[SCSI] IBM PC Server 320 hotswap trays

Pagina: 1
Acties:

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.nashcon.com/ibmkasten/images/MV4C-004F.jpg

Ja ik heb de faq en google gebruikt. :)

Ik heb dus zo'n server bak, met een 6x scsi hotswap. Hij is echter gekocht met 1 harde schijf en ik wilde graag een 2e kopen. Nu is mn probleem dat ik niet weet of er dan zo'm mooi blauw ding omheen wordt geleverd, en als dit niet zo is, wat ik dan zou moeten vragen om er zo'n ding omheen te laten zetten.

Het gaat om een IBM PC320 server, 68 pins SCA scsi disks. Ben nieuw op scsi gebied, dus kwam er niet uit of SCA nou betekende dat je zo'n geval er omheen kreeg of niet.

edit:
plaatje was breedbeeld geworden

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 06-01-2003 21:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope, deze 68pins DASD trays horen bij de IBM server zelf. Je kunt voor zulke dingen het beste op bijvoorbeeld eBay kijken :)

Ik heb zelf ook tien van die dingen (IBM PC Server 520), alleen wil ik ze in de toekomst graag vervangen door 80pins DASD trays en de bijbehorende backplanes. Alleen zijn ze verdomd moeilijk te vinden :/

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=16810&FotoID=46

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 14:52 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:55
G33RT schreef op 06 January 2003 @ 21:39:
[afbeelding]

Ja ik heb de faq en google gebruikt. :)

Ik heb dus zo'n server bak, met een 6x scsi hotswap. Hij is echter gekocht met 1 harde schijf en ik wilde graag een 2e kopen. Nu is mn probleem dat ik niet weet of er dan zo'm mooi blauw ding omheen wordt geleverd, en als dit niet zo is, wat ik dan zou moeten vragen om er zo'n ding omheen te laten zetten.

Het gaat om een IBM PC320 server, 68 pins SCA scsi disks. Ben nieuw op scsi gebied, dus kwam er niet uit of SCA nou betekende dat je zo'n geval er omheen kreeg of niet.

edit:
plaatje was breedbeeld geworden
68 pins is toch niet hot swap? 80 pins SCA wel. SCA staat namelijk voor 'Single Connector Attachment' iod, dat wil zeggen dat ook de voeding van de schijf geintegreerd is (samen met de datalijnen) in 1 connector. Voor zover ik weet is een 68 pins aansluiting alleen bedoeld voor data en heb je dus nog een aparte molex stekker voor de voeding aan de harddisk hangen.

Verder wordt zo'n hotswap bay niet meegeleverd bij de schijf, die zul je waarschijnlijk bij IBM moeten halen (of een IBM dealer), maar dat zal best een duur geintje zijn vrees ik.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Domino schreef op 07 januari 2003 @ 13:18:
68 pins is toch niet hot swap? 80 pins SCA wel. SCA staat namelijk voor 'Single Connector Attachment' iod, dat wil zeggen dat ook de voeding van de schijf geintegreerd is (samen met de datalijnen) in 1 connector. Voor zover ik weet is een 68 pins aansluiting alleen bedoeld voor data en heb je dus nog een aparte molex stekker voor de voeding aan de harddisk hangen.
Helemaal correct. Maar het gaat hier om 68pins SCSI schijven in 80pins SCA hotswap trays. Er zit een 68pins-80pins convertertje in ;)
Verder wordt zo'n hotswap bay niet meegeleverd bij de schijf, die zul je waarschijnlijk bij IBM moeten halen (of een IBM dealer), maar dat zal best een duur geintje zijn vrees ik.
Dat had ik ook al gemerkt :/

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 13:27 ]

• iktinos GZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-12-2021

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

ik heb veel van ibm gehad en meestal kon ik er veel van vinden op beurzen, of ja van m'n pa die op het werk zo'n hele afdeling had met dat grij alleen dat is allemaal vervangen door compaq servers :'(

TrueGaming.nl - Gameserver & TeamSpeak server rental

Verwijderd

volgens mij aan de foto te oordelen zijn het 68 pins hdd's met converters naar SCA, maar echt duidelijk is het niet te zien.

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

je kunt alleen sca hot pluggen :*)

[ Voor 19% gewijzigd door iktinos GZ op 07-01-2003 14:47 ]

• G33rt
ik kan nog wel een foto van de bay posten, iig bedankt BalusC

Afbeeldingslocatie: http://www.nashcon.com/ibmkasten/images/MVC-0901F.jpg

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

het is sca ;)

[ Voor 26% gewijzigd door iktinos GZ op 07-01-2003 14:49 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 14:25:
volgens mij aan de foto te oordelen zijn het 68 pins hdd's met converters naar SCA, maar echt duidelijk is het niet te zien.
Had ik dat niet gezegd dan :? Maar dat was niet de intentie van zijn topic :z
iktinos GZ schreef op 07 January 2003 @ 14:43:
volgens mij kun je alleen sca hot pluggen :*)
Hoe moet ik dat interpreteren :?
  • je kunt alleen SCA schijven hotpluggen - het is eerder hotswappen ;)
  • je kunt alleen SCA schijven hotswappen - fout, gewone SCSI schijven met SCSI-SCA converters en speciale backplanes kunnen ook hotswappable zijn
  • je kunt alleen via de SCA interface hotswappen - correct (alhoewel, er is ook de SCA2 interface)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 14:53 ]

