xls en dan in de gewenste cel gaan staan in bestand2.xls en dan R-muis "paste special" en dan kiezen voor de juiste opties...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 09-01-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: verkeerde knop, sorry.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 09-01-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Nope de optie die ik wil staat er niet bij. (heb ze allemaal geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 25-03 09:04

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

help file??? Dat is het enig wat goed is bij Microsoft. Welke vesie van excel gebruik je.

Maar ja mij lijkt de makkelijkste oplossing om op sheet 1 copy te gebruiken en op sheet 2 paste special + formats te gebruiken

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50813

Extra, Opties, Bewerken. Hier even mee spelen, daar staat alles over kopieren en opmaak.

Stamdaard staat Excel zo dat hij opmaak ook meekopieert, dus als alles niet meer werkt kun je ook gewoon Excel opnieuw installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23534

SideBuster schreef op 06 januari 2003 @ 22:52:
Ik heb een excel sheet als basis. I deze sheet staat veel info die in niet nodig heb dus wil ik met behulp van een ander excell sheetje alleen de info eruithalen die nodig is. De gegevens eruithalen is het probleem niet dat doe ik met ='[basisbestand.xls]werkmapX'!$S$76.
In het basis bestand zijn somige cellen ingekleurd. Maar de optie die ik gebruik neemt die kleuren niet mee naar het andere bestand. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Wanneer je een verwijzing maakt, wordt alleen de waarde van de cel (de inhoud) overgenomen, NIET de opmaak. Dat hoort ook zo.

Wil je toch de opmaak meekrijgen, dan moet je de cel als geheel kopieren en dan op de doelcel rechtsklik, Plakken speciaal, Alles kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Anoniem: 23534 schreef op 10 januari 2003 @ 11:17:
[...]

Wanneer je een verwijzing maakt, wordt alleen de waarde van de cel (de inhoud) overgenomen, NIET de opmaak. Dat hoort ook zo.

Wil je toch de opmaak meekrijgen, dan moet je de cel als geheel kopieren en dan op de doelcel rechtsklik, Plakken speciaal, Alles kiezen.
Als ik dat doe dan word de cel dus niet meer automatisch geupdate als het bron bestand veranderd. En het bron bestand veranderd ieder kwartier. Ook de opmaak van de cellen is dan weer anders in het bron bestand. Maar ik begrijp dat er dus geen manier is om die opmaak automatisch mee te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07-2024
Voor wat jij wil in excel moet je de '$' teken in de formule gebruiken, dus als de formule verwijst naar b.v. A3 en die wil je niet A4 laten worden als je de formule 1 plaats naar onder gaat, dan moet je in de formule 'A$3' typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15841

SideBuster schreef op 10 January 2003 @ 15:31:
[...]

Als ik dat doe dan word de cel dus niet meer automatisch geupdate als het bron bestand veranderd. En het bron bestand veranderd ieder kwartier. Ook de opmaak van de cellen is dan weer anders in het bron bestand. Maar ik begrijp dat er dus geen manier is om die opmaak automatisch mee te laten veranderen.
Nee, er is geen manier om de opmaak automatisch mee te laten veranderen, zonder gebruik te maken van omslachtige vba dingen.
Het klinkt alsof de cellen in het originele bestand een voorwaardelijke opmaak bevatten. Deze zou je natuurlijk handmatig over kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Klopt er zit een voorwaardelijke opmaak in. De waardes in de cellen zijn het totaal van een som. Echter staat er geen formule in de cel, alleen de waarde. De waarde stellen een aantal produkten voor die staan te wachten voor een bewerking. Als 1 van die produkten een speciale code heeft dan veranderd de cel van kleur. Het probleem is nu dat ik niet kan achterhalen waar de waarde van die cellen mee opgebouwd wordt omdat er geen formule in die cellen staat. En zonder die informatie kan ik zelf geen voorwaardelijke opmaak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat lijkt op een macro die daarvoor in jouw bronbestand staat. Ik laatst zo'n macro gezien, maar kan de link niet vinden.
Maar in je bron bestand moet ie te vinden zijn waarschijnlijk bij "modules" van het VBA scherm. Kijk daar eens door de macro's heen. Anders effe kijken bij het blad (sheet) ook in VBA-pojects (Alt+ F11) en dan bij MS Excel Object.
PS uiteraard kijken bij het blad met de naam waar de cel onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69734

