Toon posts:

"Hardware monitor found an error"

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
"Hardware monitor found an error" geeft hij aan als ik mijn computer opstart. met op f1 te drukken gaat ie verder maar het is wel lastig......
Enter power setup zegt hij ook maar daar kan ik niks vinden. >:)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

batterij kapot?

probeer je bios es te resetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tripp op 06-01-2003 22:50 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat.....?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
S.M.A.R.T. failure? of een andere error? test je geheugen ook eens...

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Toerental van je fans te laag?

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

vandenhende schreef op 06 January 2003 @ 23:00:
Toerental van je fans te laag?
Dat kan.
Maar ook je core voltage te hoog, temp te hoog en noem maar op wat er in de hardware monitor worde weer gegeven.

UItzetten als volgt: Ga naar je bios/hardware monitor en alles wat rood is op ignore zetten (behalve als je temp te hoog is even checken hoe dat kan)
Je PC zal nu gewoon door booten. Als je MBM of Probe of welk ander hardware monitor programma gebruikt zullen deze de waardes gewoon uitlezen.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
als de computer nu afsluit en weer opstart geeft hij geen fout aan en gaat gewoon verder...

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Kan zijn dat het net wel net niet is.

Toch voor de zekerheid maar even in de bios gaan en uitzetten.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft niks rood aan in de bios, de temperaturen zijn ook gewoon maar de cpu speed stond op manual. heeft dat er ook iets mee te maken...

Verwijderd

Topicstarter
en heb er nu in mijn kast 5 fans, dus koel genoeg toch....

Verwijderd

Ik heb het ook af en toe (P4S533) en het enigste wat ik kon vinden in HardwareMonitor was dat het toerental van de CPU nogal schommelde.
Ik denk dat die dus op een te laag toerental heeft gedraaid tijdens het starten van de PC.

Verwijderd

Topicstarter
kan zijn....hij doet het alleen als ik hij een tijd heeft uitgestaan....( paar uur)....

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Een tijdje terug kreeg ik SMART fouten in de bios...en toen ik de koelers los koppelde kreeg ik geen fouten meer... :/

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Kan ook de voeding zijn die pas na wat opwarmen meer vermogen kan leveren (komt wel eens voor), vooral doordat eerst al die fans gaan opspinnen, dat trekt meer stroom dan als ze eenmaal draaien. Dan zijn de voltages dus te laag en kan hij gaan klagen.

Óf om dezelfde reden klaagt hij omdat de cpu fan dus niet snel genoeg opspint.

Verwijderd

Ik heb het probleem zelf ook gehad in het verleden. Het is inderdaad zo dat tijdens je eerste post, je fan's nog niet helemaal optoeren zijn. En dan geeft hij dus een error. Dat je na een rest geen last hebt is dus normaal, omdat de spanning van je fan's niet weg valt. Ik heb een bios upgrade gedaan, en het probleem was over.

Verwijderd

op welk voltage draait je fan?

Verwijderd

Idd Creator, nu je het zegt . .
Na de laatste Bios-upgrade heb ik het ook niet meer gezien :z

Dusseh Intruder, ik begin te denken dat jou Asus plankie ook wel een BIOS-upgrade kan gebruiken.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Dit meldt ie bij mij ook wel eens (Asus P4PE), niet altijd. Heeft te maken met o.a. de afwijkingen in de ATX-spanningen (meer dan 10% ofzoiets) en met de toeren die de fans draaien (bij m'n Zalman bijvoorbeeld vindt ie 't veel te laag ... maar dat wist ik wel >:) want hij staat in silent-mode).

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik zo een update vinden ? Thanks allemaal.!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon.. op de site van de moederbordfabrikant B)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
zelfde fouten heb k ook met mun Asus P4S533 bord, ligt waarschijnlijk aan t toerental van mun fans, heb er een Enermax tssen zitten die niet lkkr meer is :(

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem is verholpen....thanks...
Pagina: 1