• iktinos GZ

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

je mag ook hot pluggen zeggen word ook geacepteerd als je het tegen iemand zegt begrijpt die persoon het heus wel. ;) en ik weel ook wel dat het hotswappen is :*)
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

maar wel een gaaf ding zeg die server, echt IBM _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door iktinos GZ op 07-01-2003 14:55 ]

• G33rt
op wat voor beurzen zou ik zo'n ding (hoe heet dat :?) wat om een hd zit kunnen kopen? en kan ik het proberen in een pc winkel als ik de naam weet?

iig is geen er andere losse bay aanwezig, anders had ik wel een ide controllertje gekocht en er een 80 GB schijf in gehangen :)

kan het kwaad om een hd op de bodem van een pc kast te plaatsen? los dan? dan hang ik er gewoon IDE in :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, gewoon op PC Dump dag.. HCC beurs.. etc..

Het heet dus DASD hotswap tray. Maar let er wel op dat je eentje moet hebben specifiek voor de PC Server 320 (en 520/720). Ze zijn niet onderling uitwisselbaar met bijvoorbeeld de DASD tray's van de Netfinity, xSeries, etc..

Klik hier voor de exacte part numbers ;)

• G33rt
BalusC schreef op 07 januari 2003 @ 15:27:
Euh, gewoon op PC Dump dag.. HCC beurs.. etc..

Het heet dus DASD hotswap tray. Maar let er wel op dat je eentje moet hebben specifiek voor de PC Server 320 (en 520/720). Ze zijn niet onderling uitwisselbaar met bijvoorbeeld de DASD tray's van de Netfinity, xSeries, etc..

Klik hier voor de exacte part numbers ;)
en hoe zit het met een IDE disk op de bodem van de kast? hij staat gewoon stil, dan overleeft ie het toch wel zonder aanhanging?

offtopic:
oh ja, op wat heeft je BalusC server voor specs? staan die in je gallery?

edit:

laat maar al gevonden op de site :)

op wat voor connectie wordt ie gehost? de upload dan

hee ik zie dat jij van die scsi hd's hebt! mag ik er eentje kopen? :P

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 07-01-2003 15:35 ]

• G33rt
BalusC: http://www.tweakers.net/aanbod/78750/all

kan die in mijn server? :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, ze zullen gewoon passen. Je kunt élk type 68pins SCSI schijf in die tray's gebruiken, maar hou ook rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk een oude FW/UW SCSI controller hebt en dat de snelheid van deze IBM U160 schijf uit de V&A dus wordt beperkt tot FW/UW. Zie ook www.scsischool.com voor SCSI basics ;)

offtopic:
Chello.. Jawel, die provider met 16K upload :X
Maar ik heb XS4ALL 1024/512 aangevraagd, komt rond feb-mrt :7
Voor verdere offtopic geneuzel, indien gewenst, kun je mij gewoon mailen/ICQ'en ;)

edit:
Oh ja, bijna vergeten, BlueParts verkoopt ook oude IBM onderdelen. Klik op het linkje voor adres (zwarte markt Beverwijk), foonnummers en meeladres ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 17:35 ]

Verwijderd

Ik geloof dat ik er gisteren 2 hot swap trays(ibm 320/520) gezien heb op Ebay/usa, was op zoek naar andere trays,dacht dat er 1 was met disk en 1 zonder

Verwijderd

BalusC
als jij ze ook zoekt kijk dan eens op ebay/usa bij de seller met id naam "radiotradr" als je de search gebruikt by Seller vind je hem wel, ik denk dat hij heeft wat je kunt gebruiken

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dank je :) Maar ik hou ook regelmatig eBay in de gaten ;) Hetgeen wat radiotradr aanbiedt zijn hotswap trays voor 68pins schijven en ik zoek juist trays voor 80pins schijven.. Daarnaast levert hij niet buiten USA :/

Verwijderd

Meestal leveren ze wel als je ze mailt,spijtig dat ze niet kunnen dienen. ik ben toch nog op zoek als ik iets tegenkom melt ik het wel

• G33rt
BalusC, kan het kwaad om een IDE schijf in een 286 tray voor HD's te hangen en deze dan met dubbelzijdige tape op de bodem van de server vast te maken?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
op zich weinig kwaad, als hij maar niet te los zit, en als de boel maar niet te heet wordt.

specs

Verwijderd

BalusC
Bekijk deze nog eens(is een complete enclosure met 7 trays) id naam "silksfire"
Ik heb ondertussen gevonden wat ik zocht,leverde ook niet buiten de usa,even gemailt en is ok
Pagina: 1