Ik ben voor een bedrijf bezig met een internetpagina. Nu heb ik (min of meer als voorbeeld) wat plaatjes van internet gehaald, die ik op de site gebruik, maar hoe zit het met de rechten op die plaatjes? Moet ik per plaatje toestemming vragen? Ik neem aan dat ik ze eigenlijk niet zomaar kan gebruiken, maar ik zie het zovaak gebeuren, dat ik dezelfde plaatjes op allemaaal verschillende sites tegenkom, dat ik me afvraag of overal toestemming voor gevraagd is. Hoe doen jullie dat?
Verwijderd
Ja, je moet voor elk plaatje toestemming vragen, of de rechten kopen. Goede dure stockphoto sites/adressen kunnen je garanderen dat alleen jij de foto kan gebruiken.
Ik denk niet dat er veel discussie mogelijk is trouwens, dit lijkt me echt zo vreselijk duidelijk...
Ik denk niet dat er veel discussie mogelijk is trouwens, dit lijkt me echt zo vreselijk duidelijk...
Verwijderd
Dit is iets wat je per geval moet beoordelen lijkt me. Ik kan uit jouw post niet echt opmaken over wat voor 'plaatjes' je het hebt. Als je met 'plaatjes' bijvoorbeeld stock photos bedoelt, kun je er donder op zeggen dat je niet conform de wet op het auteursrecht aan het handelen bent 
Misschien kun je uitleggen om wat voor afbeeldingen het hier gaat?
Misschien kun je uitleggen om wat voor afbeeldingen het hier gaat?
Eigenlijk weet jezelf ook wel dat je toestemming moet vragen (tenzij nadrukkelijk vermeld dat ze vrij gebruikt mogen worden), aan je vraagstelling te zien. Maar vraag je slechts morele toestemming aan ons omdat 'je het zo vaak ziet gebeuren'.
Beetje nutteloos opsom topic van "dat mag niet" imho
Beetje nutteloos opsom topic van "dat mag niet" imho
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2003 21:49 ]
Verwijderd
sluit me helemaal bij cheatah aan, maarja internet bestaat eigenlijk meer uit gejatte zooi dan uit zelfgemaakte zooi. dusja, maarja bij jou is het voor een bedrijf dus zou ik maar uit kijken.
Om welke plaatjes gaat het eigenlijk als ik zo vrij mag zijn
Om welke plaatjes gaat het eigenlijk als ik zo vrij mag zijn
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 21:49 . Reden: typ fout :s ]
Sorry Cheatah, wil je gezag niet ondermijnen
, maar ik zie weinig heil in dit topic 
Nee plaatjes pikken mag niet, tenzij nadrukkelijk vermeld dat het wel mag.
Ja iedereen doet het maar dat maakt het nog niet tot mogen.
Case closed
Case closed
Verwijderd
Bosmonster schreef op 06 januari 2003 @ 21:53:
Sorry Cheatah, wil je gezag niet ondermijnen, maar ik zie weinig heil in dit topic
Case closed
Ik wilde het ook hooguit heel even openlaten, om te kijken of iemand een interessante inbreng had, maar dat had ik ook niet verwacht eigenlijk. /me is het met je eens hoor
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()