Bij voorwaardelijke opmaak is niet perse een formule nodig in de cel zelf. De waarde of het resultaat van een formule worden bij een voorwaardelijke opmaak geevalueerd. Probeer die voorwaardelijke opmaak maar eens over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 25-03 09:04

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

SideBuster schreef op 10 januari 2003 @ 19:07:
Klopt er zit een voorwaardelijke opmaak in. De waardes in de cellen zijn het totaal van een som. Echter staat er geen formule in de cel, alleen de waarde. .
DAn is het dus ook niet een som, maar een waarde :?
maar ik denk dat ik het begin te snappen.
De waarde stellen een aantal produkten voor die staan te wachten voor een bewerking. Als 1 van die produkten een speciale code heeft dan veranderd de cel van kleur. Het probleem is nu dat ik niet kan achterhalen waar de waarde van die cellen mee opgebouwd wordt omdat er geen formule in die cellen staat. En zonder die informatie kan ik zelf geen voorwaardelijke opmaak maken.
je heb dus een macro in je sheet die een cel een bepaalde kleur geeft als er een bepaalde waarde instaat, nietwaar?
Je moet dus alleen ff de macro zo maken dat ie dit voor de 2e sheet ook doet.

DeNeu

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15841

SideBuster schreef op 10 januari 2003 @ 19:07:
Klopt er zit een voorwaardelijke opmaak in. De waardes in de cellen zijn het totaal van een som. Echter staat er geen formule in de cel, alleen de waarde. De waarde stellen een aantal produkten voor die staan te wachten voor een bewerking. Als 1 van die produkten een speciale code heeft dan veranderd de cel van kleur. Het probleem is nu dat ik niet kan achterhalen waar de waarde van die cellen mee opgebouwd wordt omdat er geen formule in die cellen staat. En zonder die informatie kan ik zelf geen voorwaardelijke opmaak maken.
Ja maar... die waarden worden staan toch in de formule van de voorwaardelijke opmaak? En die formule kun je in je ander blad dan toch ook gewoon laten verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707685

Spijtig dat dit al zo lang geleden is dat hierop gereageerd werd, want met exact dezelfde vraag die SideBuster stelde, zit ik dus ook al heel lang. Excel kan nu zoooveeel, maar deze eenvoudige actie kan ie nu weer niet en dat vind ik dus een beetje onbegrijpelijk. Ik heb tot op heden dat antwoord ook niet kunnen vinden (niet in de "microsoft help" en nergens op een forum of internet).
Ik begrijp dus helemaal SideBusters vraag (er werden heel wat antwoorden gegeven, maar niet to-the-point op zijn/haar vraag 8)7 en ik kan ze je helaas ook niet geven.
Ik heb nu maar eens heel simpel het getal 20 in cel A1 op blad1 gezet en dit getal rood gekleurd. Op blad2 bvb. in cel B2 geschreven =Blad1!A1; ik zou het helemaal normaal vinden dat ook het getal 20 rood gekleurd is in cel B2, maar niet dus.
Rechtstreeks gaat dit blijkbaar niet, misschien wel met VBA-programmatie (macro) zoals ik in een van de antwoorden gelezen heb.
Waar ik me altijd al mee geholpen heb, is (wat betreft voorwaardelijke opmaak tenminste) wat je zou kunnen zien in een simpel voorbeeld in de bijlage maar krijg hem niet geüpload hier :(

Waarschijnlijk zal Sidebuster niet meer reageren; iemand anders misschien? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Welkom op GoT :)

Mijn complimenten voor je zoekkunsten, maar ik wil je toch vragen een nieuw topic te openen. Een schop van 12 jaar is niet helemaal de bedoeling. Ik snap ook niet helemaal wat de bedoeling is van de kick: wil je nu alsnog een oplossing vinden, je oplossing met voorwaardelijke opmaak weergeven of een discussie aanzwengelen over het gedrag van Excel?

En btw: ik zou het persoonlijk uitermate onaangenaam vinden als Excel bij verwijzingen de opmaak meeneemt. Het komt vaker voor dat ik dat niet wil, dan dat ik dat wel wil.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.